Ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό. Inbound σημαίνει εισερχόμενο. Όσο για το marketing; Υπάρχουν πολλοί ορισμοί, όμως, θα σας δώσουμε αυτόν που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τον τρόπο που θα πρέπει να κάνετε από δω και στο εξής marketing στο διαδίκτυο. Marketing είναι η εκτέλεση ενεργειών οι οποίες επιδιώκουν την επίτευξη των στόχων ενός οργανισμού, προβλέποντας τις ανάγκες των αγοραστών ή πελατών και κατευθύνοντας τα κατάλληλα αγαθά και υπηρεσίες που θα τις ικανοποιήσουν από τον παραγωγό στον αγοραστή ή τον πελάτη.
Στην περίπτωσή μας λοιπόν, μιλάμε για εισερχόμενο marketing. Για τις ενέργειες, δηλαδή, που κάνουμε μέσω της ιστοσελίδας μας, του blog, των social media, του email marketing κ.λπ. ώστε να προσελκύσουμε τους πελάτες να έρθουν κοντά μας. Για να δούμε πώς γίνεται και γιατί από δω και στο εξής, θα πρέπει να τον υιοθετήσουμε και να τον εφαρμόζουμε πιστά.
Αναμφισβήτητα, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια μεγάλη αλλαγή στο online marketing. Παλιά, μια επιχείρηση έστελνε επικοινωνίες προς τα έξω είτε σε υφιστάμενους πελάτες είτε σε υποψήφιους με σκοπό να κάνει τον πελάτη να αγοράσει. Πλήρωνε διαφημίσεις και καταχωρήσεις. Πρόβαλλε τα προτερήματά της. Όλη η επικοινωνία της εστίαζε σε κείνη και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλούσε. Με λίγα λόγια, σταμάταγε στο ποια είναι και τι κάνει.
Τι συμβαίνει σήμερα; Το διαδίκτυο αναπτύχθηκε. Οι ιστοσελίδες που κατασκευάστηκαν, αμέτρητες. Δεδομένου του ανταγωνισμού και της πληθώρας των επιλογών που έχει ένας πελάτης, του ελάχιστου χρόνου στη διάθεσή του, της αποστροφής του σε πρακτικές πίεσης για να αγοράσει και μαζί με αυτά βεβαίως, της οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζει, μια επιχείρηση πλέον, θέλει να έρχεται σε αυτήν πιο «έτοιμος». Να έχει κάνει την προεργασία και την έρευνά του, να έχει καταλάβει από πριν πώς μπορούμε να τον εξυπηρετήσουμε, να είναι εν ολίγοις περισσότερο εκπαιδευμένος. Στόχος μας να τον προσελκύσουμε αντί να τον πιέζουμε. Δεν θέλουμε να τον πείσουμε για κάτι αλλά να το αντιλαμβάνεται ξεκάθαρα από μόνος του. Θέλουμε να τον εκπαιδεύουμε αντί να του πουλάμε. Να μας βλέπει και να μας βρίσκει όποτε επιθυμεί εκείνος και όχι να τον διακόπτουμε από αυτό που κάνει, βλέποντας, για παράδειγμα, μια διαφήμισή μας. Να είμαστε δίπλα του, σε όλη τη διάρκεια της έρευνάς του για να πάρει μια απόφαση, δίνοντας του χρήσιμες λύσεις και συμβουλές. Να τον διασκεδάζουμε κάποιες φορές. Να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε μια σχέση μαζί του που θα βασίζεται σε εμπιστοσύνη. Και αυτή να διατηρηθεί με το πέρασμα του χρόνου. Και όλα αυτά στο διαδίκτυο. Και κάθε φορά που διαβάζει κάτι, να διακρίνει και να αντιλαμβάνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα οφέλη μιας πιθανής συνεργασίας μαζί μας.
Αν σας φαίνονται τα παραπάνω πολύ θεωρητικά, ας δούμε με ποιο τρόπο υλοποιείται όλη αυτή η διαδικασία στο διαδίκτυο. Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο που θα κάνει τον πελάτη να έρθει πιο κοντά, σε αυτόν που το έγραψε, στην εταιρεία του, στο προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάει, στη φιλοσοφία της, στις αξίες της κ.λπ.
Το μυστικό είναι η δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου που θα ταιριάζει με τον κάθε επισκέπτη/υποψήφιο πελάτη ξεχωριστά.
Μη γράφετε γενικά αλλά για συγκεκριμένες αγορές στόχους. Μιλήστε στον πελάτη, τις ανάγκες του, τις ανεπιθύμητες καταστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει. Μιλήστε για αυτόν και για το πώς μπορεί να βρει λύση. Και στη συνέχεια, αφού δημοσιεύσετε το περιεχόμενο, μοιραστείτε το μέσω των social media, email, ιστοσελίδας και του blog ώστε να μπορεί να το βρει εύκολα, τη στιγμή που θα ψάξει για αυτό.
Αυτός είναι ο τρόπος για να δημιουργήσετε χημεία και διαδικτυακή εμπιστοσύνη. Μην προσπαθείτε να τον πείσετε για το πόσο καλύτεροι είστε. Βοηθήστε τον να το καταλάβει μόνος του από το περιεχόμενο που δημοσιεύετε.
Βοηθήστε τον να σας βρίσκει πιο εύκολα στο διαδίκτυο, κρατήστε του τα στοιχεία του όταν σας βρει και μετατρέψτε τον σε πελάτη με τις κατάλληλες τεχνικές και εργαλεία. Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης με τον καθένα από αυτούς ξεχωριστά. Στείλτε του το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει.
Κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του πελάτη, θα κερδίσετε και τα χρήματά του. Το inbound marketing είναι μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία και εταιρική κουλτούρα. Δεν υλοποιείται μόνο από ένα άτομο. Απαιτεί πολλές φορές και τη συμμετοχή των υπολοίπων μελών της ομάδας σας. Είναι μακροπρόθεσμο, δεν είναι βεβιασμένες τακτικές αλλά στρατηγική η οποία αλλάζει τη βάση λειτουργίας σας. Δε στοχεύει στην απόκτηση του οποιοδήποτε πελάτη αλλά του πελάτη που ταιριάζει με την επιχείρησή σας.
Αν είχατε συνηθίσει να κάνετε στο παρελθόν άλλες ενέργειες marketing στο διαδίκτυο, ίσως στην αρχή να σας φανεί βουνό. ‘Οταν όλη η αγορά στρέφεται προς αυτό τον νέο τρόπο εφαρμογής του online marketing, όσοι από τους επιχειρηματίες δεν αποφασίσουν να τον υιοθετήσουν άμεσα, θα ξεπεραστούν και θα καταλήξουν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε αναποτελεσματικές μεθόδους.
Σχόλια