Start Up και Social Media: Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση σου;
Είναι γνωστό ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση στην εποχή μας. Η κύρια αιτία της αύξησης των Media είναι η γενικότερη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινή ζωή. Σύμφωνα με έρευνες, μεγάλο μέρος του πληθυσμού προτιμάει το Internet για τις αγορές του, καθώς και για την ενημέρωσή του.
Παράλληλα με την αύξηση των χρηστών των Social Media παρατηρείται αύξηση στον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων (Start ups) στην Ελλάδα. Σύμφωνα με μελέτες, οι εταιρείες τεχνολογίας λαμβάνουν περίπου το 50% της συνολικής επένδυσης με τα media, τα αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα, τον τουρισμό, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγίανα ακολουθούν. Η γκάμα αυτή ολοένα και διευρύνεται, με νέες πρωτότυπες ιδέες να εντυπωσιάζουν συνεχώς το ελληνικό κοινό.
Όλοι έχουμε ακούσει ότι τα Social Media μπορούν να βοηθήσουν μία νεοφυή επιχείρηση να εκτοξευθεί στα ύψη. Πώς όμως; Παρακάτω θα δούμε 9 απλούς και παράλληλα αποτελεσματικούς τρόπους.
Επίλεξε την κατάλληλη πλατφόρμα
Δεν μπορείς να έχεις από την αρχή μία πλήρη παρουσία στα Social Media. Γι’αυτό, επίλεξε 2-3 πλατφόρμες που ταιριάζουν στο προφίλ της επιχείρησής σου. Η επιλογή αυτή μπορεί να σου φαίνεται δύσκολη. Το να αναλύσεις το προφίλ του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι (μέσω ερωτηματολογίων και ερευνών) θα σε βοηθήσει να κάνεις την κατάλληλη επιλογή. Το Single Grain έχει σχεδιάσει ένα χρήσιμο διάγραμμα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις.
Να δίνεις το παρόν
H αλληλεπίδραση με το κοινό είναι ο καλύτερος τρόπος να είσαι σε άμεση επαφή μαζί του και να βελτιώνεις συνεχώς την Start up σου. Το να κάνεις ερωτήσεις ή να ζητάς από τους αναγνώστες σου στα Social Media να κάνουν κάτι, μπορεί να σου δώσει πολύτιμοfeedback, σχόλια και συμπεράσματα. Να είσαι γρήγορος και πάντοτε να απαντάς, είτε το σχόλιο είναι θετικό, είτε αρνητικό, είτε ουδέτερο.
Οι Influencers γνωρίζουν
Ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες αρνούνται την παραδοσιακή μέθοδο marketing και χρησιμοποιούν το marketing των Influencers. Ενώ η παραδοσιακή μέθοδος marketing στοχεύει σε ένα αγοραστικό κοινό από το μηδέν, το Influencer Marketing αξιοποιεί μία ήδη εδραιωμένη αγοραστική κοινότητα, με αποτέλεσμα η τελική καμπάνια να αποδίδει σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Ακόμη να αναζητήσεις τον δικό σου Influencer;
Βρες τους στόχους
Κάθε Social Media plan πρέπει να έχει ξεκάθαρους ‘’longterm’’ στόχους που θα συμφωνεί όλη η ομάδα μ’αυτούς και θα δουλεύει καθημερινά για την επίτευξη τους. Είναι πολύ βασικό όλα τα μέλη των Start ups να συμφωνούν με αυτούς καθώς η διαφωνία σ’αυτό το κομμάτι, μπορεί να οδηγήσει στη μη επίτευξή τους.
Χρησιμοποίησε μία πλατφόρμα ανάλυσης στατιστικών στοιχείων για Social Media
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εάν η στρατηγική που ακολουθεί στα Social Media αποδίδει. Γιαυτόν τον λόγο υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες ανάλυσης στατιστικών στοιχείων. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται από το μέσο στο οποίο έχεις δώσει βάρος για τη διαφήμιση της επιχείρησης. Αν δηλαδή π.χ. έχεις επενδύσει στο Instagram ένα εργαλείο, όπως το Owlmetrics μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο.
Τα «πέντε γιατί»
Πολλές φορές η στρατηγική που ακολουθούμε στα Social Media δεν αποδίδει. Αυτό όμως δεν πρέπει να σε κάνει να πτοείσαι. Η γνωστή εταιρεία Toyota σε μία στιγμή αποτυχίας, δημιούργησε ‘Τα πέντε γιατί’’ για να μπορέσει να κατανοήσει καλύτερα τους λόγους της αποτυχίας και να μπορέσει να ξεκινήσει πάλι από την αρχή.
Όσο ζω, μαθαίνω
Η συνεχής ενημέρωση για τις εξελίξεις στα Social Media είναι πολύ σημαντική. Νέες πλατφόρμες και μέθοδοι εμφανίζονται συνεχώς στο προσκήνιο. Ομιλίες, σεμινάρια, συνέδρια και Workshops διοργανώνονται σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την άριστη ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις στα Social Media.
Crisis Plan
Δημιούργησε ένα Crisis plan για παν ενδεχόμενο. Eάν κάποιος χρήστης παραπονεθεί για αυτά που ποστάρεις ή τα θεωρεί προσβλητικά, πρέπει να λύσεις το πρόβλημα αμέσως! Γιαυτό είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις μία λίστα με πρότυπες απαντήσεις σε ενδεχόμενες αρνητικές κριτικές, προσαρμόζοντάς τις κάθε φορά στα δεδομένα της περίστασης.
Κοινοποιήσεις
Η κοινοποίηση των δημοσιεύσεων μπορεί σίγουρα να φέρει την ποθητή διαφήμιση. Διαγωνισμοί, κουίζ, συζητήσεις και έξυπνα posts είναι μόνο μερικές, έξυπνες ιδέες για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον κάθε χρήστη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς τα Social Media για να αναπτύξει την επιχείρησή του είναι χιλιάδες. Πρέπει όμως να γνωρίζει ότι πάνω απ’όλα ένα καλό προϊόν και μία πρωτότυπη ιδέα είναι η βάση για μία εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία. Τέλος, η υπομονή είναι ένα πάρα πολύ χρήσιμο «εργαλείο».
Καλή επιτυχία!
Πηγή: citycampus.gr
Σχόλια