NEWSFLASH...
Μαθητική Επιχειρηματικότητα
ανάγνωση

Οδηγήστε εικονικά με το πρωτοποριακό «V-dRiving Project» μαθητών από την Πάτρα

Οδηγήστε εικονικά με το πρωτοποριακό  «V-dRiving Project» μαθητών από την Πάτρα

Όλα τα παιδιά ονειρεύονται τη στιγμή που θα οδηγήσουν το αυτοκίνητο του μπαμπά και της μαμάς… Μέχρι όμως να έρθει εκείνη η πολυπόθητη στιγμή, θα μπορούν να οδηγούν, να διασκεδάζουν και να μαθαίνουν με πολύ ευχάριστο τρόπο τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έτσι ώστε όταν  δώσουν εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι!

Πως; Με το «V-dRiving Project», που εμπνεύσθηκαν και υλοποίησαν 16 χρονοι μαθητές από το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece για τη σχολική χρονιά 2017-18.

Το «V-dRiving Project» είναι ένα Σύστημα Εικονικής Πραγματικότητας Προσομοίωσης Ασφαλούς Οδήγησης που περιλαμβάνει ρομποτικό όχημα, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, και εφαρμογές τηλεχειρισμού σε εικονική πραγματικότητα για Smart Phone (VR-Apps). Τα παιδιά προτείνουν ένα νέο τρόπο βιωματικής εκπαίδευσης στην κυκλοφοριακή αγωγή, με χρήση της «αιχμής» της τεχνολογίας, που είναι η εικονική πραγματικότητα και οι εφαρμογές smartphone (VR-APPS). Την εξαιρετική τους σελίδα στο facebook μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Οι μικροί επιχειρηματίες ανυπομονούν να τελειοποιήσουν το προϊόν τους και να το παρουσιάσουν στο κοινό και την κριτική επιτροπή, στην Εμπορική Έκθεση της Αθήνας στο The Mall Athens στις 17 Απριλίου 2018.

Πώς λειτουργεί το «V-dRiving Project»

Το ρομποτικό όχημα οδηγείται από το χρήστη, με τη βοήθεια μιας εφαρμογής για κινητό Android, μέσα σε μία πίστα-μακέτα που προσομοιάζει τους δρόμους μιας πόλης.  Για να είναι πολύ ρεαλιστική η εμπειρία ο χρήστης φορά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και νιώθει ότι βρίσκεται πραγματικά μέσα στο όχημα, με τη βοήθεια ενός δεύτερου smartphone που βρίσκεται μέσα στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR-Headset). Το δεύτερο android κινητό τηλέφωνο συνδέεται με κάμερα που είναι πάνω στο ρομποτικό όχημα και μετατρέπει τον πραγματικό κόσμο σε εικονικό.

Πρόκειται για μια πολύ έξυπνη, πρωτοποριακή ιδέα που σκέφθηκαν και σχεδίασαν τα παιδιά, τα οποία βέβαια, ζήτησαν βοήθεια για να την υλοποιήσουν. Αυτό είναι ένα πολύ κρίσιμο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με επιστήμονες και καταξιωμένους επαγγελματίες αλλά και με πιο εξειδικευμένους συμμαθητές τους από τους οποίους μαθαίνουν πολλά. Στο πλευρό των παιδιών είναι το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων (LAIQDA) του ΤΕΙ Πελοποννήσου και συγκεκριμένα ο Επίκουρος Καθηγητής – μέλος του εργαστηρίου Δρ. Βασίλειος Ν. Νικολαΐδης, ο οποίος συμβουλεύει και κατευθύνει τους μαθητές στην ανάπτυξη των εφαρμογών, ο Όμιλος Ρομποτικής του Αρσακείου Πατρών και το  Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», που αμέσως εκτίμησε την προσπάθεια των παιδιών, αγκάλιασε το προϊόν τους και ανέπτυξε συνεργασία με την εταιρεία τους. Χρυσός Χορηγός της μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης «V-dRiving Project» είναι η Εθνική Τράπεζα.

SENJA-ArsakeioPatron-proion.jpg?mtime=20180217125846#asset:78058:freeHeight

Υπεύθυνη του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» στο Αρσάκειο Πατρών είναι η καθηγήτρια πληροφορικής του σχολείου, η εξαιρετική κυρία Όλγα Σταυρουλοπούλου.  Παρουσιάζει υποδειγματικά κάθε χρόνο στις ομάδες το εκπαιδευτικό υλικό του ΣΕΝ/JA Greece -που είναι παγκόσμιο, μεταφρασμένο στα ελληνικά- και είναι διαρκώς στο πλευρό τους να λύνει όλες τις απορίες τους και να τα ενθαρρύνει όταν συναντούν δυσκολίες. Από τα πρώτα χρόνια που άρχισε να συνεργάζεται με το ΣΕΝ/JA Greece, είχε ενθουσιασθεί.  «Ήταν πρόκληση για μένα να δοκιμάσω να μεταλαμπαδεύσω στους μαθητές όχι την ίδια τη γνώση αλλά τον τρόπο που μόνοι τους οι μαθητές θα αναζητήσουν και θα αποκτήσουν τη γνώση», τονίζει η κα Σταυρουλοπούλου. «Το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας που καταρρίπτει το δασκαλοκεντρικό μοντέλο, ενισχύει την προσωπική πρωτοβουλία και αναδεικνύει τις κλίσεις και τα ταλέντα των μαθητών προάγοντας το επιχειρείν το οποίο αποτελεί δεξιότητα που αφορά τον καθένα και είναι σημαντικό προσόν σήμερα».

