Απόγευμα Δευτέρας και περίπου 40 με 50 άτομα παρακολουθούν την εκδήλωση Startup Europe Week Xanthi 2018 που διοργανώνουν η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και το Europe Direct Ξάνθης. Καλεσμένοι εκτός των άλλων ομιλητών είναι και εκπρόσωποι από 3 Ελληνικές startups , ο κος Σίμος Ναλμπάντογλου από την GoZone, ο κος Παναγιώτης Κατσαούνης από την Metabio και ο κος Θεόφιλος Σπύρου από την Zoie .
3 διαφορετικοί άνθρωποι, 3 διαφορετικές ηλικίες και 3 διαφορετικοί τομείς δραστηριότητας. Κάνουν κοινή παρουσίαση και παρόλο που ο τομέας δραστηριοποίησης τους είναι εντελώς διαφορετικός οι απόψεις τους ταυτίζονται απόλυτα. Και οι 3 συμφωνούν ότι για να καταφέρει να πετύχει μια επιχείρηση, όποιας μορφής και να είναι, συμβατική, startup, μικρή, μεγάλη, παροχής υπηρεσιών, παραγωγική ή οτιδήποτε άλλο, δε θα πρέπει να έχει ως πρωταρχικό στόχο να πουλήσει τα «προϊόντα» της. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις δεν πουλάνε κάποια υπηρεσία ή κάποιο προϊόν. Οι επιτυχημένες εταιρείες πωλούν έναν τρόπο για να λύσει ο πελάτης ένα πρόβλημα ή πωλούν έναν τρόπο για να ικανοποιήσει ο πελάτης μια ανάγκη του.
Μπορεί να μη θέλει κόπο αλλά τρόπο. Για να βρεις όμως αυτόν τον τρόπο θέλει σίγουρα κόπο, και μάλιστα πολύ!
«Αν μια επιχείρηση βρει ένα τρόπο να λύσει ένα πρόβλημα που μέχρι τώρα «τυραννούσε» την αγορά ή βρει έναν τρόπο να ικανοποιήσει τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού δημιουργώντας καινούργιες εμπειρίες στο χρήστη, τότε η επιτυχία της είναι εξασφαλισμένη» αναφέρουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και οι 3 ομιλητές ξεχωριστά.
«Με μια σημαντική όμως προϋπόθεση» διευκρινίζουν αμέσως μετά την παραπάνω δήλωση «προσγειώνοντας» τις σκέψεις των νεότερων και πιο παρορμητικών ακροατών της εκδήλωσης.
«Όσο πρωτότυπος, καινοτόμος, λειτουργικός και αποτελεσματικός και να είναι αυτός ο τρόπος, αν εσύ και η υπόλοιπη ομάδα δεν είστε διατεθειμένοι να «πληρώσετε» το τίμημα της υλοποίησης μια ιδέας δεν πρόκειται ποτέ να πετύχετε. Πρέπει να είσαι διατεθειμένος να:
- Επενδύσεις πολύ προσωπικό χρόνο, κόπο και κεφάλαια,
- Στερηθείς πολλά,
- Αποδεχτείς ότι δεν μπορείς να καταφέρεις πολλά αν δεν εμπιστευτείς τα άλλα μέλη της ομάδας
- Είσαι έτοιμος να συμφιλιωθείς με την ιδέα ότι θα αποτύχεις, και μάλιστα πολλές φορές
- Συνειδητοποιήσεις ότι μπορεί ακόμα και να χρειαστείς να αλλάξεις εντελώς κατεύθυνση.
Και όλα αυτά για ένα διάστημα τουλάχιστον 2 - 3 ετών και κυρίως χωρίς καμία απολύτως εγγύηση ότι οι παραπάνω προσπάθειες και θυσίες θα έχουν και το ανάλογο αποτέλεσμα καθώς έχει στατιστικά αποδειχθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των Startup, που αγγίζει το 95%, αποτυγχάνουν τελικά.»
Αν λοιπόν έχεις και εσύ κάποια ιδέα για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που πιστεύεις ότι μπορεί να πετύχει και είσαι έτοιμος να κυνηγήσεις το όνειρο σου δημιουργώντας μια startup να θυμάσαι το εξής:
Μπορεί να μη θέλει κόπο αλλά τρόπο. Για να βρεις όμως αυτόν τον τρόπο θέλει σίγουρα κόπο, και μάλιστα πολύ!
Σχόλια