«Πολύχρωμα Πανιά»: Ανάρπαστες οι πάνινες τσάντες των παιδιών από τους Φούρνους Ικαρίας!
Μία από τις πιο σπουδαίες και συγκινητικές συμμετοχές στο πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση 2019» είναι εκείνη των μαθητών και των μαθητριών από το Γυμνάσιο (με Λυκειακές τάξεις) των Φούρνων Ικαρίας. Η εξαιρετική καθηγήτρια, οικονομολόγος Ηρώ Πάντικ, θέλησε να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια -και είναι πολλά σε ένα τόσο μικρό, απομακρυσμένο νησί- και να τολμήσουν να δημιουργήσουν τη δική τους μαθητική «επιχείρηση». Δήλωσε στην αρχή της σχολικής χρονιάς συμμετοχή στο πρόγραμμα της Mαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης 2019» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece και μέσα σε λίγους μήνες τα παιδιά είχαν προϊόν, πωλήσεις, έσοδα, κέρδη και μια τρομερή εμπειρία που κορυφώθηκε με τη συμμετοχή τους στην Μαθητική Εμπορική Έκθεση της Αθήνας του ΣΕΝ/JA Greece την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2019 στο The Mall Athens στο Μαρούσι.
Τα παιδιά έκλεψαν τις εντυπώσεις με τις υπέροχες πάνινες τσάντες που δημιούργησαν και ζωγράφισαν μόνα τους, με τον μεγάλο στόχο να βοηθήσουν στην μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας, καθώς δεν γίνεται καθόλου ανακύκλωση στο νησί. Οι τσάντες της «επιχείρησης» «ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΠΑΝΙΑ» είναι παιδικά έργα τέχνης, μοναδικής αξίας, που μάλιστα γίνονται και πορτοφολάκια για να μεταφέρονται πολύ εύκολα μέσα στην καθημερινή τσάντα του καταναλωτή. Τα παιδιά μας άφησαν κυριολεκτικά άφωνους με τον στολισμό του περιπτέρου τους στο The Mall Athens, ένα υπέροχο καράβι από πανιά, όπου αναγνώριζαν και τις τοπικές επιχειρήσεις που υποστήριξαν την προσπάθειά τους. Όσα ΜΠΡΑΒΟ και να πει κανείς σε αυτά τα παιδιά, στην καθηγήτριά τους και σε όσους τα υποστήριξαν είναι λίγο.
Τα παιδιά σχεδόν «θαλασσοπνίγηκαν» για να φθάσουν στην Αθήνα και την Εμπορική Έκθεση, ενώ εργάστηκαν στη διάρκεια της χρονιάς υπό πολύ δύσκολες συνθήκες, πολλές φορές χωρίς ρεύμα, χωρίς νερό, με προβλήματα επικοινωνίας και στη συγκέντρωση της ομάδας καθώς κάποια παιδιά ζουν σε απομακρυσμένα από το κέντρο χωριά και δεν υπήρχε μεταφορικό μέσο. Κι όμως, τίποτα δε στάθηκε πραγματικά εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων αυτών των παιδιών. Τα κατάφεραν! Έδωσαν ένα λαμπερό παρόν στο The Mall Athens, οι τσάντες τους έγιναν ανάρπαστες και απέσπασαν από όλους διθυραμβικά σχόλια. Τα παιδιά με συγκίνησαν χαρίζοντάς μου μια τσάντα, η οποία είναι πολύ πρακτική και τη χρησιμοποιώ καθημερινά. Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή, όπως μας τα διηγείται η καθηγήτρια Ηρώ Πάντικ, την οποία ρώτησα πως αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στην «Εικονική Επιχείρηση»:
