9+1 Έλληνες Μάνατζερ μιλούν για το ντύσιμο του υποψήφιου όταν έρχεται η ώρα της συνέντευξης και πόσο σημαντική είναι η πρώτη εντύπωση.
Σοφία Τσιούτρα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού (Group HR Manager), ομίλου ξενοδοχείων Maris Hotels.
Η πρώτη εντύπωση που σχηματίζουμε για έναν άνθρωπο την πρώτη φορά που ερχόμαστε σε επαφή μαζί του διαμορφώνεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου και δύσκολα αλλάζει στην πορεία. Συνεπώς, το ντύσιμο, ως μέρος του grooming του υποψηφίου, μαζί με το body language είναι εξαιρετικά σημαντικά στην διαμόρφωση της πρώτης εντύπωσης κατά τη συνέντευξη. Η αρχή της απλότητας στην επιλογή του στυλ, των χρωμάτων, και των υφασμάτων είναι σημαντική. Τα ρούχα πρέπει να είναι σε ουδέτερα χρώματα, σε άριστη κατάσταση, καθαρά, και σιδερωμένα. Παράλληλα, θα πρέπει να αποφεύγονται προκλητικές και εξεζητημένες επιλογές, που μπορεί να ενεργοποιήσουν στερεοτυπικές αντιλήψεις. Καλό είναι, τέλος, ο υποψήφιος να λαμβάνει υπόψη την κουλτούρα και ‘εικόνα’ της εταιρείας, ώστε η εμφάνισή του να είναι ιδανικά κοντά σε αυτή.
Νάσια Σκούντζου, HR Manager της Data Communication.
Η εμφάνιση και το ντύσιμο του υποψηφίου δε θα κρίνει το αποτέλεσμα της συνέντευξης. Αντίθετα η προετοιμασία πριν από τη συνέντευξη είναι καταλυτική, καθώς ο υποψήφιος καλείται να «απαντήσει» γιατί επιθυμεί να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση, καθώς και αν έχει τα απαραίτητα προσόντα. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης θα πρότεινα σε κάθε υποψήφιο να είναι ο εαυτός του και να έχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις και στην εμπειρία του, ωστόσο, είναι σημαντικό και η παρουσία του να αρμόζει στο επαγγελματικό περιβάλλον που επιθυμεί να ενταχθεί.
Μαρία Καφεντζή, Human Resources Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.
Πάντα η αρχική εντύπωση είναι σημαντική για ένα υποψήφιο και το ντύσιμο φυσικά παίζει το ρόλο του. Όμως ο καταλληλότερος ρουχισμός εξαρτάται από την ίδια την εταιρεία και τον κλάδο δραστηριοποίησης, δηλαδή διαφορετικός ρουχισμός μπορεί να απαιτείται σε μια start up εταιρεία τεχνολογίας και διαφορετικός σε ένα τραπεζικό οργανισμό. Πάνω από όλα όμως η καθαρή και περιποιημένη εμφάνιση είναι προαπαιτούμενο για τη δημιουργία μιας καλής αρχικής εντύπωσης.
Ελένη Μαντζικοπούλου, Υποδιευθύντρια, Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού, KPMG.
Το ντύσιμο μας, είναι η εικόνα μας, είναι αυτό που εκφράζουμε. Ανάλογα βέβαια την εταιρεία και τον κλάδο ορίζεται διαφορετικά η ενδεδειγμένη ενδυμασία εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να έχουμε μία περιποιημένη εικόνα, να δείχνει σεβασμό και προς τον εαυτό μας, αλλά και προς το άτομο/εταιρεία που συναντάμε.
Ελένη Ασβεστά, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου KLEEMANN.
Το ντύσιμο ενός υποψήφιου είναι πολύ σημαντικό όταν έρχεται για συνέντευξη. Όσο και να θέλουμε να λέμε ότι είμαστε εκπαιδευμένοι στο να μην επηρεαζόμαστε, η πρώτη εντύπωση αποτυπώνεται στο μυαλό μας. Δεν είναι καθοριστική, καθώς στην πορεία της συνέντευξης, μπορεί να ανατραπεί, είναι όμως σημαντική. Αυτό που χρειάζεται να προσέξει ο υποψήφιος είναι το ντύσιμό του να συνάδει με τη θέση που καλείται να καλύψει. Το προσεγμένο και επαγγελματικό ντύσιμο δείχνει σεβασμό τόσο για τον εαυτό του, όσο και για το στέλεχος που θα συναντήσει. Δεν χρειάζεται να είναι αυστηρά επαγγελματικό, ταγιέρ, κουστούμι κλπ, θα πρότεινα όμως να μην υπάρχει κάτι το εξεζητημένο στην εμφάνισή του.
Χρήστος Μανιατόπουλος, Εκτελεστικός Διευθυντής της ICTS HELLAS.
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι σημαντικές. Ανάλογα όμως με τη θέση εργασίας δεν πρέπει να μένουμε μόνο σε αυτές. Η επαγγελματική εικόνα είναι σημαντική, αναδεικνύεται όμως και από άλλα στοιχεία όπως η περιποιημένη εμφάνιση και η στάση του σώματος.
Αντώνης Παπαχρίστου, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Housemarket AE (IKEA Franchisee για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
Ο υποψήφιος θα πρέπει να τηρεί τους βασικούς κανόνες ατομικής υγιεινής και το ντύσιμό του να ταιριάζει με το ύφος της εταιρείας. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει ένα προσωπικό ιδιαίτερο στυλ ντυσίματος που δεν συνάδει με αυτό της εταιρίας, είναι απαραίτητο να του γίνει ξεκάθαρη, από την πρώτη συνέντευξη, η πολιτική της εταιρείας και ο λόγος που την ακολουθούμε, ώστε με τη σύμφωνη γνώμη του να μπορέσει να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο επιλογής.
Τόνια Μαύρου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Leroy Merlin.
Το ντύσιμο θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στο στυλ και την κουλτούρα της εταιρείας που αναζητά ο υποψήφιος εργασία. Θα πρέπει να έχει μελετήσει μέσω του site της εταιρείας ή των καταστημάτων της την κουλτούρα της και να ντυθεί ανάλογα π.χ. διαφορετικό ντύσιμο για τράπεζα, συμβουλευτική εταιρεία και διαφορετικό για κάποιο ρόλο καταστήματος.
Νάντια Κιάμου, Human Resources Manager Greece, Mondelēz.
Η ενδυματολογική εμφάνιση ενός υποψηφίου που συμμετέχει σε μια διαδικασία συνέντευξης είναι πολύ σημαντική καθώς συμβάλει στην πρώτη εντύπωση που θα σχηματίσει ένας δυνητικός εργοδότης. Αυτό που λέμε ότι χρειάζεται το κατάλληλο ντύσιμο για την κάθε περίσταση ισχύει και στην περίπτωση μιας συνέντευξης. Ο κατάλληλος κώδικας ένδυσης μπορεί να ποικίλει από εταιρεία σε εταιρεία και να επηρεάζεται από την κουλτούρα του οργανισμού, την εποχή ακόμη και την τοποθεσία. Ανεξάρτητα όμως από το εργασιακό περιβάλλον, η ασφαλέστερη επιλογή για έναν υποψήφιο είναι ένα επαγγελματικό ντύσιμο που ανταποκρίνεται στην περίσταση και στη σημασία που έχει για τον υποψήφιο μια συνέντευξη με έναν δυνητικό εργοδότη.
Πολυξένη Κιούρη, Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της Nestlé Ελλάς.
Είναι σημαντικό καθώς διαμορφώνει την πρώτη εικόνα και δείχνει σε ποιο βαθμό έχει ασχοληθεί κάποιος με το να μάθει για τον οργανισμό στο οποίο αιτείται και θέλει να εργασθεί. Δεν υπάρχουν στερεότυπα – τζην ή κουστούμι, φούστα ή παντελόνι. Για εμένα πρέπει κάποιος να είναι συνεπής στο προσωπικό του στυλ, σεβόμενος ταυτόχρονα το περιβάλλον στο οποίο φιλοξενείται.
Σχόλια