Γιατί τα rankings στην Google δεν είναι (πλέον) τόσο σημαντικά
Πολύ συχνά, όταν βρίσκομαι σε κάποιο Discovery Call με κάποιον prospect, ακούω την φράση: «We need to rank higher in Google, can you help us with that?» Στην φάση αυτήν, προσπαθώ ακόμα να καταλάβω τις ανάγκες του (υποψήφιου) πελάτη και αν κάνει qualify - και πιστεύω πως μπορώ να τον βοηθήσω - του παρουσιάζω τις προτεινόμενες λύσεις, σε ένα επόμενο call.
Όσο και αν νοιάζομαι όμως για τις ανάγκες των prospects μου, δεν μπορώ παρά να τους πω την αλήθεια. Και, ποια είναι η αλήθεια; Πως το organic acquisition είναι πλέον κάτι πολύ περισσότερο από τα rankings. Πολύ απλά:
- Μπορεί να κάνεις publish άψογο content
- Να δουλεύεις συνεχώς στο link building σου και
- Το site σου να είναι άψογο τεχνικά
Και πάλι όμως, να μην παίρνεις τα αποτελέσματα που θέλεις. Γιατί; Γιατί οι SERPs (Search Engine Results Page) έχουν αλλάξει. Πολύ απλά, το να κάνεις rank δεν είναι πλέον το ζητούμενο. Ρίξε μια ματιά στην παρακάτω εικόνα από μια SERP για τον όρο «car insurance» το 2014:
Όπως θα δεις στο συγκεκριμένο παράδειγμα, αμέσως μετά τα τρία πρώτα αποτελέσματα, τα οποία αφορούν σε διαφημίσεις, έρχονται τα τρία πρώτα organic listings. Λίγο πιο κάτω από το τρίτο listing είναι το σημείο που ονομάζουμε «fold». Είναι το σημείο το οποίο είναι ορατό στον χρήστη χωρίς να χρειαστεί να κάνει scroll down.
Ας δούμε τι θα πάρουμε σήμερα για ένα εντελώς διαφορετικό - αλλά ταυτόχρονα δημοφιλές - search query:
Όπως βλέπεις, για ένα γνωστό marketing term, όπως είναι το «lead generation», μόνο ένα organic listing βρίσκεται πάνω από το fold (above the fold). Και ο υπόλοιπος χώρος; Έχει καταληφθεί από τα SERP Features και - στην συγκεκριμένη περίπτωση - από μια μόνο διαφήμιση.
Αυτό σημαίνει πως τα αποτελέσματα αναζήτησης «πιέζονται» συνεχώς προς τα κάτω, χωρίς όμως αυτό να συμβαίνει εξαιτίας των rankings. Πολύ απλά: η Google παίρνει πίσω την ιδιοκτησία της. Κάτι που βέβαια είναι πολύ γνωστό σε όλους τους SEOs και content marketers.
Τι μπορείς να κάνεις για αυτό;
- Να μην πανικοβάλλεσαι, ότι συμβαίνει για τη δική σου επιχείρηση, συμβαίνει για όλους
- Να συνεχίσεις να δουλεύεις γύρω από το optimization του website σου και το website content σου
- Να κάνεις optimize για voice search και για SERP features
Για το τελευταίο σημείο θα σου μιλήσω σε ένα από τα επόμενα μου άρθρα εδώ, στο epixeiro.gr. Για την ώρα, δούλεψε πάνω στα δύο πρώτα και προσπάθησε να χτίσεις μια επιχείρηση που δεν θα επηρεάζεται από SERP features ή algorithm updates!
Σχόλια