«Μου αρέσει να εμπλέκω τους μαθητές μου σε χώρους πέρα από αυτούς που καθορίζονται από τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Γι’ αυτό, κάθε χρόνο πραγματοποιούμε δράσεις και δραστηριότητες που άπτονται των ενδιαφερόντων των μαθητών και τους προσφέρουν τη δυνατότητα να αναδείξουν τα ταλέντα τους, να βιώσουν εμπειρίες μοναδικές και να αναπτύξουν πολύπλευρα την προσωπικότητά τους», είπε η κυρία Πάντικ και τόνισε:
«Φέτος αποφασίσαμε να δώσουμε έμφαση στην επιχειρηματικότητα και να προσφέρουμε στους μαθητές μας την ευκαιρία να εξοικειωθούν με οικονομικές έννοιες, να ξεφύγουν από τον περιορισμό της διδακτέας ύλης και να βιώσουν από «πρώτο χέρι» πράγματα που μαθαίνουν στη θεωρία. Παράλληλα, καθώς σε τέτοιου είδους προγράμματα μπορούν να συμμετέχουν ταυτόχρονα μαθητές από διαφορετικές τάξεις, τους δίνεται η δυνατότητα να γνωρισθούν μεταξύ τους καλύτερα, να δεθούν, να συνεργασθούν και να αναπτύξουν ομαδικότητα. Επιπλέον, έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν ταλέντα και ικανότητες που μπορεί να μη γίνονται αντιληπτές μέσα από την τυπική εξέλιξη μιας διδακτικής ώρας. Ακόμη, καθώς εξελίσσεται το project, ανακύπτουν διαρκώς καταστάσεις μέσα από τις οποίες θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να επιδείξουν τις ικανότητές τους για λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων. Οφέλη έχουμε κι εμείς οι εκπαιδευτικοί, διότι μέσα από αυτά τα προγράμματα ερχόμαστε πιο κοντά στα παιδιά και ζούμε κι άλλες πλευρές του χαρακτήρα τους. Γνωρίζοντας τους μαθητές μας καλύτερα, μας βοηθάει στο να κάνουμε και το μάθημά μας ύστερα πιο αποτελεσματικό. Έχω παρατηρήσει ότι και τα ίδια τα παιδιά που εμπλέκονται σε τέτοιου είδους προγράμματα αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον και ανταποκρίνονται ύστερα με μεγαλύτερη προθυμία στις απαιτήσεις των σχολικών μαθημάτων».
Η κα Πάντικ και άλλοι συνάδελφοί της στο σχολείο στάθηκαν στο πλευρό των παιδιών σε όλη τη διάρκεια και εκείνα ανταποκρίνονταν και ενθουσιάζονταν κάθε μέρα και περισσότερο.
«Είναι αλήθεια ότι δεν περίμενα τέτοια ανταπόκριση», είπε συγκινημένη η καθηγήτρια. «Μου έκανε εντύπωση ότι κάθε Παρασκευή τα παιδιά με ρωτούσαν – σαν να μου το υπενθύμιζαν – ότι αύριο Σάββατο έχουμε Πρόγραμμα. Θα έλεγα ότι τα ενθουσίασε η ενασχόληση με κάτι καινούργιο, με κάτι που δοκιμάζουν πρώτη φορά. Ίσως επειδή δεν τους παρουσιάζονται συχνά τέτοιες ευκαιρίες και διψούν για αυτές. Επίσης, τα παιδιά τα ενδιαφέρει το κάθε τι που χρειάζεται φαντασία. Νομίζω ότι η πρόκληση να φαντασθούν, να κατεβάσουν ιδέες, να βρουν λύσεις, είναι κάτι που τους ιντριγκάρει. Η Εμπορική Έκθεση ήταν ένας στόχος που τα κινητοποιούσε πάρα πολύ. Πώς θα στήσουμε το περίπτερό μας, πώς θα είναι το φυλλάδιό μας, πώς θα συνεργασθούμε όλοι μαζί σε ομάδες, το ταξίδι, η γνωριμία με παιδιά άλλων σχολείων, οι πωλήσεις, η συνέντευξη στην κριτική επιτροπή, χίλια δυό πράγματα. ¨Όλα αυτά ήταν για τα παιδιά μια εμπειρία ζωής».
