Α.FREedge: To καινοτόμο, οικολογικό ψυγείο παραλίας που κατασκεύασαν Έλληνες μαθητές
Η Εικονική Επιχείρηση «Α.FREedge» των μαθητών της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2018. Τα παιδιά σε χρόνο ρεκόρ - μόλις σε λίγους μήνες - κατασκεύασαν ένα καταπληκτικό προϊόν που έχει ήδη δεχθεί προτάσεις από επενδυτές για να κυκλοφορήσει άμεσα στην αγορά!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’
Λυκείου εμπνεύσθηκαν και δημιούργησαν
ένα ενεργειακά αυτόνομο και φορητό
ψυγείο που λειτουργεί κυρίως με ενέργεια
που συγκεντρώνει από ηλιακό πάνελ που
υπάρχει στο καπάκι. Το ψυγείο αυτό..
πάει παντού: από την παραλία, το βουνό,
το πικνικ και όπου αλλού θέλουμε να
διατηρήσουμε την ψύξη χωρίς την χρήση
ηλεκτρικού ρεύματος. Με την ιδέα και
την υποδειγματική της υλοποίηση κέρδισαν
την 4η θέση στον Πανελλαδικό διαγωνισμό
του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων / Junior Achievement Greece,
από 130 σχολεία που συμμετείχαν στο
πρόγραμμα τη σχολική χρονιά 2017-18. Το
έπαθλο της 4ης θέσης ήταν υποτροφία
στα 5 βασικά στελέχη της μαθητικής
επιχείρησης στο Θερινό Σχολείο
Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού
Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα ταλαντούχα
αυτά παιδιά αρίστευσαν και στο παγκόσμιο
τεστ επιχειρηματικότητας (ESP)
του Junior Achievement
Worldwide και απέκτησαν, μόλις στα 16 τους χρόνια, το πρώτο τους «πτυχίο»
επιχειρηματικότητας που αναγνωρίζεται
σε όλο τον κόσμο!
Ο Γενικός Διευθυντής της μαθητικής «επιχείρησης» Γιάννης Αγγέλικας εξηγεί τα βήματα κατασκευής του ψυγείου και τι αποκόμισε ο ίδιος και οι συμμαθητές - «συνάδελφοί» του από την εμπειρία: «Αποφασίσαμε, σε συνεργασία με το τμήμα παραγωγής, να γίνει μια τροποποίηση σε ένα απλό ψυγείο θαλάσσης», λέει ο Γιάννης. «Αρχικά, έγινε μια καλύτερη μόνωση στο ψυγείο με φελιζόλ και εγκαταστήσαμε φύλλα αλουμινίου για την θερμοεπαγωγή της ψύξης. Αφού κάναμε αυτές τις τροποποιήσεις περάσαμε στα ηλεκτρολογικά. Αποφασίσαμε να εγκαταστήσουμε ένα σύστημα Peltier για την ψύξη, το οποίο σαν τεχνολογία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία. Η ομάδα των ηλεκτρολογικών του τμήματος παραγωγής έφτιαξε ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα το οποίο συνδέεται με το σύστημα Peltier αλλά ταυτοχρόνως έδινε περισσότερες δυνατότητες. Πάνω στο κύκλωμα επίσης εγκαταστήσαμε: αισθητήρες θερμοκρασίας, οθόνη προβολής δεδομένων του ψυγείου (ενεργειακή παραγωγή και κατανάλωση θερμοκρασίας) και διακόπτη χειροκίνητης διαχείρισης της ενέργειας που καταναλώνεται. Αφού τελείωσε ο ‘’κεντρικός εγκέφαλος’’ περάσαμε στην κύρια καινοτομία του προϊόντος, την εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού και του μέσου αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρία) το οποίο μας δίνει την ενεργειακή αυτονομία για 35 ώρες! Η ύπαρξη μπαταρίας που έχει ως συνέπεια την ενεργειακή αυτονομία και η χρήση νέων τεχνολογιών (Peltier) είναι ενεργειακά πιο αποτελεσματικό και πιο εύχρηστο από την χρήση άλλων ψυγείων. Δεν υπάρχουν παραπάνω άτομα στην παραγωγή παρά μόνο εμείς οι μαθητές. Κάθε ένας από εμάς είχε και κάτι διαφορετικό να κάνει. Κατανοήσαμε την σημασία του ομαδικού πνεύματος που μέχρι τώρα δεν το γνωρίζαμε και είμαστε πολύ υπερήφανοι για το αποτέλεσμα αυτής της συλλογικής μας προσπάθειας», καταλήγει ο Γιάννης Αγγέλικας.
Ο εξαιρετικός καθηγητής των παιδιών, ο κοινωνιολόγος-οικονομολόγος κ. Ιωάννης Θεοχάρης, υπεύθυνος του προγράμματος Mαθητική «Εικονική Επιχείρηση» στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση, στις Αφίδνες Αττικής, δηλώνει κι εκείνος πολύ υπερήφανος για την ομάδα του και τονίζει ότι πιστεύει πολύ στο βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας του ΣΕΝ/JA Greece. «Όλα τα παιδιά έχουν μεγάλες ικανότητες. Το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης βοηθά καταλυτικά να μετατραπούν αυτές οι ικανότητες σε επαγγελματικές δεξιότητες και μάλιστα με τρόπο πολύ ευχάριστο και δημιουργικό για τα παιδιά», λέει ο κ. Θεοχάρης. Πολύ μεγάλο όφελος της συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες και έτσι ετοιμάζονται κατάλληλα για την αγορά εργασίας, εξηγεί ο κ. Θεοχάρης: «Αρέσει πολύ στα παιδιά το ομαδικό-συνεργασιακό πνεύμα. Μαθαίνουν να ακούν και να συμμερίζονται τις γνώμες και τις ιδέες των συμμαθητών τους, τους αρέσει η δημιουργία και κυρίως επιζητούν την επιτυχία μέσω της επιχειρηματικότητας. Παθιάζονται με την ιδέα της κερδοφορίας της επιχείρησής τους. Έχουν κατανοήσει ότι η επιχείρηση είναι ικανότητα, δεξιότητα, ευστροφία, εργατικότητα, ρίσκο, σεβασμός στον άνθρωπο και κυρίως κερδοφορία αλλά με κοινωνική ευαισθησία. Πάντα σκέφτονται να διαθέτουν μέρος των κερδών τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες όταν ενηλικιωθούν για αυτό και η συμμετοχή τους είναι ενεργή και ουσιαστική».
Ο κ. Θεοχάρης δηλώνει πως το ΣΕΝ/JA Greece είναι ένας σπουδαίος θεσμός. Προτείνει να γίνει η συμμετοχή στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», υποχρεωτική για όλα τα σχολεία, έτσι ώστε τα παιδιά να καταλάβουν ότι η επιχείρηση είναι ο πνεύμονας της οικονομίας, να προσανατολιστούν στην επιχειρηματικότητα και να αλλάξουν την Ελλάδα.
Σχόλια