4+1 instagrammers που πληρώνονται έως και 65.000 ευρώ για μια φωτογραφία
Είναι οι καλύτερες στο είδος τους και το αποδεικνύουν με τις αμοιβές τους!
Η βιομηχανία της μόδας αλλάζει, πάντα ακολουθούσε την εποχή της. Οι fashion bloggers (πλέον “influencers”) αποκτούν καθημερινά περισσότερη δύναμη, επιρροή, εξουσία. Είναι “επιδραστικές”. Κάθε τομέας της μόδας μετριέται σε αριθμούς.
Η επιτυχία πλέον είναι μετρήσιμη με κλικ, με τα likes ενός ποσταρίσματος ενός Intagrammer με επιρροή, με τους καταναλωτές που θα οδηγήσει ένα ποστάρισμα στα social media στα ταμεία των μπουτίκ.
Η Κιάρα Φεράνι έχει παραπάνω από έντεκα εκατομμύρια followers (το Μιλάνο, η πόλη καταγωγής της μετά βίας έχει 1.5 εκατομμύριο κατοίκους), η Aimee Song έχει σχεδόν πέντε εκατομμύρια followers, η Kristina Bazan έχει 2.3 εκατομμύρια, η Danielle Bernstein πάνω από ενάμιση εκατομμύριο και η Shea Marie ένα εκατομμύριο και κάτι. Δεν είναι τα ονόματά τους αναγνωρίσιμα από όλους ωστόσο οι πιστοί followers τους μαγεύονται από τα ποσταρίσματα τους.
Το ταλέντο και ο πειραματισμός ήταν ανέκαθεν το ζητούμενο για τον κόσμο της μόδας. Και ο εκδημοκρατισμός της δεν μπορεί να είναι κακό πράγμα. Ζούμε στην εποχή που όσο εύκολα κερδίζεις followers τόσο εύκολα τους χάνεις.
Η Κιάρα Φεράνι βρέθηκε στην λίστα των Forbe's 30 Under 30 το 2015, η Aimee Song εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο το 2016 και έκλεισε συμβόλαιο μισού εκατομμυρίου δολαρίων με την Laura Mercier.
Η Leadra Medine του Man Repeller έχει πλέον media empire με βάση τη Νέα Υόρκη, εξέδωσε το βιβλίο της και συμμετέχει σε δεκάδες συνέργιες με τελευταία αυτή με την Atea Oceanie.
Μέσα από τις δικές τους πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Instagram, Twitter, Snapchat, Facebook, websites) ή από την κατηγορία “street style” που πλέον καταλαμβάνει τόσο χώρο στα ρεπορτάζ από τις Εβδομάδες Μόδας όσο και τα σόου των σχεδιαστών και των μεγάλων οίκων, το ντύσιμο αυτών των γυναικών παρουσιάζεται, είναι μια συναλλαγή, μια δοσοληψία που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό και επιμέλεια τόσο όσο ένα editorial μόδας σε παραδοσιακά περιοδικά.
Γιατί συναλλαγή; Γιατί αυτοί που σε ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ισχυρό νόμισμα στον κόσμο της μόδας. Εκτιμάται ότι κάποιες μεγάλες φίρμες ξοδεύουν πάνω από ένα δις δολάρια για να σπονσοράρουν ποστ σε Instagram λογαριασμούς.
Ας αποκωδικοποιήσουμε την ταρίφα των influencers. Η χρέωση για ένα ποστ στο Instagram μαζί με αναφορά στην μάρκα από ένα “επιδραστικό” χρήστη με παραπάνω από 50.000 followers κυμαίνεται από 1.000€ και ανεβαίνει αν αποκτήσει περισσότερους followers. Υπάρχουν “influencers” που απαιτούν 65.000€ (εκείνοι που έχουν παραπάνω από 1.5 εκατομμύριο followers) για να ποστάρουν μια φωτογραφία στο Instagram και να κάνουν ένα ποστ στο blog τους.
Ας σημειωθεί ότι την περίοδο των fashion weeks οι influencers ποστάρουν κατά μέσο όρο οκτώ φορές την ημέρα το συνολικό άθροισμα είναι εντυπωσιακό ποσό.
Η Danielle Bernstein αποκάλυψε ότι το 2015 χρέωνε για ένα ποστ περιεχομένου από 5000 δολάρια μέχρι 15.000 δολάρια. Δηλαδή στο τέλος της χρονιάς μετρούσε ένα εξαψήφιο εισόδημα από τα πονταρίσματα. Το συμβόλαιο που έκλεισε η Kristina Bazan με την L'Oreal φαίνεται να άγγιξε επταψήφια αμοιβή και είναι το πρώτο συμβόλαιο αξίας εκατομμυρίων που σύναψε πολυεθνική με blogger.
Ωστόσο οι αμοιβές δεν καθορίζονται αποκλειστικά από τον αριθμό των followers αλλά και από διαβαθμισμένη αξιολόγηση των followers και του βαθμού διάδρασης και engagement (κάθε φορά που κάποιος κάνει like ή σχολιάζει).
Αρκεί απλά ένα ινσταγκραμικό ποστ για να κάνει μια φίρμα/ μάρκα παγκόσμια επιτυχία, αυτό δηλαδή που συνέβη στις περιπτώσεις των Reformation και Mansur Gavriel που είδαν την επιχείρησή τους να γνωρίζει ραγδαία πρόοδο όταν τους υποστήριξαν οι κατάλληλοι παίκτες της κοινότητας των influencer.
“Όταν η Eva Chen πόσταρε μια τσάντα Manu Atelier στο Instagram έφτασαν 400 παραγγελίες στο ατελιέ μας μέσα στην ημέρα” λέει η Λόρεν Στίβενσον, ιδρυτής του PR Agency Aisle 8.
Τι δουλειά κάνει αυτή η κοπέλα; Δημιουργεί την στρατηγική μάρκετινγκ για μάρκες αξεσουάρ που θέλουν να εισχωρήσουν στην αγορά, όπως η Complet που ξόδεψε όλο τον προυπολογισμό της στην avant-garde Γαλλίδα τραγουδιστρία Petite Meller επειδή ο δημιουργός του brand πιστεύει ότι αντιπροσωπεύει τη φίρμα.
Οι φίρμες χρησιμοποιούν τα analytics των πωλήσεων και της αναζήτησης για να αξιολογήσουν και να μετρήσουν την δύναμη ενός influencer. Κι αυτό το γεγονός σαφέστατα άλλαξε τον τρόπο που οι εταιρείες από τις high end έως τις high street επικοινωνούν με τους πελάτες τους.
Τα προϊόντα πλέον φτάνουν στις οθόνες των καταναλωτών μέσα από τους λογαριασμούς επιδραστικών ατόμων και όχι από διαφημίσεις σε περιοδικά. Η Λεάντρα Μεντίν του Man Repeller και η Κιάρα Φεράνι έκαναν επιλογή καριέρας και πλέον έχουν μια εναλλακτική επιχείρηση που αποδίδει τρελά χρήματα.
Υπάρχει ένα κοινό που δεν μπορούν να το προσεγγίσουν με παραδοσιακούς τρόπους οι μεγάλες εταιρείες. Κι αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που ντυνόμαστε όλες όπως μας δείχνουν δέκα τύπισες στο Instagram, είναι οι “φίλες” μας οι cool που ξέρουν να ντύνονται. Δεν επηρεάζουν αποκλειστικά το αγοραστικό κοινό αλλά και τους αγοραστές που ακολουθούν τους λογαριασμούς τους για να ξέρουν σε ποιες φίρμες θα επενδύσουν.
Πηγή:E-Daily.gr
Σχόλια