Τα παιδιά πήραν πολύ θετικά σχόλια από την κριτική επιτροπή του ΣΕΝ/JA Greece και εντυπωσιάσθηκαν με την ευφράδεια και το πάθος τους για το προϊόν και την «επιχείρησή τους», τα «Πολύχρωμα Πανιά». Τα παιδιά είπαν στην κριτική επιτροπή, όταν ρωτήθηκαν για την καινοτομία των προϊοντων τους:
«1ον: Οι τσάντες μας είναι αφενός όλες ζωγραφισμένες στο χέρι, αλλά αφετέρου μπορούν να είναι και μοναδικές, καθώς είμαστε σε θέση να εκπληρώσουμε την ιδιαίτερη επιθυμία του καταναλωτή πχ για κάποιο δικό του συγκεκριμένο σχέδιο ή κάποια λόγια που θα ήθελε να έχει η δική του πάνινη τσάντα – κάτι που δεν μπορεί να βρει στην αγορά.
2ον: Οι τσάντες μας είναι σε δύο μορφές: μία απλή και μία σε πορτοφολάκι. Απλές τσάντες κυκλοφορούν άφθονες στην αγορά. Ωστόσο, η πάνινη τσάντα μας που γίνεται πορτοφολάκι και κλείνει μέσα σε φερμουάρ είναι σπάνια, αλλά και έχει μεγάλη απήχηση κυρίως μεταξύ των καταναλωτριών, οι οποίες μπορούν να την κουβαλούν πάντα μέσα στην κανονική τους τσάντα και να τη χρησιμοποιούν όποτε χρειασθεί, σε κάθε έκτακτη περίπτωση αγοράς αγαθών».
Όλοι μας στο ΣΕΝ/JA Greece, θαυμάσαμε και δώσαμε πολύ θερμά συγχαρητήρια στα υπέροχα αυτά παιδιά και την καθηγήτριά τους που είναι πρότυπο και παράδειγμα προς μίμηση, όπως όλοι οι καθηγητές που υλοποιούν το πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης». Χωρίς να αμοίβονται περισσότερο οι καθηγητές αυτοί και με οδηγό την επιθυμία τους να προσφέρουν στα παιδιά γνώσεις και εμπειρίες που θα τα βοηθήσουν ουσιαστικά στην επιτυχία τους στη ζωή, εργάζονται σκληρά και με μεγάλη αγάπη για τις μαθήτριες και τους μαθητές τους. Ειδικά για το πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης», η κυρία Πάντικ μιλά για ένα project με ανυπολόγιστο θετικό αντίκτυπο για τα παιδιά και την Ελλάδα.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μέσα από τέτοια προγράμματα αναδεικνύονται επιχειρηματικά μυαλά και τα παιδιά έρχονται πιο κοντά στην πραγματική φύση των επαγγελμάτων, κάτι που τα βοηθάει για τις μελλοντικές ακαδημαϊκές τους επιλογές», τονίζει η κυρία Πάντικ. «Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εκπαιδευτικοί που ασχολούμαστε με εξωδιδακτικά προγράμματα είναι το θέμα του χρόνου. Γι’ αυτό θα πρότεινα την περίπτωση να μπει επίσημα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του σχολείου η δυνατότητα να υλοποιούνται τέτοια προγράμματα κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών και όχι εκτός ωρών σχολείου. Αυτό πιστεύω θα βοηθούσε στην εξάπλωση αυτών των πάρα πολύ χρήσιμων για τα παιδιά προγραμμάτων σε όλα τα σχολεία».
Τα παιδιά συνεχίζουν την παραγωγή των υπέροχων πάνινων τσαντών και η «εταιρεία» ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΠΑΝΙΑ πραγματοποιεί πωλήσεις μέσα στο σχολείο. Συγχαρητήρια και πολλά μπράβο σε όλους!
Σχόλια