NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Αυτογκόλ Zuckerberg & το κίνημα #DeleteFacebook σε οργασμό!

Αυτογκόλ Zuckerberg & το κίνημα #DeleteFacebook σε οργασμό!

Λοιπόν...

Προσωπικά δε μ'αρέσουν τα κινήματα, ούτε τα θεωρώ πετυχημένα ή εύστοχα. 

Μεμονωμένες απόπειρες επανάστασης κάθε είδους που γρήγορα επιστρέφουν εκεί από όπου προήλθαν: στην αφάνεια.
Το τελευταίο πιπεράτο αντι-ζουκενμπεργκικό κίνημα όμως #DeleteFacebook φαίνεται να έχει ταράξει λίγο τα νερά της ντιτζιταλοκοινότητας και να δίνει τροφή για σκέψη και γραφή προς πάσα κατεύθυνση και ενδιαφερόμενο.

Ας δούμε λίγο από την αρχή με απλά και κατανοητά λόγια τι έχει συμβεί: ένα από τα μεγάλα μας brands παγκοσμίως, ο Donald Trump, κάτι συμφώνησε, κάτι ψαχούλεψε με την εταιρία προσωπικών δεδομένων Cambridge Analytica (CA) και κάπου εκεί στο μαγείρεμα ξέσπασε το παροιμιώδες σκάνδαλο για παράνομη χρήση δεδομένων σχεδόν 50 εκατομ. χρηστών του Facebook με στόχο την εκλογή του Trump. 

Not bad ως ιδέα, ε;

Ο Mark κατηγορήθηκε πως γνώριζε γι'αυτό δύο χρόνια τώρα, κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον κοινοβουλευτικών επιτροπών να καταθέσει.. και όλο το story δεν έχει τέλος, μη ξέροντας κανείς τελικά τι έχει συμβεί, πόσοι και ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι. 

Ο CEO της CA έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα ενώ ο Νιξ, ο ψυχολόγος που συνέλεξε τα δεδομένα μέσω ειδικής εφαρμογής του Facebook, ισχυρίζεται πως είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος. 


Παράθεση - epixeiro.gr

Κι ενώ είναι της μόδας το τελευταίο διάστημα η νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων και όλοι βρίσκονται σε οργασμό αρθρογραφίας, εκπαιδεύσεων, συνεδρίων, ομιλιών κτλ, το κίνημα #DeleteFacebook βρίσκει πρόσφορο έδαφος και απαιτεί πλήρη διαφάνεια.

Κι ενώ είναι της μόδας το τελευταίο διάστημα η νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων και όλοι βρίσκονται σε οργασμό αρθρογραφίας, εκπαιδεύσεων, συνεδρίων, ομιλιών κτλ κτλ, το κίνημα #DeleteFacebook βρίσκει πρόσφορο έδαφος και απαιτεί πλήρη διαφάνεια. 

Και μπορεί οι χρήστες του Facebook να δίνουν τη συγκατάθεσή τους σε κάθε είδους κοροϊδία, αλλά δε δέχονται να τους κοροϊδεύεις εν αγνοία τους. Μέσα σε λίγες μέρες το πανέξυπνο αγόρι μας από το Silicon Valley έχει χάσει πάνω από 24 δις δολάριαοι μετοχές του Facebook βρίσκονται σε θεαματική πτώση και κανείς δεν περίμενε την εξέλιξη της αρνητικής διαφήμισης που προσβάλει ονόματα, εικόνα και φήμη. 

Εμένα μ'αρέσουν αυτά τα crisis management γιατί ξυπνάμε και κοιμόμαστε ανάλογα με τις διαθέσεις του Mark. 

Κι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη αυτού του σκανδάλου...ώστε να διαπιστώσουμε (και είμαι απόλυτα βέβαιη γι'αυτό) πως κανένας Trump, κανένας Mark και καμιά κοινή γνώμη δε θα χάσει τον ύπνο της. 

Ασχοληθήκαμε λίγο, βρήκαμε τι να λέμε για κανά μήνα και επιστρέφουμε στα φυσιολογικά μας.  Οι βαρύγδουπες δηλώσεις & οι αντιδραστικές ενέργειες δεν αποτελούν τίποτα άλλο από μεμονωμένες δράσεις εντυπωσιασμού και δημοσιότητας. 

That's it. 

Στο ντιτζιταλοκόσμο συζητείται ευθαρσώς η δύσκολη φάση που περνάει ο Mark & ο ένας προτρέπει τον άλλο για διαγραφή λογαριασμού από την πλατφόρμα.  Και οκ, μπορεί να μας νευριάζει πολύ η πλατφόρμα...με αδιανόητες πολιτικές και αποφάσεις που λαμβάνονται εν μια νυκτί σε μια παραλογία που δεν έχει όρια (τι είναι κατάλληλο για την πλατφόρμα, τι δεν είναι, τι ποστάρουμε, τι όχι, τι βλέπει ο καθένας, σε ποιες λέξεις μας κάνει ντα, πότε μας δίνει το οκ στις διαφημίσεις μας...), αλλά ας φανταστούμε λίγο πόσα πλοκάμια έχει αυτό το χταπόδι, ώστε ξεριζώνοντας το ένα, να ξεπετάγεται άλλο σα Λερναία Ύδρα και το κυριότερο...χωρίς αυτά τα πλοκάμια να απειλείται η καθημερινή συνήθεια των δραστηριοτήτων μας (επικοινωνία, φίλοι, events, ενημερώσεις, communities).

Για να τα λέμε όλα όμως, το αγόρι μας πήρε πάνω του την ευθύνη και μας ανακοίνωσε ότι έχει υποχρέωση να προστατεύει τα δεδομένα μας και αν δε μπορεί να το κάνει δεν του αξίζει να μας υπηρετεί...επίσης, εργάζεται για να κατανοήσει τι έχει συμβεί και να διασφαλίσει ότι δε θα ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. 

Δεν ηρεμήσατε κάπως τώρα;

Γιατί εγώ πλέον μπορώ να κοιμηθώ ήρεμη, απαλλαγμένη από άγχη περί προσωπικών μου δεδομένων σε όλα τα public posts που κάνω.  Υπάρχουν άλλοι φίλοι μας όμως που έχουν περισσότερα νεύρα και έχουν θυμώσει. 

Ο Brian Acton, ιδρυτής της Whatsapp, μας προτρέπει να σβήσουμε το Facebook. Δε ξέρω κατά πόσο μπορώ να πάρω στα σοβαρά τον εν λόγω κύριο, ο οποίος τώρα εργάζεται στη Signal, ανταγωνιστική εταιρία της δικής του, που την πούλησε στον Mark. 

Το μόνο που μπορώ με σιγουριά να πω είναι πως οι κύριοι κάνουν εξαιρετικό personal branding, χωρίς κόπο, χρήμα και προσπάθεια.

Ο Elon Musk από την άλλη πλευρά, διέγραψε τις σελίδες της Tesla & SpaceX και φαίνεται εξίσου απογοητευμένος και εξαγριωμένος.

Σειρά είχε το Playboy, όπου με πάνω από 25 εκατομ. fans απενεργοποίησε το λογαριασμό του γιατί δε θέλει να συμμορφωθεί με τις απόψεις και την πολιτική του Facebook

Παράθεση - epixeiro.gr

Σχεδόν 2 εκατομ. χρήστες είναι οργισμένοι και "βαθιά πληγωμένοι", αλλά για το Facebook μιλάμε..την τέταρτη μεγαλύτερη "χώρα" σε πληθυσμό παγκοσμίως.

Πολλοί χρήστες παγκοσμίως ακολουθούν το #DeleteFacebook αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι κάτι που θα κρατήσει για πολύ. 

Σχεδόν 2 εκατομ. χρήστες είναι οργισμένοι και "βαθιά πληγωμένοι", αλλά για το Facebook μιλάμε..την τέταρτη μεγαλύτερη "χώρα" σε πληθυσμό παγκοσμίως. 

Το Silicon Valley είναι μια παιχνιδοχώρα για επίδοξους μεγιστάνες...λογικό κάπου να χάνουν τη μπάλα, να τσακώνονται με τα υπόλοιπα παιδάκια και να γκρινιάζουν σαν κακομαθημένα ζητώντας πίσω τα παιχνίδια τους. 

Αν όποιος από εσάς πάντως έχει θυμώσει τόσο πολύ, τα βήματα είναι πολύ απλά για διαγραφή απ΄την πλατφόρμα. 

Και μην επιστρέψεις πίσω σε 2 βδομάδες (περιθώριο που σου δίνει για να αναθεωρήσεις τη γνώμη σου) επειδή σου λείψαμε!

Εμείς εδώ θα είμαστε πάντως να παρακολουθούμε τα δρώμενα και να παίρνει η πένα μας φωτιά διασκεδάζοντας! :)

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr