Content Marketing: 3 λόγοι που το χρειάζεται η επιχείρηση σας
Σίγουρα θα έχετε ακούσει για το πόσο δημοφιλές είναι το content marketing, ειδικά στο εξωτερικό, αλλά και για τα οφέλη του. Τι μπορεί να προσφέρει όμως τελικά σε μια ελληνική επιχείρηση; Αξίζει να επενδύσετε σε αυτό;
Το Content Marketing είναι μια από τις πιο αποδοτικές μορφές marketing και αυτό οφείλεται στο ότι, αν γίνει σωστά, αποφέρει σταθερή και μακροχρόνια εισροή δυνητικών πελατών από τις μηχανές αναζήτησης. Άρα ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι δεν σχετίζεται με πληρωμένη διαφήμιση αλλά με επισκέπτες που έρχονται στο site σας από οργανικά αποτελέσματα. Συνεχίζοντας, ας δώσουμε απάντηση σε 2 βασικά ερωτήματα προκειμένου να γίνει πλήρως κατανοητό τι συνεπάγεται η έννοια του Content Marketing.
Τι είναι το Content Marketing;
Το Content Marketing ή Μάρκετινγκ Περιεχομένου είναι η απάντηση στις ενοχλητικές διαφημίσεις που φωνάζουν “Αγόρασε τώρα”, τις οποίες είχαμε συνηθίσει για πολύ καιρό μέσα από τηλεόραση, ραδιόφωνο και Internet. Με απλά λόγια είναι η παραγωγή δωρεάν περιεχομένου διαφόρων μορφών (blog posts, videos, infographics, ebooks, podcasts κτλ) που δεν έχει σκοπό την άμεση πώληση, αλλά να εκπαιδεύσει, να ενημερώσει και να λύσει το οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να έχει ένας καταναλωτής. Το περιεχόμενο αυτό είναι βελτιστοποιημένο με τεχνικές SEO και λέξεις κλειδιά έτσι ώστε να βγαίνει όσο πιο ψηλά γίνεται στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης για να μπορούν να το βρουν εύκολα οι χρήστες.
Το Content Marketing έχει και λιγότερα άμεσα έξοδα αλλά και πιο μακροχρόνια οφέλη από τις πληρωμένες διαφημίσεις.
Που αποσκοπεί το Content Marketing;
Με το Μάρκετινγκ Περιεχομένου ο στόχος δεν είναι η άμεση πώληση αλλά η δημιουργία ενδιαφέροντος. Σκεφτείτε ως καταναλωτής για λίγο. Σας ενδιαφέρει ένα συγκεκριμένο θέμα και βλέπετε ότι μια εταιρία παράγει περιεκτικό περιεχόμενο που λύνει όλες σας τις απορίες πάνω σε αυτό. Τι πιθανότητες έχετε στο μέλλον να αγοράσετε από αυτήν συγκριτικά με κάποια άλλη η οποία δεν ακολουθεί τέτοιου είδους τακτική; Μάλλον αρκετά περισσότερες.
3 λόγοι γιατί μια ελληνική επιχείρηση πρέπει να επενδύσει τώρα στο Content Marketing
Η οικονομική κρίση και η αστάθεια της ελληνικής αγοράς κάνουν ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για Μάρκετινγκ περιεχομένου. Να γιατί πρέπει να υιοθετήσετε το Content Marketing ως κομμάτι της συνολικής σας στρατηγικής:
- Δεν απαιτεί συνεχή επένδυση κεφαλαίου όπως οι πληρωμένες διαφημίσεις.
Το concept για τα paid ads είναι απλό. Επενδύεις ένα budget και χρεώνεσαι με ποικίλους τρόπους για αυτό, είτε όταν κάποιος κάνει click πάνω στην διαφήμιση σου, είτε όταν πραγματοποιηθεί ένα sign-up, μια αγορά ή οποιοσδήποτε άλλος στόχος έχεις θέσει. Και ναι, σίγουρα και με το content marketing αφιερώνεις εργατοώρες, είτε εσύ ο ίδιος είτε πληρώνεις κάποιον Content Writer για αυτό, αλλά το Return on Investment είναι πολύ καλύτερο. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το Content Marketing έχει και λιγότερα άμεσα έξοδα αλλά και πιο μακροχρόνια οφέλη από τα paid ads.
- Μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί ή να συμπληρώσει την βασική στρατηγική Marketing που έχετε.
Η υιοθέτηση του Μάρκετινγκ Περιεχομένου δεν συνεπάγεται ότι θα σταματήσετε οτιδήποτε άλλες μεθόδους προσέλκυσης πελατών είχατε μέχρι τώρα. Επί της ουσίας, σημαίνει ακριβώς το αντίθετο. Θα εμπλουτίσετε την φαρέτρα σας με ένα ακόμη εργαλείο το οποίο θα εκθέσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Σκεφτείτε το αλλιώς. Το να πετύχει τον στόχο της μια πληρωμένη διαφήμιση εναπόκειται εν μέρει και στο σε τι στάδιο του “αγοραστικού ταξιδιού” βρίσκεται ο καταναλωτής. Αν δεν είναι στην φάση που ψάχνει ενεργά να αγοράσει, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προσπεράσει την διαφήμιση σας. Το Content Marketing λοιπόν είναι το εργαλείο το οποίο θα φέρει τον πελάτη σε επαφή με την εταιρία σας, αν δεν την ξέρει ήδη, αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας μιας πληρωμένης διαφήμισης την οποία θα δει αυτός ο πελάτης στο μέλλον.
- Φέρνει πολύ στοχευμένους επισκέπτες στο site σας.
Με το Μάρκετινγκ Περιεχομένου προσελκύετε στον ιστότοπο σας χρήστες οι οποίοι ενδιαφέρονται άμεσα για το μήνυμα σας γιατί έψαξαν στις μηχανές αναζήτησης για απάντηση στο πρόβλημα τους και βγήκατε στα αποτελέσματα. Επομένως μιλάμε για πολύ targeted inbound traffic το οποίο κατ’ επιλογήν βρέθηκε στο site σας, όχι λόγω κάποιας διαφήμισης πάνω στην οποία μπορεί να πάτησε κάλλιστα και κατά λάθος.
Κλείνοντας, το πιο σημαντικό είναι η συνειδητοποίηση ότι το Content Marketing αποτελεί πλέον μια στάνταρ στρατηγική για πάρα πολλές εταιρίες. Κατ’ επέκταση, επιχειρήσεις με ψηφιακή παρουσία που δεν παράγουν περιεχόμενο φαίνονται αρκετά παλιομοδίτικες στον καταναλωτή και τον κάνουν σκεπτικό ως προς την αξιοπιστία και το expertise τους
Σχόλια