Στο προηγούμενο άρθρο μου για τη διαδικασία του branding, μιλήσαμε για τη σημασία του να έχεις «μαγέψει» τον επισκέπτη του e-shop σου πριν αυτός το επισκεφθεί, αλλά και για το πώς το branding θα βοηθήσει τη μάρκα σου, έτσι ώστε όταν κάποιος αναζητά ένα προϊόν να το αναζητά με το όνομα της μάρκας σου. Να έχει δηλαδή ταυτίσει στο μυαλό του το προϊόν με το όνομά σου.
Είπαμε επίσης πως το πρώτο βήμα είναι να ορίσεις το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις και μετά να «ζωγραφίσεις» μια εικόνα (να πεις μια ιστορία) για τη μάρκα σου, η οποία θα «μιλάει» στην καρδιά και στο μυαλό του καταναλωτή. Μια ιστορία που μέσω της μάρκας σου θα τον βάζει στο επίκεντρο και θα κάνει την ζωή του καλύτερη.
Κλείνοντας το πρώτο μέρος, μιλήσαμε ακόμη για τη σημασία των social media στο να πει και να διαδώσει μια μάρκα την ιστορία της, με τον απεριόριστο χωροχρόνο που μας δίνουν για να αναρτήσουμε κείμενα, εικόνες και video.
Έχεις λοιπόν βάλει κάτω τα συστατικά για να χτίσεις τη μάρκα σου (όνομα, λογότυπο, χαρακτηριστικά, προσωπικότητα, αξίες, οφέλη), έχεις συντονίσει τα φυσικά σου καταστήματα με την παραπάνω εικόνα, επιλέγοντας και εκπαιδεύοντας το προσωπικό, βάζοντας τις σωστές διαδικασίες και διαμορφώνοντας το περιβάλλον του καταστήματος.
Έχεις, επίσης, δημιουργήσει το κατάλληλο περιεχόμενο και μέσα από τα social media, την digital διαφήμιση και το email marketing έχεις φέρει τον υποψήφιο πελάτη στο e-shop σου.
Αν νομίζεις πως η δουλειά σου τελείωσε, είσαι γελασμένος! Το ότι τον έφερες δεν σημαίνει ότι θα αγοράσει.
Τι θα πρέπει να κάνεις για να νοιώσει ο επισκέπτης του e-shop σου ότι ήρθε στο σωστό μέρος και, όχι μόνο να προχωρήσει σε αγορά, αλλά να γίνει και πιστός πελάτης;
Βήμα 1ο: Φρόντισε το εικαστικό μέρος του e-shop να «δένει» και να τονίζει την προσωπικότητα της μάρκας
Δώσε προσοχή στη φωτογράφιση. Η φωτογράφιση χωρίζεται σε δύο μέρη: τη φωτογράφιση των προϊόντων (προϊοντική) και την marketing φωτογράφιση – αυτή δηλαδή που συμβάλει στην «αφήγηση» της ιστορίας της μάρκας σου και εμπνέει τον καταναλωτή. Δώσε επίσης προσοχή στα χρώματα, την γραμματοσειρά, στοιχεία που πρέπει να «δένουν» με την εικόνα που έχεις χτίσει για τη μάρκα σου. Και φυσικά, φρόντισε το layout (μην ξεχάσεις να τσεκάρεις και την mobile μορφή) ώστε να «ξεδιπλώσεις» στον επισκέπτη όλη την εικόνα και να τον βοηθήσεις να οδηγηθεί βήμα - βήμα στην αγορά.
Για παράδειγμα, αν πουλάς πολυτέλεια, μην «στοιβάζεις» πολλά προϊόντα το ένα δίπλα στο άλλο, άφησε αρκετό λευκό χώρο, διάλεξε μια κομψή αλλά όχι δυσανάγνωστη γραμματοσειρά, και πρόσεξε, όχι μόνο την ποιότητα των φωτογραφιών, αλλά και το styling.
Βήμα 2ο: Κάνε το e-shop πρωτότυπο και αυθεντικό
Είναι η συνέχεια του πρώτου βήματος. Ένα πρωτότυπο και αυθεντικό e-shop έχει στο επίκεντρό του το design και το layout. Ένα πραγματικά πρωτότυπο e-shop, είτε θα βγει από το «χέρι» ενός γραφίστα, είτε από ένα νέο, φρέσκο template το οποίο θα «πειράξει» ο γραφίστας. Προσοχή όμως: το e-shop μας θέλουμε να είναι πρωτότυπο και διαφορετικό αλλά να μην ξεφεύγει από αυτά που πρεσβεύει η μάρκα σου. Αντιθέτως, να τα ενισχύει. Τα χρώματα, η γραμματοσειρές και το layout θα πρέπει να ενισχύουν την εικόνα της μάρκας, όχι απλά να είναι «όμορφα και διαφορετικά». Το ίδιο και οι εικόνες και τα videos.
Δες για παράδειγμα την διαφορά μεταξύ τριών γνωστών εταιρειών αθλητικών προϊόντων, μια ανθρωποκεντρική, μια περιβαλλοντική και μια προϊοντική:
Πέρα όμως από το προφανές συστατικό της εμφάνισης, ένα πρωτότυπο e-shop θα πρέπει να περιέχει και την ιστορία και τις αξίες της μάρκας σου και το πως αυτές εκφράζονται μέσα από κοινωνικές δράσεις (αν έχεις μηδέν κοινωνικές δράσεις, έχεις ήδη αργήσει).
Βήμα 3ο: Φρόντισε ώστε το e-shop να «μιλάει τη γλώσσα» των πελατών
Πως θα περιέγραφες ένα γυναικείο look; Θα έκανες απλή παράθεση της σύνθεσης, θα περιέγραφες το προϊόν ή θα ανέφερες και τις περιστάσεις που μπορεί να φορεθεί; Η γλώσσα θα ήταν ουδέτερη (π.χ. «για όλες τις ώρες της ημέρας» ή «για άνεση και κομψότητα) ή «πικάντικη» (π.χ. «για να σας ερωτευτεί από το πρώτο ραντεβού»).
Τι τίτλο θα έβαζες στα κουμπιά του e-shop; «Αγορά», «Το θέλω» ή «Πάμε Ταμείο»; Η χρήση του σωστού λεξιλογίου, ύφους και τόνου θα κάνει τον επισκέπτη να «δεθεί» ακόμη περισσότερο με τη μάρκα σου.
Η δουλειά σου όμως με το περιεχόμενο δεν τελειώνει στις περιγραφές των προϊόντων και τους τίτλους στα κουμπιά.
Υπάρχει ένα «μαγικό» εργαλείο το οποίο ονομάζεται «blog» και στο οποίο θα δημιουργείς και θα αναρτάς άρθρα μια με δύο φορές το μήνα, τα οποία θα μιλούν για τις ανάγκες των πελατών και θα δίνουν λύσεις (που δεν θα προϋποθέτουν απαραίτητα την αγορά των προϊόντων σου).
Πουλάς αθλητικά είδη; Τα άρθρα θα μιλούν για την υγεία, τη διατροφή, τη δίαιτα, tips για την καταπολέμηση της αϋπνίας και γενικά άρθρα που σχετίζονται με τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης.
Πουλάς αξεσουάρ για μηχανές; Φτιάξε άρθρα για ωραίες διαδρομές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, για τη σωστή συντήρηση της μηχανής ή tips για ασφαλή οδήγηση.
Βήμα 4ο: Δώσε μεγάλη προσοχή στην εξυπηρέτηση των πελατών
Το «συστατικό» αυτό μπορεί να «δημιουργήσει» έναν πελάτη, ακόμη και αν τα υπόλοιπα συστατικά του e-shop σου είναι μέτρια, ή να διώξει ένα πελάτη, ακόμη κι αν τα υπόλοιπα συστατικά είναι άψογα. Όταν ο επισκέπτης ενός e-shop δει ξεκάθαρες χρεώσεις, όρους επιστροφής και τρόπους πληρωμής, απαντήσεις σε όλες του τις ερωτήσεις στη σελίδα FAQ, άμεση πρόσβαση στα στοιχεία επικοινωνίας, απάντηση σε email του εντός της ημέρας (ή, ακόμη καλύτερα, άμεση ή σχεδόν άμεση απάντηση στο chat - τι εννοείς «δεν έχει chat e-shop μου»;), είναι σχεδόν σίγουρο πως τον κέρδισες.
Τα υλικά του branding λοιπόν τα έχεις. Τι περιμένεις για να τα βάλεις σε εφαρμογή για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου;
Μείνε συντονισμένος γιατί στο 3ο και τελευταίο άρθρο της σειράς αυτής θα μιλήσουμε για το πως ενδιάμεσοι όπως το Skroutz και το BestPrice επηρεάζουν το branding του eshop σου.
Σχόλια