Η Φωτεινή Σηφάκη, ιδρύτρια του dreamy.gr, μιλάει στο epixeiro.gr για την νέα καινοτόμα διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία συνδέει Έλληνες δημιουργούς και καταναλωτές.
Γεια σου Φωτεινή. Πες μας τι είναι η dreamy.gr, από ποιους και πότε δημιουργήθηκε και τι το ξεχωριστό προσφέρει;
Γεια σου Στάθη. Η dreamy.gr είναι μία νέα καινοτόμος διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία συνδέει Έλληνες δημιουργούς και καταναλωτές για την κατασκευή χειροποίητων ειδών κατά παραγγελία.
Η ιδέα για την ανάπτυξη της dreamy.gr γεννήθηκε όταν ο σύζυγός μου κι εγώ διακοσμούσαμε το σπίτι μας και παράλληλα οργανώναμε το γάμο μας. Η διαδικασία εύρεσης δημιουργών για την κατασκευή των επίπλων μας, και άλλων ειδών τα οποία χρειαζόμασταν, ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς να υπερβούμε τον διαθέσιμο προϋπολογισμό μας, ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα και κοπιαστική.
Σκοπός της πλατφόρμας είναι να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν μοναδικές ή και προσωποποιημένες χειροποίητες δημιουργίες με τα χαρακτηριστικά τα οποία επιθυμούν, εύκολα, γρήγορα και με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής. Επίσης, οι δημιουργοί μπορούν να κερδίσουν χρήματα, κατασκευάζοντας χειροποίητα είδη κατά παραγγελία, και όχι προσπαθώντας να προωθήσουν τις προκατασκευασμένες δημιουργίες τους, εξοικονομώντας κόπο, χρόνο και χρήματα, σε περίπτωση που αυτές δεν πωληθούν, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη διαδικτυακή τους παρουσία και προβολή.
Πώς ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα και σε τι διαφέρει από άλλες παρόμοιες;
Η λειτουργία της πλατφόρμας συνοψίζεται στα εξής τρία βήματα:
- Αρχικά, ο καταναλωτής περιγράφει με αγγελία, μέσω μίας φόρμας η οποία τον καθοδηγεί, τη δημιουργία την οποία επιθυμεί να αποκτήσει, και μπορεί να καθορίσει και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του.
- Στη συνέχεια, οι ενδιαφερόμενοι δημιουργοί, ή μόνο οι δημιουργοί τους οποίους έχει προσκαλέσει ο καταναλωτής, στέλνουν τις προσφορές τους, για να κερδίσουν την ανάθεση της κατασκευής.
- Τέλος, ο καταναλωτής μπορεί να συγκρίνει τις προσφορές, τα προφίλ, τα portfolios και τις αξιολογήσεις των δημιουργών και να επιλέξει σε ποιον θα αναθέσει την κατασκευή.
Διαφορετικά, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με τους δημιουργούς, τους οποίους επιθυμούν, μέσω προσωπικών μηνυμάτων.
Στα δυνατά σημεία της πλατφόρμας συγκαταλέγονται τα εξής:
- Καινοτομία
- Δωρεάν χρήση από τους καταναλωτές.
- Δωρεάν χρήση από τους δημιουργούς για διάστημα έως και 1 έτος (δυνατότητα αποστολής 5 προσφορών), για να γνωρίσουν τις υπηρεσίες της.
- Χαμηλό κόστος ετήσιας συνδρομής.
- Μηδενική προμήθεια επί των πωλήσεων.
- Απόλυτος έλεγχος των τρόπων πληρωμής και αποστολής των προϊόντων, χωρίς τη διαμεσολάβηση του διαχειριστή της πλατφόρμας.
- Οι κατηγορίες, τις οποίες περιλαμβάνει, καλύπτουν το σύνολο των χειροποίητων ειδών.
- Ευρεία γεωγραφική κάλυψη
Τι κατηγορίες περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα;
Οι γενικές κατηγορίες, οι οποίες περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα, είναι οι εξής: έπιπλα, είδη ένδυσης & υπόδησης, αξεσουάρ, παιχνίδια, είδη γάμου & βάπτισης, είδη σπορ & χόμπι, τέχνη, εποχιακά είδη και παραδοσιακά είδη.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητά σας;
Η κυριότερη δυσκολία την οποία αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω είναι η εξασφάλιση του απαιτούμενου κεφαλαίου για τη λειτουργία της επιχείρησης, και κυρίως για την προώθησή της, έως ότου αρχίσει να καθίσταται βιώσιμη, όπως και οι πολλαπλοί ρόλοι τους οποίους έχω αναλάβει, για αρχή, γεγονός το οποίο απαιτεί μελέτη και προσπάθεια σε πεδία τα οποία δεν άπτονται των σπουδών μου.
