NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

3D & VR κρατήσεις εισιτηρίων από την Spatiall

3D & VR κρατήσεις εισιτηρίων από την Spatiall

Οι Γιάννης Ματζαβράκος (co-founder & Managing Director) και Παναγιώτης Αγαπίου (co-founder & Technology Director), μιλούν στο epixeiro.gr για την Spatiall την οποία ίδρυσαν το 2017, αφού πρώτα προέκυψε σαν ιδέα προς συζήτηση, και μετά εντάχθηκε στο πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας «egg».

Η Spatiall αναπτύσσει προϊόντα στον χώρο της κράτησης εισιτηρίων, τα οποία χρησιμοποιούν τεχνολογίες 3D και VR ώστε να μπορεί το κοινό να κλείνει εισιτήρια «σαν να είναι εκεί». Η αρχική στόχευση για τα προϊόντα της εταιρείας είναι ο χώρος εισιτηρίων θεαμάτων (κινηματογράφοι, θέατρα, χώροι μουσικής, αθλητικά γήπεδα/στάδια κ.α.).

spatial_m1.jpg?mtime=20180424122651#asset:84485

Ποιο κενό στην αγορά καλύπτει η Spatiall, ποιο είναι το target group και ποια τα οφέλη; Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρίας;

Γιάννης: Το λεγόμενο “ticketing”, δηλαδή οι κρατήσεις εισιτηρίων, είναι κατά γενική ομολογία συχνά δύσχρηστο και δυσλειτουργικό. Υπάρχουν επιχειρήσεις-κολοσσοί παγκοσμίως οι οποίες βασίζονται σε πλάνα θέσεων για να καθοδηγήσουν το κοινό για τις ζώνες και τις θέσεις που έχουν διαθέσιμες, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνει κανείς τίποτα.

Με την εισαγωγή 3D και VR τεχνολογίας, κατ’ αρχάς είναι εφικτό να γνωρίζει κάποιος με περισσότερη λεπτομέρεια/ακρίβεια πώς θα βλέπει ή/και πώς αναμένεται να ακούει από το σημείο που θα βρίσκεται – δεν υποχρεούται όπως λέμε στην Ελλάδα να πάρει «γουρούνι στο σακί». Φυσικά υπάρχουν και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά που πιστεύουμε ότι παρέχουν σημαντική αξία και στις επιχειρήσεις αλλά ταυτόχρονα και στο κοινό.

Παράθεση - epixeiro.gr

Γιάννης Ματζαβράκος: Οι μέρες δεν έχουν 48 ώρες για κάποιο διαολεμένο λόγο, μεγάλο πρόβλημα αυτό…

Πώς ακριβώς λειτουργεί η Spatiall;

Γιάννης: Τα προϊόντα δεν ταυτίζονται με το όνομα της εταιρείας, οπότε φανταστείτε πως, επειδή ακόμα τα αναπτύσσουμε, το πρώτο πράγμα που θα έχουμε έτοιμο είναι μια πλατφόρμα, ένας τρόπος με τον οποίο θα μπορεί το κοινό να κλείνει εισιτήρια σε χώρους θεαμάτων του ενδιαφέροντος του, ωστόσο κατά την διαδικασία επιλογής θέσης θα υπάρχουν εκεί οι τεχνολογίες 3D, VR αλλά και προσωποποιημένες προτάσεις σύμφωνα με τα «θέλω» του χρήστη.

Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;

Γιάννης: Θέλαμε, από την προσωπική μας επαγγελματική εμπειρία στον χώρο των web applications να φτιάξουμε ένα προϊόν κατάλληλο προς χρήση από μικρούς και μεγάλους χώρους θεαμάτων. Έμπνευση μου για αυτό ήταν το σινεμά της γειτονιάς μου, το «Ζέα» στον Πειραιά στο οποίο είχα δει την πρώτη μου ταινία όταν πήγαινα Δημοτικό. Αφού το συζητήσαμε, είδαμε ότι υπήρχε πλέον η δυνατότητα να υπάρχει απεικόνιση χώρων με 3D μέσα στο πρόγραμμα περιήγησης (π.χ. Chrome, Firefox), χωρίς πρόσθετο λογισμικό ή απαιτήσεις. Και κάπου εκεί ξεκίνησε…το συναρπαστικό ταξίδι θα έλεγα, σχεδόν πριν ένα χρόνο από σήμερα.

