Ζημιές σε πελάτες μίας επιχείρησης: Μήπως η Αστική Ευθύνη αφορά και την δική σας επιχείρηση
Αστική Ευθύνη, είναι η υποχρέωση που έχει ένα πρόσωπο προς αποζημίωση κάποιου τρίτου για σωματικές, υλικές ή οικονομικές ζημιές που του προκάλεσε είτε λόγω της δραστηριότητας του είτε λόγω αμέλειας του.
Είναι μια ευρεία γκάμα κινδύνων, που ξεκινάει από τυχαία γεγονότα (πχ. ατυχήματα επισκεπτών στον χώρο, εργατικά ατυχήματα, διαρροή νερών σε παρακείμενες περιουσίες, επέκταση μιας τυχαίας πυρκαγιάς) και μπορεί να εκταθεί ως λάθη και παραλείψεις συγκεκριμένων κατηγοριών επαγγελμάτων (όπως ενδεικτικά ιατροί, μηχανικοί, λογιστές) που έχουν σαν αποτέλεσμα οικονομική ζημιά πελατών τους.
Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην Ευθύνη Προϊόντος, που αφορά όλους όσοι ασχολούνται με σχεδίαση, κατασκευή, συναρμολόγηση, παραγωγή, συσκευασία, διάθεση έτοιμων ή συσκευασμένων προϊόντων. Βάση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καθένας που μετέχει στην παραγωγή και διάθεση ενός προϊόντος μπορεί να βρεθεί υπόχρεος να αποζημιώσει έναν καταναλωτή.
Γενικά, το κομμάτι των ευθυνών είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος ασφαλειών, καθώς πληθαίνουν και οι ανάγκες αλλά και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει ένας επιχειρηματίας στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Οι αυξημένες κανονιστικές διατάξεις, οι απαιτήσεις ξένων συνεργατών και προμηθευτών, αλλά και η αυξημένη καταναλωτική συνείδηση της τελευταίας δεκαετίας κάνουν επιτακτική την ανάγκη προστασίας από έκθεση σε τέτοιους κινδύνους, αν λάβουμε υπόψη ότι οι απαιτήσεις μπορούν να ανέλθουν ακόμα και σε επίπεδα του ενός εκατομμυρίου ευρώ ανά απαίτηση.
Σχόλια