Η dreamy.gr, είναι μία από τις τρεις ιδέες οι οποίες επελέγησαν και συμμετέχουν στο ABC Hub, το πρώτο Business Incubator της Κρήτης. Πες μας δυο λόγια για αυτό.
Το ABC Hub είναι το πρώτο Business Incubator της Κρήτης. Πρόκειται για μία ιδιωτική πρωτοβουλία, τρίμηνης διάρκειας, που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει νέους ανθρώπους με καινοτόμες ιδέες να τις μετατρέψουν σε βιώσιμες επιχειρήσεις. Η ιδέα για το ABC Hub ξεκίνησε από δύο επιχειρηματίες, των οποίων οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται διεθνώς, αλλά έχουν κατ’ επιλογή έδρα στο Ηράκλειο. Πρόκειται για τον Φρανκ Μαούνη, Co-Founder της Enartia και το Νίκο Καμπιτάκη, Founder της Webtrails. Στη διάρκεια αυτών των τριών μηνών και οι τρεις ομάδες έχουν ένα σύνολο παροχών, οι οποίες περιλαμβάνουν χώρο εργασίας, mentorship, tooling, δικτύωση και προώθηση.
Προσωπικά, οι μέντορες του προγράμματος με βοήθησαν να βελτιώσω το προϊόν μου, να αποκτήσω μία πιο σφαιρική εικόνα για τις επιμέρους εργασίες οι οποίες απαιτούνται για τη λειτουργία της επιχείρησής μου, και να τις οργανώσω, και κυρίως μου έδωσαν την αυτοπεποίθηση, την οποία χρειαζόμουν, για να προχωρήσω στη δημιουργία της επιχείρησης.
Πώς ακριβώς βγάζει έσοδα η startup; Ποιο είναι το business plan;
Η dreamy.gr είναι μία ηλεκτρονική αγορά εργασίας για δημιουργούς (e-workspace), τα έσοδα τις οποίας προέρχονται από την ετήσια συνδρομή, την οποία θα πρέπει να πληρώσουν, για ορισμένα από τα διαθέσιμα πακέτα υπηρεσιών της, για να τις χρησιμοποιήσουν.
Το business plan της επιχείρησης περιλαμβάνει τον προγραμματισμό της επόμενης 5ετίας, με συγκεκριμένους στόχους για την ορθή λειτουργία και διαχείριση της, και marketing plan.
Τι νεότερο μπορούμε να αναμένουμε από το dreamy.gr στο σύντομο μέλλον;
Στόχος μας, για αρχή, είναι η ανάπτυξη του πελατολογίου της πλατφόρμας και η διαφήμισή της, ώστε να φιλοξενήσει αρκετούς δημιουργούς και καταναλωτές και να αρχίσει να επιτελεί το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.
Τι θα έλεγες σε έναν angel investor αν είχες 60 δευτερόλεπτα για να τον πείσεις να επενδύσει στο dreamy.gr;
Η dreamy.gr είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία συνδέει Έλληνες δημιουργούς και καταναλωτές για την κατασκευή χειροποίητων ειδών κατά παραγγελία. Απευθύνεται σε καταναλωτές, οι ανάγκες των οποίων δεν καλύπτονται από τα προκατασκευασμένα προϊόντα της αγοράς, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να αναζητήσουν δημιουργούς εύκολα και γρήγορα, μέσω οποιασδήποτε φορητής συσκευής (laptop, tablet, smartphone κ.α.) συνδεδεμένης στο διαδίκτυο, να συγκρίνουν τιμές και τελικά να αποκτήσουν custom made δημιουργίες, τα οποία καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες τους.
Αν αναλογιστούμε ότι τα χειροποίητα είδη κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών για την ποιότητα και τη μοναδικότητά τους και επαγγελματικά γίνονται η επιλογή όλο και περισσότερων νέων στον αντίποδα της γενικευμένης μαζικής παραγωγής και της κρίσης, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη σειρά του, έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι αγορές (Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του παρατηρητηρίου της Κοινωνίας της Πληροφορίας το 61,5% των Ελλήνων συνδέεται στο διαδίκτυο από το σπίτι και µάλιστα σχεδόν καθηµερινά. Το 76,7% εκείνων που συνδέονται στο διαδίκτυο αναζητούν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες. Το 52,9% (περίπου 3 εκ. Έλληνες) από τους χρήστες του διαδικτύου παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση online, με τα ποσοστά αυτά να αυξάνονται συνεχώς, καθώς οι νεότεροι είναι περισσότερο εξοικιωμένοι με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.), και σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα και το επιχειρηματικό σχέδιο και το σχέδιο marketing της επιχείρησης, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι πρόκειται για μία ιδέα με βιώσιμη προοπτική ανάπτυξης.
Σχόλια