Παναγιώτης: Γενικότερα η έμπνευση γύρω από μια ιδέα η αλήθεια είναι πως ξεκινάει από τα διάφορα ερεθίσματα που λαμβάνεις μέσα στην καθημερινότητα σου.  Η δικιά μας ιδέα όπως όλες οι ενδιαφέρουσες ιδέες, ξεκίνησε κι αυτή να παίρνει μορφή κατά την διάρκεια ενός καφέ. Το αστείο στην υπόθεση είναι πως και εγώ αλλά και ο Γιάννης έχουμε την τάση να “Think Big” όπως λένε, το οποίο θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι και ευχή αλλά και κατάρα. Ακόμα θυμάμαι εκείνη την ημέρα όπου ξεκινήσαμε να συζητάμε από το πως μπορούμε να υποστηρίξουμε τα τοπικά σινεμά μέχρι το σημείο του να βλέπουν, τελικά, μέσω VR οι χρήστες παραστάσεις από το σπίτι στους. Όλα αυτά μέσα στην ίδια διάρκεια καφέ. Η έμπνευση και η ιδέα είναι το βασικό συστατικό, αλλά ακόμα σημαντικότερη είναι η φαντασία - να μπορείς να οραματιστείς το αποτέλεσμα της ιδέας σου ως κάτι πολύ μεγάλο με πολλές δυνατότητες.

spatiall_m2.jpg?mtime=20180424122903#asset:84494

Η Spatiall συμμετείχε στην Ελληνική Αποστολή στο Mobile World Congress Barcelona 2018 εκπροσωπώντας το πρόγραμμα «egg». Πείτε μας δυο λόγια για την εμπειρία αυτή.

Γιάννης: Ήταν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία, πέρασα τον περισσότερο χρόνο μου στην start-up έκθεση 4 Years From Now και στο περίπτερό μας, όπου είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε τα πρωτότυπα των προϊόντων μας σε εκατοντάδες επισκέπτες μέσα σε πρακτικά μόλις 2,5 ημέρες. Μαζέψαμε εξαιρετικό feedback και θέσαμε τις βάσεις για πιθανές συνεργασίες στο άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον. Τώρα που είδαμε το MWC από κοντά, σκοπεύουμε…να ξαναπάμε στο μέλλον, είναι μία έκθεση που, ομολογουμένως, σου διευρύνει τους ορίζοντες.

Παράθεση - epixeiro.gr

Παναγιώτης Αγαπίου: Πρέπει να γουστάρεις το ρίσκο και την αβεβαιότητα, γιατί υπάρχουν καντάρια απ’ αυτά από το στάδιο της ιδέας μέχρι το να γίνει κάτι εμπορικά διαθέσιμο και ταυτόχρονα επιτυχημένο

Πείτε μας επίσης δυο λόγια για την συμμετοχή σας στο πρόγραμμα egg. Πώς σας έχει βοηθήσει στην υλοποίηση της ιδέας σας;

Παναγιώτης: Προσωπικά, ως Παναγιώτης, θα έλεγα πως μας έχει βοηθήσει αρκετά σε διάφορους τομείς, όμως η καθημερινή υποστήριξη που μας παρέχει η ομάδα του προγράμματος και ακόμα περισσότερο η προθυμία που έχουν να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματα που μας δημιουργούνται, είναι το σημαντικότερο απ’ όλα. Το egg βρίσκεται πάντα εκεί για μας και συνεχώς μας βοηθάει να εξελιχθούμε σε αυτό το υπέροχο αλλά και ταυτόχρονα αχανές οικοσύστημα των start-up σε Ελλάδα και διεθνώς. Θα έλεγα επίσης ότι βοηθάει τις ομάδες που περνούν από εκεί να σκέφτονται με την ανάλογη επιχειρηματική νοοτροπία  και  να φέρνει σε επικοινωνία με τους κατάλληλους ανθρώπους για τις ανάγκες του καθενός μέσα από το δίκτυό του.

