NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Success stories
ανάγνωση

Δήμητρα Νίκα - MYA Collection: Κατακτώντας τις κορυφές της μόδας και της επιχειρηματικότητας [Συνέντευξη]

Δήμητρα Νίκα - MYA Collection: Κατακτώντας τις κορυφές της μόδας και της επιχειρηματικότητας [Συνέντευξη]

«Η ζωή, όπως και το βουνό, έχει κορυφές που εάν θέλουμε και προσπαθήσουμε πολύ, μπορούμε να κατακτήσουμε». Αυτό έμαθε η Δήμητρα Νίκα από τον πατέρα της και αυτό εφάρμοσε και στη δημιουργία του fashion brand MYA. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε την κατάκτηση των δικών της κορυφών, εκείνων της μόδας.

Με σπουδές στην ψυχολογία και μια καριέρα στο HR, πως προκύπτει η ενασχόληση σας με την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία της MYA Collection;

Η αλήθεια είναι ότι, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, προσπαθούσα να έχω κάτι δικό μου. Οτιδήποτε, απλά να ήταν δικό μου. Είχα κάνει τρεις προσπάθειες, σε τελείως διαφορετικά industries, για τις οποίες όμως ποτέ δεν ένοιωσα σίγουρη ότι θα μπορούσαν να εξελιχθούν και να πετύχουν, παρά τις ατελείωτες ώρες δουλείας που είχα αφιερώσει.

Τότε, μια μέρα που κατέβαινα τη Μεσογείων από τη δουλεία, είδα μια ταμπέλα του κλασικού μαραθωνίου στο πλάι του δρόμου και σκέφτηκα «μήπως»; Ήταν δύο μήνες πριν τον αγώνα και εγώ δεν είχα τρέξει ποτέ. Πήγα σπίτι και, χωρίς να καταλάβω πως, γράφτηκα. Και άρχισα να τρέχω. Ήξερα ότι δεν θα ήταν εύκολο, χωρίς καθόλου προπόνηση, αλλά πίστεψα ότι αν τα καταφέρω σε αυτό, μπορώ να κάνω τα πάντα.

Έτσι και έγινε. Έτρεξα, τερμάτισα (όχι σε καλή κατάσταση) και, εκείνη τη στιγμή, μέσα στο στάδιο, μου ήρθε η ιδέα να δημιουργήσω το brand. Ένα brand για τη σύγχρονη εργαζόμενη γυναίκα που θέλει να είναι και να νοιώθει διαφορετική και σίγουρη για τον εαυτό της.

Με αυτήν την ευκαιρία, να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όσους τρέξουν στις 11/11 στον Μαραθώνιο. Τα λέμε στην εκκίνηση!

Έχοντας τη βασική ιδέα, τη δημιουργία ενός brand γυναικείων ρούχων, ποια ήταν τα επόμενα βήματα για να την κάνετε πράξη;

Το ΜΥΑ είμαι με λίγα λόγια ΕΓΩ. Είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης προσπάθειας και η εκπλήρωση ενός προσωπικού στόχου να αποδείξω, αρχικά σε εμένα, ότι όποιος θέλει πραγματικά κάτι και δουλέψει πολύ για αυτό, μπορεί να τα καταφέρει μέσα σε οποιοδήποτε εργασιακό και οικονομικό περιβάλλον.

Αρχικά, προσπάθησα να βρω ένα όνομα που να με αντιπροσωπεύει 100%. Κάτι καθόλου εύκολο, αφού το αναζητούσα για πάνω από τρεις μήνες. Είχα δει χιλιάδες ονόματα, λέξεις και λογότυπα, είχα περπατήσει σε δρόμους της Ελλάδας και της Ιταλίας μήπως και το εντόπιζα. Είχα διαβάσει πάρα πολλά βιβλία και στεκόμουν σε κάθε λέξη, που πιθανότατα σήμαινε κάτι.

Τελικά, μέσα σε ένα βιβλίο αρχαίας μυθολογίας, είδα μια λέξη γραμμένη τελείως διαφορετικά και είπα αυτή είναι. Μια από τις τρεις πλειάδες στην αρχαία μυθολογία και ταυτόχρονα για μένα το ένα, το σύγχρονο, το μοναδικό. Ότι ακριβώς είναι για εμένα το brand αυτό. Παράλληλα, είχα αρχίσει να κάνω σχέδια, δείγματα, να ψάχνω που θα ραφτούν, οτιδήποτε για να ραφτεί ένα ρούχο. Πράγματα που δεν φανταζόμουν ποτέ ότι χρειάζονται και τα ανακάλυψα μόνη μου, κάνοντας παράλληλα πολλά λάθη, αφού δεν ήξερα καθόλου ούτε το χώρο της μόδας αλλά ούτε και το εμπόριο.

Έχετε δηλώσει ότι δεν σπουδάσατε σχεδιάστρια μόδας, εντούτοις σχεδιάζετε τα ρούχα του brand. Πώς βλέπετε εσείς το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό; Σας απασχολεί η άποψη των επαγγελματιών του χώρου της μόδας;

Η αλήθεια είναι ότι είμαι σχεδιάστρια, εφόσον εγώ σχεδιάζω όλες τις συλλογές όπως επίσης και τα prints που έχουν πάνω τα υφάσματα, έτσι ώστε να είναι μοναδικά και να έχουν τη δική μου ταυτότητα. Από την άλλη, δεν έχω τελειώσει σχέδιο και δεν είχα ποτέ καμία σχέση με τον χώρο αυτό. Έχω σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και τα Μaster μου είναι στο Management, στην ΑΣΣΟΕ. Για αυτό και θεωρώ ότι θα είναι άδικο να πω ότι ξέρω σχέδιο, εφόσον υπάρχουν πολλοί άλλοι που το κάνουν πολύ καλύτερα από εμένα. Θεωρώ ότι όλο αυτό είναι επιχειρηματικότητα και το βλέπω περισσότερο από αυτήν την οπτική. Βλέπω τη συνολική εικόνα του brand και όχι μόνο την οπτική του σχεδίου.

Δήμητρα Νίκα - MYA Collection: Κατακτώντας τις κορυφές της μόδας και της επιχειρηματικότητας [Συνέντευξη]
Σύνολο από την τελευταία κολεξιόν 'The Eternal Vesta Collection'

Υπήρξαν εμπόδια που προέκυψαν στην επιχειρηματική σας διαδρομή και που δεν είχατε αρχικά φανταστεί, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης; Πώς τα αντιμετωπίσατε;

Ναι, υπήρχαν και υπάρχουν καθημερινά άπειρες δυσκολίες και εμπόδια τα οποία προσπαθώ να ξεπερνάω. Για να φτάσω το ΜΥΑ εδώ που είναι σήμερα, δούλευα για δύο χρόνια σε δύο δουλείες (σε γνωστή μεγάλη εταιρία ως hr manager), δουλεύοντας πριν και μετά την δουλειά για το brand.

Εκτός αυτού, λόγω του ότι δεν ήμουν στον χώρο και ούτε στο εμπόριο, έχω κάνει πολλά οικονομικά λάθη. Έχω εμπιστευτεί ανθρώπους που δεν έπρεπε και έχω αντιμετωπίσει αμέτρητες δυσκολίες σε όλα τα επίπεδα (στην παραγωγή, στο τύπωμα, με συνεργάτες, με οικονομικά θέματα). Όσον αφορά στο πως τα αντιμετωπίζω, μερικές φορές πραγματικά αναρωτιέμαι κι εγώ. Έχω τεράστια επιμονή ως άνθρωπος και δεν τα παρατάω ποτέ, όσο δύσκολο και αν είναι κάτι. Είτε αυτό λέγεται μαραθώνιος, είτε επιχειρηματικότητα και ΜΥΑ. Όσες δυσκολίες και αν έχει αυτό που θα κάνω, βάζω ένα στόχο και δουλεύω μέχρι να τον πετύχω, όσο περισσότερο μπορώ.

Κεφάλαιο γυναικεία επιχειρηματικότητα. Ποιες είναι σήμερα οι συνθήκες και οι ενδεχόμενες ιδιαιτερότητες ή δυσκολίες για μια γυναίκα που ασχολείται με το επιχειρείν στην Ελλάδα;

Ένας από τους βασικότερους λογούς που έκανα αυτό το brand είναι για να αποδείξω ότι υπάρχει γυναίκεια επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και κοπέλες που πραγματικά δουλεύουν πάρα πολύ και με επιμονή και μεγάλη προσπάθεια καταφέρνουν να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα. Οι συνθήκες δεν είναι καθόλου εύκολες, ούτε σε βοηθάει κάνεις να εξελιχθείς και να προχωρήσεις. Τουλάχιστον αυτή είναι η εικόνα που έχω. Παρόλα αυτά, αν κάνεις καλή δουλειά και προσπαθείς, πραγματικά έχεις υποστήριξη από τον κόσμο. Που για εμένα, είναι το πιο σημαντικό από όλα. Το ΜΥΑ έχει στηριχτεί από κοπέλες οι οποίες αγαπάνε αυτό που κάνω και στηρίζουν το brand καθημερινά. Και τους χρωστάω ένα τεράστιο ευχαριστώ για την υποστήριξη τους τα τελευταία τρία χρονιά.

Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που υπάρχει σήμερα στην αγορά της μόδας, ποια θα λέγατε πως είναι η «συνταγή» για να ξεχωρίσει και να επιτύχει κάποιος;

Θεωρώ ότι όλοι όσοι κάνουν ωραίες και ποιοτικές δουλείες ξεχωρίζουν, είτε είναι αυτό στον χώρο της μόδας, είτε σε κάποιο άλλο industry. Θεωρώ ότι υπάρχει χώρος για όλους, αν κάνεις κάτι διαφορετικό και προσφέρεις κάτι στο σύνολο. Εγώ προσωπικά δεν είμαι ανταγωνιστική και, ίσα ίσα, χαίρομαι πολύ και θαυμάζω τις καλές δουλείες από τα αλλά brands.

