Όταν πριν έξι μήνες ξεκίνησα μια νέα σειρά άρθρων με θέμα «φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε», δεν φανταζόμουν δύο πράγματα: πόσο πολύ θα την αγαπήσετε και πόσο πολύ θα συνεισφέρετε. Το αποτέλεσμα είναι ότι, με τη δική σας συμβολή, φτάνουμε, με την ατάκα αυτού του άρθρου, στις 10 φράσεις που αγαπάμε να μισούμε και έπεται συνέχεια.
Τι λέτε, θα φτάσουμε τις 100; Πάμε όμως, σε αυτό το άρθρο να αναλύσουμε μία φράση που, όποτε την ακούμε, αρχικά μας έρχεται να γελάσουμε και μετά να κλάψουμε. Πρόκειται για το αρκετά διαδεδομένο: «Γι’ αυτή τη δουλειά έχω τον ανιψιό μου». Oh my God.
Ο ανιψιός είναι ο συχνότερος άνθρωπος «για αυτή τη δουλειά». Άλλες παραλλαγές έχουν το (ακόμη πιο ντροπιαστικό για εσάς τον επαγγελματία) «βαφτιστήρι της γυναίκας μου» ή «τον γιο του κουνιάδου μου». Σημείωση: ποτέ «για αυτή τη δουλειά» δεν έχει τον γιο ή την κόρη – αυτοί πάντα λογίζονται ως First Line Managers!
Στις περισσότερες των περιπτώσεων αφορά τα εξής:
Σας σηκώνεται η τρίχα; Εμένα να δείτε. Ωστόσο, αυτή είναι η πραγματικότητα στο ελληνικό επιχειρείν. Πολλές φορές, ό,τι έχει να κάνει με το marketing, την επικοινωνία, τα social media κλπ, θεωρείται δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας, στο οποίο καλό είναι να μπορέσουμε να «βολέψουμε» ένα μέλος της ευρύτερης οικογένειας.
Η ελληνική οικογένεια έχει πάρα πολλά καλά, αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι ένα από αυτά!
Πρώτα από όλα, είναι πολύ πιθανό να μην την έχετε ακούσει ποτέ. Εάν προμηθεύετε τον επιχειρηματία με υπηρεσία ή προϊόν που χωρίς αυτό θα «κατεβάσει ρολά» δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να σας παραπέμψει στον ανιψιό του. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ασχολείστε με κάποια από τις ασχολίες που αναφέραμε παραπάνω, και ειδικά με την επικοινωνία.
Αυτό που σημαίνει η φράση για εσάς είναι ότι, και συγχωρέστε με που σας το λέω ευθέως, αδίκως πασχίζετε. Ο συνομιλητής σας θα πρέπει πρώτα να περάσει από ολοήμερα σεμινάρια για τη σημασία της επικοινωνίας, των social media κλπ για τη σύγχρονη επιχείρηση και μετά να επιστρέψει για να ακούσει αυτό που έχετε να του πείτε.
Είστε διατεθειμένος να τον εκπαιδεύσετε; Να ξοδέψετε τη μία ώρα που σας έχει αφιερώσει στο να του κάνετε ένα crash course; Μπράβο σας, εκτός από πραγματικός επαγγελματίας, είστε και φύσει αισιόδοξος. Ίσως μάλιστα, εάν είστε ιδιαίτερα πειστικός, να τα καταφέρετε – αν ακολουθήσετε την παρακάτω συμβουλή:
Ο ανιψιός, όσο και αν υποτίθεται ότι «παίζει το Facebook στα δάχτυλα» αποκλείεται να προσφέρει τα αποτελέσματα που προσφέρετε εσείς, ο επαγγελματίας του Facebook performance. Μιλήστε με αριθμούς για αυτό που μπορείτε να κάνετε, τι προσδοκάτε να πετύχετε και τι εκτιμάτε ότι θα συνεισφέρει στις πωλήσεις του επιχειρηματία.
Και ποιος ξέρει. Ίσως να ανοίξει η πόρτα για να μπείτε εσείς και να βγει ο ανιψιός! (μην ανησυχείτε – θα τοποθετηθεί σε κάποιο παρόμοιο πόστο)
Ακολουθεί ο δεκάλογος των φράσεων για τις οποίες έχω γράψει άρθρα, μαζί με links για όσους έχουν χάσει κάποιο:
Εάν έχετε και εσείς κάποια φράση πελάτη σας που “αγαπάτε να μισείτε”, στείλτε τη μου στο themis.s@marketingconsultant.gr και είναι πιθανόν να γράψω ένα άρθρο για αυτήν!
Σχόλια