7 σημαντικοί τρόποι προσέγγισης για αποτελεσματικό marketing της επιχείρησής σας
Ένα από τα καθήκοντά σας ως ιδιοκτήτες μιας μικρής επιχείρησης είναι να ασχολείστε με την εύρεση και την προσέγγιση νέων πελατών ώστε να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας όπως επίσης και στο να τους κάνετε να ξαναγοράσουν. Κάτι που συχνά λόγω των καθημερινών προβλημάτων αρκετοί παραλείπετε να το φροντίσετε.
Υπάρχουν λοιπόν 7 καθοριστικοί τρόποι προσέγγισης υποψήφιων πελατών οι οποίοι φέρνουν αποτελέσματα αυτήν την περίοδο όπου ο ανταγωνισμός είναι πιο έξυπνος και πιο επιθετικός από ό,τι στο παρελθόν. Αυτούς θα δούμε στο άρθρο αυτό. Αν τους εφαρμόσετε θα δείτε την επιχείρησή σας να αναπτύσσεται δίχως να απαιτείται από εσάς να επενδύσετε πολλά χρήματα.
Κι επειδή τίποτα δεν υπάρχει στη ζωή, πόσο μάλλον στην επιχειρηματική ζωή δίχως κάποιο κόστος, αν δεν έχετε να επενδύσετε χρήματα όπως για παράδειγμα ισχύει για μια μεγάλη επιχείρηση, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να επενδύσετε χρόνο και ενέργεια για να μάθετε πώς να αξιοποιήσετε τους τρόπους αυτούς, να κάνετε καλύτερα την έρευνά σας, να μάθετε πληροφορίες και να πάρετε την απαραίτητη γνώση για να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα εργαλεία για να δημιουργήσετε και να υλοποιήσετε με επιτυχία τις marketing ενέργειές σας.
- Εστιάστε στο προϊόν ή στην υπηρεσία που σας φέρνει το μεγαλύτερο κέρδος. Μην προσπαθείτε να προωθείτε ταυτόχρονα πολλά και διαφορετικά προϊόντα. Μπορεί να είστε καλοί σε όλα τα προϊόντα όμως το διαφημιστικό σας budget είναι περιορισμένο. Επικεντρωθείτε μόνο σε εκείνα τα προϊόντα που θα σας δημιουργήσουν το μεγαλύτερο κέρδος και ενισχύστε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τη διαφημιστική σας δαπάνη σε αυτά. Δεν μπορείτε να προτείνετε στον πελάτη πολλά και διάφορα. Αυτή η πρακτική ενέχει τον κίνδυνο να «μπερδέψει» το brand σας στην αντίληψη του πελάτη.
- Η επανάληψη είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ιδιαίτερα στην διαφήμιση. Καλύτερα να δουν το μήνυμα σας λιγότεροι και περισσότερες φορές παρά περισσότεροι από μια φορά. Κρατήστε το αυτό για την επόμενη φορά που θα δημιουργήσετε μια διαφημιστική καμπάνια.
- Βάλτε την προσοχή σας σε αυτό που είναι σημαντικό. Στους δείκτες που φέρνουν κέρδη. Δεν έχετε το περιθώριο να χάνετε χρόνο με δείκτες και με μετρήσιμα μεγέθη που απλά δεν θα σας φέρουν έσοδα. Για παράδειγμα, θα προτιμούσατε να έχετε στην επαγγελματική σελίδα σας στο facebook πολλά likes και λίγες πωλήσεις ή λιγότερα likes και περισσότερα κέρδη;
- Μην παραμελείτε τους πελάτες σας μετά την αγορά. Θα πρέπει να συνεχίζετε να είστε σε διαρκή επικοινωνία και επαφή με τον πελάτη. Η προσοχή σας δεν θα πρέπει να σταματάει στο σημείο που εκείνος αγόρασε αλλά θα πρέπει να συνεχίζεται καθώς αυτός θα πρέπει να αγοράσει ξανά και ξανά.
- Οι πελάτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τον εαυτό τους αν όχι μόνο, παρά για εσάς και την επιχείρησή σας. Όταν μιλάτε για εσάς, για την εταιρεία σας και για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας δεν τους κάνετε να δράσουν παρά μόνο να σκεφτούν. Όταν όμως μιλάτε για εκείνους, για τα προβλήματα και τις λύσεις που μπορείτε να τους παρέχετε, για τις συνέπειες μιας λανθασμένης αγοραστικής απόφασης, για το τι θα κερδίσουν από την χρήση του προϊόντος ή τι θα χάσουν από την μη επιλογή τους δικού σας προϊόντος τότε τους μιλάτε στην καρδιά τους. Κι αυτό τους οδηγεί στο να αγοράσουν, όχι να σκεφτούν. Η προσοχή κερδίζεται όταν μιλάτε για εκείνους όχι για εσάς και την εταιρεία σας.
- Μην επικεντρώνεστε στους πολλούς. Δεν έχετε το απαραίτητο διαφημιστικό budget για να επικοινωνήσετε σε όλους. Εντοπίστε το κατάλληλο αγοραστικό σας κοινό και διαφημιστείτε σε αυτό. Όπως είπαμε και προηγουμένως, καλύτερα λίγοι να δουν το μήνυμά σας περισσότερες φορές παρά όλοι από μια φορά. Επιλέξτε το κατάλληλο κοινό σας. Δημιουργείστε το μήνυμα που θα τραβήξει την προσοχή του. Επιλέξτε το κανάλι όπου «συχνάζει» και επαναλάβετε το μήνυμά σας αρκετές φορές.
- Εκπαιδεύσετε το κοινό σας. Δώστε προστιθέμενη αξία στη σχέση σας μαζί τους. Μην θεωρείτε ότι ο υποψήφιος πελάτης γνωρίζει όσα γνωρίζετε εσείς για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δημιουργείστε περιεχόμενο το οποίο θα του λύνει τις απορίες, θα του δίνει απαντήσεις στα ερωτήματά του, θα του μαθαίνει κάτι καινούργιο. Θα του παρουσιάζει το πόσο ενδιαφέρεστε για αυτόν. Δώστε κάτι πριν του ζητήσετε να δώσει τα χρήματά του σε εσάς.
Ως ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης έχετε στην διάθεσή σας πολλά εργαλεία – αρκετά από αυτά δίχως κόστος – για να προσεγγίσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους υποψήφιους πελάτες σας. Ακόμη κι αν δεν έχετε μεγάλο διαφημιστικό budget, έχετε την δυνατότητα να αξιοποιήσετε τα εργαλεία αυτά, με την φαντασία σας, την γνώση και εξειδίκευση σας για αυτό που πουλάτε ώστε να λάβετε γρήγορες αποφάσεις για να διαφημιστείτε. Έχετε επίσης το πλεονέκτημα της προσωπικής και στενής σχέσης με τον πελάτη την οποία δημιουργήσατε με τα χρόνια και την προσωπική σας εργασία. Τέλος, έχετε το πλεονέκτημα της ευελιξίας και της αμεσότητας καθώς οι διαδικασίες και ο μηχανισμός μιας μικρής επιχείρησης δεν είναι τόσες όσες σε μια μεγάλη εταιρεία.
Καλή επιτυχία!
Σχόλια