Δήμητρα Νίκα - MYA Collection: Κατακτώντας τις κορυφές της μόδας και της επιχειρηματικότητας [Συνέντευξη]
Σύνολο από την τελευταία κολεξιόν 'The Eternal Vesta Collection'

Τι ρόλο παίζουν τα κοινωνικά δίκτυα στην καταξίωση και αναγνωρισιμότητα ενός brand και ποια η στρατηγική σας στον συγκεκριμένο τομέα;

Θεωρώ ότι το μέλλον είναι to internet και το e-commerce. Και από την πρώτη στιγμή, προσπάθησα να το «χτίσω» μέσω των social media. Επίσης, λόγω του ότι δούλευα πολλές ώρες, όταν ξεκίνησα το brand το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν κάτι ηλεκτρονικό, το οποίο να μπορώ να χειρίζομαι εκτός ωρών εργασίας.

Πώς επιλέγετε τους ανθρώπους με τους οποίος συνεργάζεστε; Ποια είναι τα skills που θα τους κάνουν να ξεχωρίσουν για εσάς;

Για εμένα, οι άνθρωποι που συνεργάζομαι είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι. Λόγω της δουλείας μου (human resources) και της μεγάλης εμπειρίας που έχω στο recruitment, ξέρω απολυτά τι θέλω. Και θέλω να συνεργάζομαι με ανθρώπους που πραγματικά αγαπάνε αυτό που κάνουμε και που το βλέπουν σαν μια όμορφη παρέα που κάνει το hobby της επάγγελμα. Κανείς δεν έχει ωράριο και είναι κάτι που δεν θα κάνω. Οι άνθρωποι που επιλέγω είναι τόσο υπεύθυνοι που από μονοί τους διαμορφώνουν το πλαίσιο ή και τον χρόνο στο οποίο θα εργάζονται. Είμαστε μια πολύ ωραία ομάδα που πάνω από όλα ζει το κάθε λεπτό της μέρας μέσα σε ένα πολύ όμορφο και ευχάριστο κλίμα. Και αυτό νομίζω βγαίνει προς τα έξω.

Τι θα θέλατε να έχετε καταφέρει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια; Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι για το μέλλον της MYA Collection;

Έχω τόσους πολλούς στόχους και όνειρα που μερικές φορές αναρωτιέμαι αν ποτέ θα προλάβω να τα εκπληρώσω. Στόχος μου είναι να μεγαλώσει και άλλο το brand στην Ελλάδα, να ξεχωρίσει ως ελληνικό brand σε ξένες αγορές και να συνεχίσει να είναι αγαπητό. Έχω ξεκινήσει επίσης ανοίγματα σε αγορές στο εξωτερικό, όπως στη Γερμάνια και στην Ιταλία, όπου έχω αρχίσει  το distribution και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό. Επίσης, στόχος μου είναι να μπορώ να εμπνέω νέα παιδιά να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα και να μπορώ να τα βοηθάω όσο περισσότερο γίνεται.

Και τέλος, να συνδέσω την επιχειρηματικότητα και τη μόδα με την αγάπη μου για τα ταξίδια και τους νέους πολιτισμούς. Είναι αλώστε ένας από τους λογούς που επιλέγω να κάνω τις φωτογραφίσεις στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα για την τελευταία συλλογή, την «The Eternal Vesta Collection», που θεωρώ πως είναι και η πιο ολοκληρωμένη δουλεία μου έως τώρα. Με ένα editorial γυρισμένο στην έρημο Negev, κάτι που, όσο δύσκολο και να ήταν από πλευράς συνθηκών, αποτελώντας και ένα μεγάλο οικονομικό ρίσκο, μου έχει ήδη φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω και το μότο μου, που το έχω υιοθετήσει από τον μπαμπά μου: Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους γονείς μου και ιδιαίτερα τον μπαμπά μου, Νώντα Νίκα, έναν μεγάλο ορειβάτη και ιδρυτή του μη κερδοσκοπικού ορειβατικού συλλόγου ΕΟΣ Αχαρνών, που με έμαθε ότι η ζωή, όπως και το βουνό, έχει κορυφές που, εάν θέλουμε και προσπαθήσουμε πολύ, μπορούμε να κατακτήσουμε. Επίσης, τους συνεργάτες μου που με πιστεύουν και με στηρίζουν και είναι δίπλα μου σε κάθε μου βήμα.

Παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα με την προβολή του video. Επικοινωνήστε μαζί μας αν επιθυμείτε να το αναφέρετε.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr