Δεν είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα που όλο και λιγότερο ακούμε τον όρο Target Groups, με τις Buyer Personas να αναφέρονται όλο και πιο πολύ.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους ιδανικούς πελάτες, οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από τους κατάλληλους καταναλωτές.
Σκοπός και στόχος πλέον δεν είναι η προσέγγιση του ιδανικού κοινού (target group) όπως συνηθιζόταν μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με την Inbound μεθοδολογία, έμφαση δίνεται στην προσωποποιημένη προσέγγιση της καταλληλότερης Buyer Persona.
Με τον όρο Buyer Persona αναφερόμαστε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που πλαισιώνουν το κοινό στόχο – Target Group.
Target Group
Ο προσδιορισμός του ιδανικού Target Group περιλαμβάνει έρευνα στους πέντε (5) παρακάτω βασικούς άξονες και μοιάζει κάπως έτσι:
Φύλλο: Γυναίκες
Ηλικιακό γκρουπ: 25 – 35 ετών
Κοινωνικοοικονομική κατάσταση:
- Αρραβωνιασμένες / Παντρεμένες / Χωρισμένες
- Κερδίζουν από 25.000 έως 35.000 ευρώ ετησίως.
Ενδιαφέροντα:
- Τους αρέσουν τα θαλάσσια σπορ
- Να κάνουν ταξίδια
- Να διαβάζουν βιβλία
Μέσα που αλληλεπιδρούν:
- Διαβάζουν ιστοσελίδες με θέμα το στυλ, την υγεία και την αισθητική
- Τους αρέσει η ποίηση
- Συχνάζουν σε καλά εστιατόρια και wine bars
Αδιαμφισβήτητα συνεχίζουν να είναι σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη για τον σχεδιασμό της στρατηγικής.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι πλέον δεν είναι αρκετές ώστε να καταφέρουμε την απαιτούμενη ανθρωποκεντρική προσέγγιση.
Για τον λόγο αυτό χρειάζεται επιπλέον ανάλυση ώστε να μπορέσει η επιχείρηση να επικοινωνήσει άκρως προσωποποιημένα το μήνυμά της.
Buyer Persona
Για τον προσδιορισμό της καταλληλότερης πλέον και όχι της ιδανικότερης Buyer Persona, χρειάζεται να εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο.
Ας δούμε ένα παράδειγμα.
Έχοντας συγκεντρώσει τα στοιχεία που περιγράψαμε πιο πάνω, επεκτείνουμε την έρευνα για να βρούμε πληροφορίες σχετικά με:
Συμπεριφορά και προτιμήσεις επικοινωνίας:
- Ήρεμη συμπεριφορά
- Έχει γραμματέα που λαμβάνει τις τηλεφωνικές κλήσεις
- Ζητάει εγγυήσεις
Ποιοί είναι οι στόχοι της:
- Να διατηρεί τους εργαζόμενους ευτυχισμένους
- Να υποστηρίζει τις ομάδες μάρκετινγκ και πωλήσεων
Προκλήσεις που αντιμετωπίζει:
- Ολοκλήρωση εργασιών με το λιγότερο δυνατό προσωπικό
- Εφαρμογή αλλαγών στην εταιρεία
Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για αυτήν:
- Να κάνουμε ευκολότερη την διαχείριση του προσωπικού της
- Να ενσωματώσουμε ένα CRM για μάρκετινγκ και πωλήσεις
Πραγματικές προκλήσεις:
- Είναι δύσκολη η πραγματοποίηση αλλαγών
- Δεν έχει χρόνο να εκπαιδεύσει το προσωπικό σε νέες τεχνολογίες
- Έχει καεί από προηγούμενες προσπάθειες ενσωμάτωσης CRM και αυτοματισμών
Πιθανές ενστάσεις:
- Φοβάται μην χάσει στοιχεία από την βάση δεδομένων της
- Δεν θέλει να χρειάζεται να εκπαιδεύσει ολόκληρη την εταιρεία στην χρήση του νέου συστήματος
Αυτό που εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε, είναι ότι η διαδικασία για την επίτευξη της προσωποποιημένης ανθρωποκεντρικής προσέγγισης των Buyer Personas είναι λίγο πιο σύνθετη και χρονοβόρα.
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει πληθώρα μέσων και εργαλείων όπως, εξελιγμένα CRM, Social media, Analytics, Heat maps, video recordings κ.λπ.
Προσδιορίστε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια τα χαρακτηριστικά της Persona σας.
Δημιουργήστε περιεχόμενο αποκλειστικά και μόνο γι αυτήν.
Χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα παραπάνω εργαλεία για να επιβεβαιώσετε την ορθότητα των υποθέσεων που κάνατε για αυτήν.
Αναπροσαρμόστε το υφιστάμενο περιεχόμενο, δημιουργώντας παράλληλα νέο.
Μόλις αποκτήσετε εμπειρία φτιάξτε και επόμενες Personas.
Μην παραλείψετε να προσδιορίσετε και τις Negative Personas.
Σχόλια