Υπάρχουν σχέδια για συνεργασία με πελάτες από το εξωτερικό;

Γιάννης: Επειδή η Ελλάδα δυστυχώς είναι μικρή αγορά στους συγκεκριμένους τομείς, ενδεικτικά ας πούμε ας αναφέρω πως στη χώρα μας αντιστοιχεί περίπου 1 εισιτήριο κινηματογράφου ανά κάτοικο και 0,5 θεάτρου, ετησίως, ενώ σε πολλές άλλες περιπτώσεις χωρών, ο όγκος είναι υπερτριπλάσιος ανά κάτοικο, θα αξιολογήσουμε την πιθανότητα δραστηριοποίησης μέσω συνεργασιών στην Ελλάδα, όμως η στόχευσή μας είναι καθαρά σε Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη καθώς και σε χώρες του Αραβικού Κόλπου, από την αρχή – διότι εκεί υπάρχουν νούμερα που μπορούν να υποστηρίξουν ένα νέο παίκτη στην αγορά.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητά σας;

Γιάννης: Οι μέρες δεν έχουν 48 ώρες για κάποιο διαολεμένο λόγο, μεγάλο πρόβλημα αυτό… Στις νεοφυείς επιχειρήσεις, ειδικά στην αρχή, πρέπει να φοράς πολλά «καπέλα» ρόλων και να είσαι λίγο ταχυδαχτυλουργός, λίγο νίντζα, λίγο με το κοστούμι σου όταν πρέπει – πρέπει επίσης μοιραία, διάφορα πράγματα να τα βάζεις στην άκρη για κάποιο διάστημα και να επικεντρώνεσαι στον στόχο – και ας χάσεις προσωρινά τον προσωπικό σου χρόνο, ή την επαφή με φίλους, σχέσεις, οικογένεια. Θα τους ξαναβρείς όταν τα πράγματα δρομολογηθούν.

Παναγιώτης: Σε προσωπικό επίπεδο, θα έλεγα την προσπάθεια να συνδυάσω μέσα σε αυτούς τους τρελούς ρυθμούς εξέλιξης των πραγμάτων και την προσωπική ζωή, αλλά και να μεταδώσω στους δικούς μου ανθρώπους τι σημαίνει να είσαι επιχειρηματίας σε start-up, για να καταλάβουν και να είναι πιο δεκτικοί στο πως αυτό επηρεάζει εκείνους για να υπάρχει εν τέλη κατανόηση. Σε επαγγελματικό επίπεδο, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε κυρίως είναι η μάχη με τον χρόνο ώστε να προλαβαίνουμε να πετυχαίνουμε όλους τους στόχους και τις εργασίες που θέτουμε στα χρονικά πλαίσια που ορίζουμε.

spatiall_m3.jpg?mtime=20180424122923#asset:84495

Τι θέλετε να δείτε η Spatiall να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;

Παναγιώτης: Σίγουρα την παρουσία μας σε πολλές χώρες της Ευρώπης (και όχι μόνο) αλλά πάνω από όλα να καταφέρουμε να έχουμε μια αξιοπρεπή και δημοφιλή εφαρμογή των προϊόντων μας στον κόσμο του VR όταν θα έχει προηγηθεί το μεγάλο μπαμ και θα είναι κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;

Γιάννης: Να ξεκινήσει, μπορεί, να την μεγαλώσει, όχι. Το «startup» είναι ένα στάδιο εξέλιξης μιας εταιρείας, ιδανικά μιας εταιρείας που θα πετύχει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης όταν είναι έτοιμη. Ναι μεν στα πρώτα βήματα πρέπει να βασιστεί κανείς στις δικές του δυνάμεις και/ή σε οικογένεια και φίλους, όμως όταν το πράγμα αρχίσει να παίρνει μορφή, θα χρειαστεί και λεφτά και επενδυτές, ή χορηγίες, ή δάνεια, κάτι που να ταιριάζει στην εκάστοτε περίπτωση. Το σημαντικό βέβαια είναι να ξεκινήσει, γιατί ειδικά στην Ελλάδα είμαστε χαρακτηριστικοί στο να συζητάμε 100 ιδέες και να μην προχωράει στο ψητό, στην εκτέλεση δηλαδή, καμία.

spatiall_m4.jpg?mtime=20180424122959#asset:84496

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Γιάννης: Ο ύπνος είναι υπερτιμημένος. Καλά, ας μην υπερβάλλουμε! Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να γουστάρεις το ρίσκο και την αβεβαιότητα, γιατί υπάρχουν καντάρια απ’ αυτά από το στάδιο της ιδέας μέχρι το να γίνει κάτι εμπορικά διαθέσιμο και ταυτόχρονα επιτυχημένο. Η δεύτερη αλήθεια είναι ότι αν περιμένεις να ανοίξει η πόρτα και να έρθει ο χαμογελαστός επενδυτής με το πούρο και την κοιλιά να σου αφήσει μια ευμεγέθη επιταγή και να φύγει, θα περιμένεις και πολύ και άδικα. Τέλος, καλό κάνει και όχι κακό να μιλάς με κόσμο, έμπειρο, άλλους startup σαδομαζοχιστές, μέντορες, δημοσιογράφους… Κάτι θα έχουν δει ή κάνει που δεν έχεις σκεφτεί, μπορεί να σε στείλει σε άλλη κατεύθυνση αλλά να πας καλύτερα.

Παναγιώτης: Με δύο φράσεις “υπομονή και επιμονή” και “ο τολμών νικά” με ιδιαίτερη έμφαση στο “επιμονή”. Ακούγεται ρομαντικό αλλά είναι η αλήθεια. Πρακτικά θα έλεγα πως η κάθε ιδέα που μπορεί να έχει ο καθένας μας πρέπει να βεβαιωθεί ότι όντως λύνει κάποιο πρόβλημα ή να έχει μια λύση που ένα πρόβλημα να το λύνει καλύτερα από το πώς το λύνουν άλλοι την δεδομένη χρονική στιγμή. Είναι λάθος να ξεκινήσεις να κάνεις άλλο ένα πράγμα που κάνουν άλλοι τόσοι και να γίνει αυτό επιχείρηση. Πάντα πρέπει να υπάρχει κάτι που να σε διαφοροποιεί.

Αν ήσασταν κλεισμένος σε ένα ασανσέρ με έναν επενδυτή και είχατε 60 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας, τι θα του λέγατε για να τον πείσετε να επενδύσει στην startup σας;

Γιάννης: Στην Σαουδική Αραβία ανοίγουν φέτος οι πρώτοι κινηματογράφοι μετά από δεκαετίες απαγόρευσης. Όπως ξέρεις, τους αρέσουν τα φαντεζί πράγματα εκεί πέρα. Θες να τους πουλήσουμε 3D και VR εισιτήρια; Πάρε μια καρτούλα και τα λέμε ξανά.

Παναγιώτης: Ο επενδυτής είναι άντρας ή γυναίκα; Πλάκα κάνω, απλά αυτό με το ασανσέρ που ακούω κάθε φόρα μου ακούγεται λίγο σαν φαντασίωση. Σε αυτό που θα επικεντρωνόμουν ως επί των πλείστων, γιατί τα 60 δευτερόλεπτα δεν είναι και πολλά, θα ήταν στο να μεταδώσω στον εκάστοτε επενδυτή όσο πιο κατανοητά γίνεται ότι η ιδέα μου απαντάει σε κάποια υπαρκτά προβλήματα των χρηστών και πως έχω σκεφτεί μια λύση. Το πως θα την κάνουμε θα το βρούμε στην πορεία.

Και αν αντίστοιχα είχατε 30 δευτερόλεπτα με έναν πιθανό μεγάλο πελάτη, τι θα λέγατε σε εκείνον;

Γιάννης: Έχουμε μείνει πολύ καιρό στα ίδια. Να δείτε μια παρουσίαση του πώς θα πάμε στο επόμενο στάδιο το ticketing; Το μέλλον δεν το περιμένουμε, μας χτυπάει την πόρτα, ήρθε, τοκ-τοκ.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr