Το Smartphone, το «νέο επίκεντρου του κόσμου», το οποίο μέχρι το έτος 2019 υπολογίζεται ότι θα κατέχουν περί τα 2,5 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως, αποτελεί και στην Ελλάδα την κύρια συσκευή πρόσβασης στο Internet. Αυτή έχει μεταλλαχτεί σε ένα παντοδύναμο τηλεκοντρόλ μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να απαιτήσουν άμεσες εξειδικευμένες microservices υπηρεσίες, οποιαδήποτε στιγμή (εν κινήσει ή μη) αυτοί επιθυμούν.
Συνεπώς, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για κάθε επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη – νεοϊδρυθείσα ή καθιερωμένη να ενασχοληθεί διεξοδικά για το πού ακριβώς βρίσκεται η δική της θέση στο τηλεχειριστήριο αλλά και με ποια βιώσιμη πρόταση αξίας θα μπορέσει αυτή να κερδίσει τον χρήστη. Στη νέα διάσταση του επιχειρείν, αυτής του κινητού επιχειρείν, οτιδήποτε μπορεί να διεκπεραιωθεί στο Smartphone, πραγματοποιείται σε αυτό. Αντίστροφα, οτιδήποτε δε λαμβάνει χώρα σε αυτό, απλά δεν υφίσταται.
Με βάση τα παραπάνω, και λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφατη κατάταξη της AppAnnie με τις δημοφιλέστερες εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου για τις συσκευές iPhone και Android, θα πρέπει να προβληματίσει όλους τους Έλληνες επιχειρηματίες η θέση των ελληνικών εφαρμογών σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ειδικότερα, στη λίστα των πιο δημοφιλών εφαρμογών στην Ελλάδα για τις συσκευές iPhone, την πρώτη θέση κατέχει η εφαρμογή AliExpress της Alibaba , ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί η εφαρμογή της αμερικανικής Wish. Απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα δε βρίσκεται καμία ελληνική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου. Μάλιστα για να βρει κάποιος ελληνική iPhone εφαρμογή Shopping, Made in Greece, θα πρέπει να ανατρέξει στη 38η θέση, θέση που κατέχει η εφαρμογή της Αγγελιόπολης. Αυτή αποτελεί και τη μοναδική ελληνική εφαρμογή στην πρώτη 50άδα.
Τα πράματα είναι λίγο καλύτερα για τις ελληνικές επιχειρήσεις στην αντίστοιχη λίστα των πιο δημοφιλών εφαρμογών για τις συσκευές Android. Βέβαια και εδώ τις πέντε πρώτες θέσεις κατέχουν η AliExpress, η Wish, η ρωσική εφαρμογή Joom, η εφαρμογή της Lidl και η εφαρμογή της eBay. Η πρώτη ελληνική Shopping εφαρμογή βρίσκεται στην 6η θέση κατάταξης και ανήκει στη Skroutz, ενώ αμέσως στην επόμενη θέση βρίσκεται η εφαρμογή Epistrofi της Eurobank. Η εφαρμογή της PizzaFan βρίσκεται στην 9 θέση κατάταξης. Απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι η πρώτη εφαρμογή ενός λιανέμπορα, το Click2Shop της AB Βασιλόπουλος βρίσκεται στη 17η θέση κατάταξης ενώ αυτή του E-Fresh.gr στη 18η θέση κατάταξης. Η εφαρμογή δε της e-Shop.gr βρίσκεται στη 21η θέση κατάταξης της σχετικής λίστας.
Τα παραπάνω στοιχεία μας δείχνουν ουσιαστικά ότι η AliExpress έφαγε λάχανο τους έλληνες εμπόρους, ενώ η κατάταξη της Wish στη δεύτερη θέση των πιο δημοφιλών εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα προκαλεί θαυμασμό (Τα νούμερα της Wish προκαλούν θαυμασμό – λειτουργία νέου γραφείου και στην Ευρώπη) καθώς πρόκειται για Mobile First εφαρμογή.
Μην ψάχνετε άδικα για αντίστοιχες ελληνικές Mobile First ή Mobile Only εφαρμογές. Οι έλληνες επιχειρηματίες δεν έχουν κατανοήσει ότι η πανταχού χρήση των «έξυπνων κινητών» επιφέρει και την μετατόπιση των πωλήσεων του εμπορίου από το παραδοσιακό εμπόριο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ό,τι ισχύει για το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο (Πού είναι οι έλληνες δημιουργοί του ηλεκτρονικού εμπορίου;) ισχύει και για το καινοτόμο κινητό επιχειρείν. Απλά, το ελληνικό εμπόριο δεν υφίστανται.
Σχόλια