«Ζir3Dis Printing»: Μαθητές πραγματοποιούν κάθε σας επιθυμία με τον «χειροποίητο» 3D εκτυπωτή τους
Οι 25 μαθητές Λυκείου που δημιούργησαν την μαθητική Εικονική Επιχείρηση «Zid3Dis Printing» είναι φέτος οι «σταρ» των Εκπαιδευτηρίων Νέα Γενιά Ζηρίδη. Οι συμμαθητές τους έχουν εντυπωσιασθεί με την ιδέα τους να δημιουργήσουν μόνοι τους έναν 3D εκτυπωτή, να παίρνουν παραγγελίες και να εκτυπώνουν ότι επιθυμήσουν, ότι φανταστούν οι πελάτες τους. Από μπρελόκ μέχρι κολιέ, βραχιόλια και θήκες για κινητά τηλέφωνα που γράφουν το όνομα του πελάτη ή όποιο σχέδιο επιθυμεί. Μετά από έρευνα αγοράς που έκαναν τα παιδιά σε 500 άτομα, διαπίστωσαν ότι περισσότερη ζήτηση έχουν οι θήκες για κινητά και έτσι η επιχείρηση έχει επικεντρωθεί σε αυτό.
Η πελατεία τους διαρκώς μεγαλώνει και η ομάδα ετοιμάζει e-shop με παραγγελίες μέσω ειδικής εφαρμογής Google Play για κινητά Android που θα είναι έτοιμη πολύ σύντομα. Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα με την ανταπόκριση των συμμαθητών τους αλλά και όλων όσων μαθαίνουν για αυτή την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
«Κάθε χρόνο οι μαθητές συμμετέχουν με μεγάλη χαρά στο πρόγραμμα Μαθητική Εικονική Επιχείρηση του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», λέει ο καθηγητής των Εκπαιδευτηρίων Νέα Γενιά Ζηρίδη, Αλέξανδρος Κρόκος, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο. «Φέτος όμως βλέπω ότι τα παιδιά είναι πραγματικά ξετρελαμένα. Δουλεύουν πολύ σκληρά, με μεγάλο κέφι και νιώθω ότι είναι… ασταμάτητα. Τρέχουν να πραγματοποιήσουν κάθε παραγγελία σε χρόνο ρεκόρ και έχουν ήδη πολλούς, πολύ ικανοποιημένους πελάτες», τονίζει ο εξαιρετικός καθηγητής κ. Κρόκος που με μεγάλη προσήλωση και θετική ενέργεια είναι δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές του παρουσιάζοντας τους το διεθνές εκπαιδευτικό του ΣΕΝ/JA Greece, συζητώντας μαζί τους και ενθαρρύνοντάς τους, μαζί τον μέντορα, εθελοντή-επιχειρηματικό σύμβουλο, κ. Χαράλαμπο Λιάπη από το ΚΕΜΕΛ (Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος).
Το γεγονός ότι αποφάσισαν να συναρμολογήσουν μόνα τους τον τρισδιάστατο εκτυπωτή, είχε και αυτό μεγάλη αξία. Τα παιδιά δεν ήθελαν να αγοράσουν έναν έτοιμο, αλλά να τον συναρμολογήσουν με τα χέρια τους για να καταλάβουν όλη τη λειτουργία του, από την πρώτη βίδα και το πρώτο ειδικό υλικό. Άλλωστε η 3D εκτύπωση, παρόλο που υπάρχει χρόνια, δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό και η επιχειρηματική δραστηριότητα των παιδιών δίνει έμφαση στη σχετικά νέα αυτή τεχνολογία που έχει εξαιρετικά μεγάλες και πολύπλευρες δυνατότητες. Με την πώληση μετοχών η ομάδα κατάφερε να αγοράσει τα εξαρτήματα για την κατασκευή του εκτυπωτή, ενώ πρώτα έσοδα ήρθαν από την πώληση Χριστουγεννιάτικων στολιδιών στο bazaar του σχολείου.
Τα παιδιά ανυπομονούν να δείξουν τη δουλειά τους και να έρθουν σε επαφή με το ευρύ αγοραστικό κοινό στην Μαθητική Εμπορική Έκθεση της Αθήνας, την Τρίτη 17 Απριλίου στο Τhe Mall Athens, Μαρούσι. Από όλα τα 57 μαθητικά περίπτερα θα περάσει κριτική επιτροπή και θα αναδειχθούν οι τρείς καλύτερες μαθητικές επιχειρήσεις. Τα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας θα παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους την Παρασκευή 27 Απριλίου στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη. Στο τέλος της χρονιάς θα αναδειχθούν από τα business plan οι 10 καλύτερες μαθητικές επιχειρήσεις και η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Junior Achievement Europe που φέτος θα διεξαχθεί 16-19 Ιουλίου στο Βελιγράδι.
«Ο λόγος που κατέληξαν τα παιδιά στην ιδέα του εκτυπωτή είναι ότι, κατά τη γνώμη τους, η 3D εκτύπωση είναι η τεχνολογία του μέλλοντος και είναι πολύ καλό να έχουν κάποια σχετική γνώση», εξηγεί ο κ. Κρόκος. «Η ενασχόλησή τους με την υψηλή τεχνολογία αλλά και την επιχειρηματικότητα είναι κάτι πρωτόγνωρο που τους γοητεύει. Καταλαβαίνουν πως η εμπειρία αυτή θα τους βοηθήσει στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό και νιώθουν μεγάλη ικανοποίηση ότι παρά το νεαρό της ηλικίας τους μπορούν να πετύχουν δύσκολους στόχους. Βέβαια συναντούν και δυσκολίες διότι δεν έχουν την πείρα και τη γνώση να φτιάξουν ένα action plan και να βάλουν και τις απαραίτητες προτεραιότητες. Σε αυτό υπάρχει η καθοδήγηση από το διεθνές εκπαιδευτικό υλικό που μας δίνει το ΣΕΝ/JA Greece, δική μου υποστήριξη αλλά και αυτή του μέντορα. Το συμπέρασμα είναι ότι σιγά σιγά αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να οργανωθούν, πρέπει να προχωρήσουν σε κατανομή αρμοδιοτήτων και να πειθαρχούν στις αποφάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης διότι έτσι θα πετύχουν το στόχο τους και θα αποκομίσουν κέρδη τα οποία θα διατεθούν σε κοινωφελείς σκοπούς».
Όπως τονίζει ο κύριος Κρόκος, η ενασχόληση των παιδιών με την επιχειρηματικότητα στην ηλικία των 15-16 ετών τα βοηθά πάρα πολύ να καταλάβουν τα ταλέντα τους και να διαλέξουν το σωστό επάγγελμα. «Μπορεί κάποιος να διακρίνει ποια από τα παιδιά έχουν διοικητικές ικανότητες, ποια έχουν τεχνικές γνώσεις, ποια αναπτύσσουν πρωτοβουλία και σε όλα αυτά υπάρχει και η αίσθηση του ανταγωνισμού και της επιθυμίας να αναδειχθούν τόσο μέσα στο σχολείο τους όσο και στο διαγωνισμό του ΣΕΝ/JA Greece», λέει ο κύριος Κρόκος και καταλήγει: «Η άποψη τόσο δική μου όσο και του μέντορα είναι ότι το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης του διεθνούς οργανισμού ΣΕΝ/JA Greece είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά και τη χώρα μας. Αν λάβουμε υπόψη ότι στην Ελλάδα η διασύνδεση των χώρου της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και το χώρο των επιχειρήσεων είναι σχεδόν ανύπαρκτη, τότε αβίαστα προκύπτει η χρησιμότητα αυτής της δράσης και ει δυνατόν η επέκτασή της σε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία».
Σχόλια