ΗΠΑ: Η Amazon παράγγειλε 20.000 φορτηγά - Πλήττει τους παρόχους υπηρεσιών ταχυμεταφοράς
Η Amazon παράγγειλε στις ΗΠΑ 20.000 φορτηγά Sprinter, τη ναυαρχίδα της Mercedes-Benz Vans, για την προώθηση της υπηρεσίας Prime Delivery και την επέκταση του δικτύου μεταφορικών μέσων διανομής Amazon Logistics.
Το παραπάνω κρίνεται απαραίτητο, καθώς η αναζήτηση ελεύθερων επαγγελματιών – υπεργολάβων για συμμετοχή στο πρόγραμμα Delivery Service Partners, το οποίο η Amazon ανακοίνωσε πριν από περίπου δύο μήνες, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία, αρχικά, είχε αναφέρει ότι θα παράγγελνε 4.500 οχήματα.
via — Daimler AG (@Daimler) September 5, 2018
Εκτός, λοιπόν, από τη διαμεσολαβητική υπηρεσία ταχυμεταφορών Amazon Flex, η οποία απευθύνεται σε διανομείς με μερική απασχόληση, η εταιρεία απευθύνεται τώρα και σε επαγγελματίες, για να καλύψει τις ανάγκες της για προσωπικό και οχήματα με στόχο να φέρει εις πέρας... και το «τελευταίο μίλι», ήτοι το τελευταίο σκέλος του «ταξιδιού παράδοσης» ενός πακέτου, πριν φτάσει στο κατώφλι των καταναλωτών.
Μάλιστα, σύμφωνα με το διαφημιστικό υλικό της Amazon, ένας πετυχημένος επαγγελματίας-συνεργάτης της ο οποίος θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα Delivery Service Partners, θα διαχειρίζεται 40 οχήματα και θα απασχολεί λιγότερο από 100 άτομα προσωπικό, θα μπορεί να αναμένει ετήσια έσοδα της τάξεως των 4,5 εκατ. δολαρίων και κέρδη 300 χιλ. δολαρίων.
Διαφημιστική καταχώρηση της Amazon Flex στο Google για αναζήτηση Ελλήνων οδηγών – Πηγή: neoecommerce.gr
Η Amazon γίνεται επικίνδυνη για τους ταχυμεταφορείς
Πολλοί ανταγωνιστές της Amazon, στο παρελθόν αλλά και πρόσφατα, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, είχαν δηλώσει ότι δεν φαντάζονταν πως θα στήσει το δικό της δίκτυο διανομής.
Προς στιγμή, βέβαια, η Amazon, για να καλύψει τις ανάγκες της, βασίζεται σε ανταγωνιστές της, όπως την UPS, την FedEx και τα αμερικανικά ταχυδρομεία στις ΗΠΑ, τις DHL και Hermes στη Γερμανία και τις Royal Mail και Hermes στη Μ. Βρετανία.
Οι διαστάσεις, όμως, του εγχειρήματος ανάπτυξης του δικού της δικτύου διανομής «Amazon Logistics», δείχνουν το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει ένα από τα κορυφαία θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και ότι δεν πιστεύει στην ικανότητα των παρόχων ταχυμεταφορών να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ως εκ τούτου, το μότο της Amazon είναι: Το κάνω μόνος μου.
Την ίδια στρατηγική εφαρμόζει και στη Γερμανία. Εδώ και τρία χρόνια στήνει τo δικό της δίκτυο διανομής, το City Logistics, και παράλληλα ιδρύει εταιρείες Fulfilment, Logistics και μεταφορικές. Μάλιστα, πρόσφατα λάνσαρε και την ταχυμεταφορική υπηρεσία FBA Small and Light (SnL), ειδικά για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά αλλά και για μικρά και ελαφριά προϊόντα, χαμηλού κόστους.
Βέβαια, εάν κάποια στιγμή η Amazon αποφάσιζε να διεισδύσει στην ελληνική αγορά και υιοθετούσε παρόμοια μέτρα όπως στις ΗΠΑ, τότε οι συνέπειες για τους αντίστοιχους παρόχους ταχυμεταφορικών υπηρεσιών θα ήταν ιδιαίτερα καταστροφικές – ο σημαντικότερος παίκτης, η ACS, έχει στην κατοχή της μόλις 2.000 μεταφορικά μέσα διανομής (φορτηγά και δίκυκλα).
Σχόλια