Μια τρομερή ομάδα μαθητών της Α’ Λυκείου από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου στο Περιστέρι, θέλησε να ενημερώσει και να ενθαρρύνει Έλληνες και τουρίστες να κάνουν extreme sports στην Ελλάδα. Και τα κατάφερε, στήνοντας μια σπουδαία μαθητική «Εικονική Επιχείρηση», την «Grextreme» στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο αντίστοιχο πρόγραμμα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.
Τα παιδιά δημιούργησαν με μεγάλο ενθουσιασμό μια καταπληκτική ηλεκτρονική πλατφόρμα που βοηθά τους λάτρεις του εναλλακτικού τουρισμού να βρουν το extreme sport που τους ενδιαφέρει, προσφέροντας ταυτόχρονα έναν ενημερωμένο κατάλογο με τις τοποθεσίες, τους εκπαιδευτές και τον κατάλληλο εξοπλισμό που χρειάζεται κάποιος για να βιώσει στην Ελλάδα μία τέτοιου είδους εμπειρία.
«Αυτό που διαφοροποιεί την πλατφόρμα των παιδιών από τις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες με αντίστοιχο υλικό, είναι ότι ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί με ευκολία σε αυτήν γιατί έχει δύο επιλογές. Μπορεί να αναζητήσει την τοποθεσία και στη συνέχεια να επιλέξει τα extreme sports που προσφέρονται στην συγκεκριμένη περιοχή ή εναλλακτικά να επιλέξει το extreme sport και στη συνέχεια να βρει σε ποιες τοποθεσίες αυτό πραγματοποιείται», εξηγεί ο υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση», κ. Άρης Νότης, πολύ έμπειρος οικονομολόγος και με σπουδαία κατάρτιση και ενεργό δράση κάθε χρόνο στο πρόγραμμα της Μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης» στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου. Ο κ. Νότης είναι δίπλα στα παιδιά, τα καθοδηγεί με ενθουσιασμό και μιλά με μεγάλη υπερηφάνεια για τους μαθητές και τις μαθήτριές του που σκέφθηκαν πολύ έξυπνα για να κάνουν τη δική τους υπηρεσία να ξεχωρίσει.
«Η υπηρεσία «Grextreme» προσφέρει τη δυνατότητα ο χρήστης να αξιολογεί – βαθμολογεί (rating) τον εκπαιδευτή, δίνοντας έτσι κίνητρο στους επαγγελματίες του χώρου να βελτιώσουν το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Με αυτό τον τρόπο η πλατφόρμα εξασφαλίζει την προβολή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτών αφού έχει θέσει συγκεκριμένα κριτήρια ένταξης κάποιου επαγγελματία στην υπηρεσία. », λέει ο κ. Νότης.
Τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα – Λιναρδάτου στο Περιστέρι, ένα από τα πρώτα σχολεία που αγκάλιασαν με ενθουσιασμό το πρόγραμμα της Εικονικής επιχείρησης από τότε που αυτό υφίσταται στην Ελλάδα, από το 2005. Σύμφωνα με το παγκόσμιο υλικό του Junior Achievement, τα παιδιά καθοδηγούνται να καταλήξουν στην επιχειρηματική ιδέα που θα υλοποιήσουν, με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) και της έρευνας αγοράς (market research). Τη φετινή σχολική χρονιά, οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα-Λιναρδάτου που επέλεξαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης», έχοντας κατανοήσει ότι ο τουριστικός κλάδος είναι από τους πλέον αναπτυσσόμενους τομείς στην Ελλάδα, διαπίστωσαν ότι η εξειδίκευση και οι υψηλού επιπέδου τουριστικές υπηρεσίες έχουν ακόμα πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης. Για τον λόγο αυτό αποφάσισαν να εξειδικευθούν στον αθλητικό τουρισμό, αναπτύσσοντας ακόμα περισσότερο μία μορφή του – που ηλικιακά τους ενδιαφέρει πολύ – όπως είναι τα extreme sports. Έτσι προέκυψε και το όνομα της εταιρείας Grextreme, που είναι ο συνδυασμός των όρων Greece – extreme (sports), δίνοντας μία θετική ερμηνεία στο μέχρι πρότινος Grexit.
