Search Engine Optimization: «One man job» ή κάτι παραπάνω;
Πως λειτουργεί το SEO σε επαγγελματικό επίπεδο όταν μία μικρή ή μεγάλη εταιρεία αναζητεί βοήθεια στον τομέα αυτό; Είναι «One Man Job» ή μήπως όχι;
Το Search Engine Optimization είναι μία ιδιαίτερη και εξειδικευμένη μέθοδος διαδικτυακού marketing και για αυτόν τον λόγο υπάρχουν πολλές λανθασμένες αντιλήψεις γύρω από αυτό και το πως λειτουργεί.
Μία λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει στους επαγγελματίες που αναζητούν κάποιον ειδικό να αναλάβει και να υποστηρίζει το brand τους μέσω στρατηγικών SEO είναι ότι αυτή η «δουλειά» είναι «One Man Job».
Εδώ οφείλω να ξεκαθαρίσω πότε αυτό μπορεί να ισχύει και πότε όχι. Στο SEO, όλα είναι σχετικά. Μία απάντηση δεν μπορεί να δοθεί έτσι απλά, εάν δεν εξεταστούν πολλαπλοί άλλοι παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωση μιας απάντησης.
Α. ONE MAN JOB SEO EXPERT: Υπάρχει αυτός ο άνθρωπος σήμερα;
Οι περισσότεροι μικροί σε μέγεθος επαγγελματίες συνήθως έχουν την εντύπωση και την προσδοκία της εξεύρεσης ενός μόνο ανθρώπου που θα αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις που περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη στρατηγική SEO.
H προσδοκία αυτή μπορεί να είναι ρεαλιστική όταν το άτομο που θα αναζητήσουν είναι ακόμα σε αρχικό επίπεδο «SEO Trainee», που σημαίνει ότι μπορεί να είναι ένα νέο σε ηλικία αγόρι η κορίτσι που είναι ενθουσιώδες με το SEO, έχει διαβάσει μόνο του αρκετά και έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια / workshops γύρω από αυτό.
Στην ευνοϊκότερη των περιπτώσεων, το άτομο αυτό έχει κάνει και τα δικά του SEO tests σε δικές του ιστοσελίδες, έτσι απλά για να εξοικειωθεί, να μπει στο κλίμα και να έχει κάτι να δείξει, ένα case study σε έναν πιθανό εργοδότη. Ένα επιτυχημένο case study στο SEO από ένα ενθουσιώδες SEO Trainee μπορεί από μόνο του να αποτελέσει το εισιτήριο για να βρει αυτός ο ενθουσιώδης νέος μία δουλειά στο αντικείμενο, σε μία μικρή εταιρεία, μόνο για το δικό της brand.
Αυτή είναι μια ρεαλιστική περίπτωση όπου η μικρή επιχείρηση βρίσκει και προσλαμβάνει τον «One Man SEO Expert» ο οποίος θα καλύπτει μόνος του όλες τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις στον τομέα του SEO με όλα τα αναμενόμενα ελάχιστα νόμιμα σε απολαβές και παροχές. Στην περίπτωση αυτή, ναι, είναι εφικτό ένα άτομο να ασχολείται με όλες τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις που έχει το SEO και να το κάνει και καλά, γιατί αυτή είναι η δουλειά του σαν υπάλληλος και δεν έχει άλλη. Κάνει μόνο αυτό αποκλειστικά και οι ανάγκες ενός μικρού επαγγελματία είναι διαχειρίσιμες από αυτόν τον πολύ ενθουσιώδη SEO trainee level expert ο οποίος έχει μεγάλες βλέψεις να γίνει TOP, που σημαίνει ότι πρέπει να αγαπάει πολύ το διάβασμα στον ελεύθερο του χρόνο.
Β. ΤΜΗΜΑ ή ΟΜΑΔΑ SEO
Η προσδοκία ενός «ONE MAN SEO Expert» δεν είναι ρεαλιστική όταν μιλάμε για μεγάλα brands και μεγάλες εταιρείες που έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις και θέλουν κάποιον έμπειρο SEO Specialist με πολλά χρόνια εξειδίκευσης που να μπορεί να αντεπεξέλθει στις αυξανόμενες απαιτήσεις του Brand.
DIGITAL AGENCIES
Στην περίπτωση αυτήν, οι εταιρείες απευθύνονται είτε σε μεγάλα Digital Marketing Agencies τα οποία έχουν ένα ολόκληρο τμήμα SEO, είτε σε αντίστοιχα πολύ έμπειρους και εξειδικευμένους SEO Freelancers με ιστορικό πολλών ετών, επιτυχημένων case studies και ευχαριστημένων πελατών.
REMOTE Εξειδικευμένοι FREELANCERS
Οι εξειδικευμένοι Freelancers έχουν και αυτοί με τη σειρά τους μία ομάδα συνεργατών στην οποία αναθέτουν tasks τα οποία τα δουλεύουν σαν ομάδα με τον πιο έμπειρο από όλους, τον ιδιοκτήτη της Freelance remote εταιρείας, να κινεί τα νήματα και τις διαδικασίες.
Εδώ, όπως είναι λογικό, όταν οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες, απαιτείται μεγαλύτερη εξειδίκευση και μία ολοκληρωμένη στρατηγική στο SEO εκτελείται από μία ομάδα ανθρώπων η οποία έχει σαν κεντρικό πυρήνα τον SEO Strategist.
Ο SEO Strategist είναι αυτός που έχει την ολοκληρωμένη γνώση του πως λειτουργούν όλα από την αρχή ενός SEO έργου και κατά τη συνολική διάρκεια του. Αυτό αντικατοπτρίζεται δικαίως και στις αμοιβές του που δεν είναι οι ίδιες με του ενθουσιώδη SEO Trainee level, όπως είναι λογικό.
O SEO Strategist συνήθως είναι αυτός που:
- σχεδιάζει τις στρατηγικές,
- στέλνει τα guidelines / αναθέτει tasks,
- μιλάει με ενδιαφερόμενους πελάτες,
- κάνει client support στους ήδη υπάρχοντες πελάτες, κτλ.
Αυτό που έχει σημασία είναι ο STRATEGIST (ο κεντρικός πυρήνας) να επενδύει τον χρόνο του εκεί που είναι περισσότερο παραγωγικός και αυτό το επίπεδο σίγουρα δεν έχει να κάνει με τα χαμηλότερα «εργατικά» επίπεδα σε ένα SEO έργο όπως είναι, για παράδειγμα, το link building.
Όσο μεγαλώνει η εταιρεία του SEO Strategist, τόσο λιγότερες micro-management δραστηριότητες θα έχει, όπως είναι λογικό.
Σχόλια