H ζώνη άνεσης στη σύγχρονη διαφήμιση - κοινώς το λεγόμενο comfort zone - είναι μια έννοια με την οποία ο σημερινός... Mad Man που επιδιώκει να πάει αρκετά βήματα παρακάτω το επάγγελμα του, οφείλει να γνωρίζει το εφήμερο άβολο της περίστασης. Όμως, μόνο έτσι θα εξελίξει και θα αναδείξει τη φωνή αλλά και τη φήμη του πελάτη του. Πολλές φορές μάλιστα, ίσως χρειάζεται να αναθεωρηθεί ποια πραγματικά είναι αυτή η περιβόητη φήμη.
Γιατί ο διαφημιστής του 2020 δεν είναι ένας πωλητής που πουλάει χώρο και χρόνο στα ψηφιακά και αναλογικά μέσα όπως έκανε παλιότερα. Δεν είναι ένας σύγχρονος πλασιέ που θέλει να τζιράρει, κάνοντας μόνο κύκλους εργασιών. Δεν είναι ένας τεχνοκράτης που καυχιέται για την περίφημη πορεία της εταιρείας του βλέποντας τα νούμερα και την λογιστική απεικόνιση. Σίγουρα δεν είναι ακόμα ένας επαγγελματίας που γκρινιάζει γιατί... δεν έχει δουλειά.
Αντιθέτως, ο άνθρωπος που δουλεύει στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας είναι ένας πολυμορφικός manager που αναπτύσσει στρατηγική, δημιουργικές ικανότητες αλλά και «μαλακές» δεξιότητες, παντρεύοντας το creative με το account. Το ταλέντο της διαφοροποίησης είναι από τα πιο κομβικά στοιχεία που μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα σε branding, copywriting, art direction, creative direction, ux design, web development, video και αρκετά ακόμα functions που «δουλεύουν» ως capabilities για το account management.
Αυτός ο άνθρωπος έχει ένα αθεράπευτα ερωτευμένο στάτους με τη δουλειά του, χωρίς να ακροβατεί με τυχοδιωκτισμό στην εργασία που του βγήκε στην πορεία - και δεν επέλεξε, γιατί η διαφήμιση κάνει κλικ στην ψυχή και όχι στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Είναι αυτός που έχει το δικαίωμα να «παίζει» με τις ιδέες, γιατί μπορεί... να αμαυρώνει ή ακόμα και να ξετυλίγει νέες προοπτικές. Είναι αυτός από τον οποίο τα brands περιμένουν να εξελιχθούν, να αναδειχθούν και - γιατί όχι - να αλλάξουν οι ιδιότητες και η αξία τους μέσα από μια καινούργια ιστορία, όπως θα μεταφερθεί από τους δυνατούς storytellers.
Έτσι κι αλλιώς, το comfort zone δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα προσιτό στους ανάποδους επαγγελματίες της επικοινωνίας. Διότι για να πετύχεις ικανοποιητικά αποτελέσματα που μένουν, ακούγονται και διαδίδονται, οφείλεις να έχεις μια ενσυναίσθηση που βλέπει τα πράγματα αλλιώς. Μόνο τότε μπορεί να διακρίνεις μια λογική με ένα διατηρήσιμο positioning που ήρθε για να μείνει χωρίς να ξεφτίσει η... σελίδα της ιστορίας του στο πέρασμα του χρόνου!
Και αυτό είναι κάτι που δεν χαράσσεται σε κανένα στιγμιαίο βραβείο που ήρθε για να... φύγει μέχρι το επόμενο! Η καρδιά του διαφημιστή, όμως, ξέρει. Και ξέρει καλά ποια είναι η εφαρμοσμένη τέχνη του εμπορικού αποτελέσματος. Κάτι που το αποζητάνε όλοι. Λίγοι όμως μπορούν να το αποδώσουν με θετικό λειτουργικό πρόσημο.
Σχόλια