Ο κ. Νότης αναλαμβάνει κάθε χρόνο το πρόγραμμα και έχει πολύτιμη συνεργάτη του την οικονομολόγο κ. Έλλη Λιναρδάτου. Και οι δύο έχουν να πουν τα καλύτερα για τα οφέλη της ενεργού δράσης των παιδιών με την επιχειρηματικότητα. «Τα παιδιά ενθουσιάζονται όταν το πλαίσιο του μαθήματος ξεφεύγει από τα παραδοσιακά δεδομένα πρότυπα διδασκαλίας», τονίζει ο κ. Νότης και εξηγεί πιο αναλυτικά: «Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακαλύπτουν ότι υπάρχουν πολλοί πιο αποτελεσματικού τρόποι εμβάθυνσης σε επιστημονικές έννοιες, όπως για παράδειγμα τι είναι οι Οικονομικές και Διοικητικές έννοιες, με τρόπο ευχάριστο και βιωματικό. Αυτός είναι και ο λόγος που μαθητές χαμηλής επίδοσης π.χ. στα μαθηματικά ή στα φιλολογικά μαθήματα, στο συγκεκριμένο πρότζεκτ ξεχωρίζουν και διακρίνονται γιατί νιώθουν ελεύθεροι να εκφραστούν. Παραδοσιακά, το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναπτύσσει σε υψηλό βαθμό την ομαδοσυνεργατικότητα και την καινοτομία. Το κρίσιμο λοιπόν σημείο για την επιτυχία του πρότζεκτ της επιχειρηματικότητας είναι η ανάπτυξη μίας διαφορετικής κουλτούρας προσέγγισης της γνώσης.
H Mαθητική «Εικονική Επιχείρηση» δεν δημιουργεί οπωσδήποτε επιχειρηματίες, σίγουρα όμως παιδιά με περισσότερη αισιοδοξία και επαγγελματικές δεξιότητες. Είναι μια ευχάριστη «επένδυση» για το μέλλον τους. Όπως εξηγεί με τη μεγάλη εμπειρία του ο κ. Νότης, «το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ωθεί τους μαθητές να σκέπτονται με την λογική «how to take a job» και όχι «how to make a job». Άρα οι μαθητές συχνά δεν έχουν στην ηλικία αυτή στις σκέψεις τους την πιθανότητα να γίνουν επιχειρηματίες. Ο κύριος στόχος τους είναι να βιώσουν μία νέα εκπαιδευτική εμπειρία και να διαπιστώσουν εάν μπορούν πραγματικά να μάθουν από αυτήν. Άρα, θα έλεγα ότι ο στόχος των παιδιών είναι η εμπειρία, η συνεργασία, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, η χαρά της δημιουργίας και της ομάδας. Τέλος, ο διαγωνισμός, η προβολή και τα βραβεία, σίγουρα αποτελούν κίνητρο παραγωγικότητας».
Ποιο θα έλεγε εν κατακλείδι ότι είναι το σπουδαιότερο κέρδος για τα παιδιά που συμμετέχουν στη Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση»;
«Αποκτούν εμπειρίες στην καινοτομία και την οικονομικό – διοικητική κουλτούρα. Αυτό είναι που λείπει από τον Έλληνα εν δυνάμει εργαζόμενο – επιχειρηματία. Η επαφή με έννοιες όπως: Συνεργασία, επικοινωνία, κοινωνική υπευθυνότητα, εθελοντισμός, βιωσιμότητα, ανάλυση κόστους – οφέλους και γενικότερα ορθολογικής διαχείρισης των περιορισμένων πόρων της κοινωνίας μας είναι τα πιο σπουδαία μαθήματα που ένας μαθητής μπορεί να λάβει για τη μελλοντική επαγγελματική του ζωή», τονίζει ο κ. Νότης και καταλήγει: «Για να επεκταθεί το πρόγραμμα σε ακόμα περισσότερα σχολεία θα πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πάνω στην επιχειρηματικότητα διότι κάθε νέο και άγνωστο φοβίζει».
Σχόλια