Πως προέκυψε η επιχειρηματική ιδέα

Η κα Σταυρουλοπούλου εξηγεί πως προέκυψε η συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα: «Με αφορμή τις εκπαιδευτικές επισκέψεις των μαθητών στα τεχνικά έργα μεγάλης κλίμακας της περιοχής μας και συγκεκριμένα στην Ολυμπία Οδό και στην Ιόνια Οδό, συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η οδική ασφάλεια. Δυνατό «χαρτί» στο χέρι τους ήταν οι γνώσεις και η εμπειρία που είχαν στη ρομποτική από τη συμμετοχή τους στον σχετικό Όμιλο του Σχολείου. Πάντρεψαν λοιπόν τη ρομποτική με τις εφαρμογές για smart phones και την εικονική πραγματικότητα (VR), που είναι σήμερα ό,τι πιο μοντέρνο και συναρπαστικό!».

Ως πολύ έμπειρη καθηγήτρια στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διαπιστώσει στην πράξη πόσο ωφελεί τα παιδιά η συμμετοχή τους στην Εικονική Επιχείρηση. Όπως λέει η ίδια, τα παιδιά ενθουσιάζονται που τους δίνεται η ευκαιρία να αναδείξουν τις κλίσεις, τα ταλέντα τους και τις πλευρές του εαυτού τους που δεν γίνονται ορατές κατά τη διάρκεια της διεκπεραίωσης  των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος. Βλέπουν τη συμμετοχή τους στην μαθητική επιχείρηση σε μεγάλο βαθμό σαν παιχνίδι ρόλων ενώ αυτό που τα παθιάζει είναι η επίτευξη υψηλών στόχων. Τα δυσκολεύει η προσαρμογή στον «κόσμο των μεγάλων»: Η ανάληψη ευθυνών και οι διοικητικές αρμοδιότητες και εκεί βρίσκεται η μεγάλη αξία της μαθητικής επιχειρηματικότητας. Αρχίζουν να καταλαβαίνουν από τα σχολικά θρανία τον «κόσμο των μεγάλων» και όταν έρχεται η ώρα της μετάβασης στην εργασία όλα γίνονται πολύ ομαλά και αποτελεσματικά.

«Αισθάνομαι περήφανη όταν στο τέλος κάθε προγράμματος βλέπω τους μαθητές μου να πατούν γερά στα πόδια τους και να νιώθουν σιγουριά ότι μπορούν να καταφέρουν οτιδήποτε, αρκεί να το θελήσουν και να το προσπαθήσουν. Πραγματικά, είναι ευλογία να μπορείς να προσφέρεις στα νέα παιδιά και να βάζεις ένα λιθαράκι στην αυριανή τους πρόοδο και προκοπή». Όλγα Σταυρουλοπούλου, καθηγήτρια πληροφορικής

SENJA-ArsakeioPatron-proion2.jpg?mtime=20180217130103#asset:78059:freeHeight

Οι μαθητές εκδίδουν μετοχές, στοχεύουν σε μία κερδοφόρα επιχείρηση

Με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» οι μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Πατρών έχουν μάθει τη διαδικασία σύστασης μιας επιχείρησης με τις απαραίτητες αρχαιρεσίες. Έχουν πουλήσει μετοχές για τη συγκέντρωση του αρχικού κεφαλαίου και είναι σε επαφή με χορηγούς. Οι μικροί-δαιμόνιοι επιχειρηματίες προκειμένου να βγάλουν άμεσα κέρδος, σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα δευτερεύον προϊόν: ένα εκπαιδευτικό pc-game με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή. Το προϊόν ήδη έχει ξεκινήσει να πωλείται στη σχολική κοινότητα. Η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθήθηκε για τις πωλήσεις είναι η εξής: Διοργανώθηκε στο Σχολείο Διαγωνισμός για μαθητές Δημοτικού με το pc-game. Προϋπόθεση συμμετοχής στο Διαγωνισμό ήταν η αγορά του pc-game, ενώ κίνητρο για τη συμμετοχή ήταν ένα ρομποτικό όχημα ως έπαθλο για τον νικητή. Η μαθητική επιχείρηση «V-dRiving Project» θα διαθέσει όλα τα κέρδη της για φιλανθρωπικό σκοπό. Ήδη προσφέρθηκε ποσοστό από τα κέρδη από τον Διαγωνισμό του pc-game στην φιλοζωική οργάνωση Φιλόζωοι Εθελοντές Πάτρας. Στο link εδώ είναι δημοσιευμένη η σχετική δράση.

Η κα Σταυρουλοπούλου τονίζει ότι ο κλάδος των επιχειρήσεων στην Ελλάδα του σήμερα, χρειάζεται κάθε δυνατή στήριξη, καθώς είναι, αναμφισβήτητα, η ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Τα Ελληνόπουλα, όπως λέει, είναι ανάγκη να αποκτήσουν τη δεξιότητα της επιχειρηματικότητας, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προσόντα. «Είναι ελπιδοφόρο, λοιπόν, ότι μέσα από τα προγράμματα του ΣΕΝ συνεργάζονται φορείς και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα για έναν κοινό σκοπό: την απόκτηση επιχειρηματικών δεξιοτήτων από τους μαθητές, μέσα από τη γνωριμία τους με την αγορά εργασίας και τις βασικές έννοιες της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας» καταλήγει η κα Σταυρουλοπούλου και ευχαριστεί ολόθερμα την εθελόντρια επιχειρηματική σύμβουλο, κυρία Χριστίνα Ταβλά, Στέλεχος Business Banking στην Εθνική Τράπεζα, η οποία προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στα παιδιά με τις γνώσεις αλλά και την πολύ θετική προσωπικότητά της εδώ και 5 συνεχόμενα χρόνια. Η κυρία Ταβλά, είναι πλέον αχώριστη συνεργάτης της κυρίας Σταυρουλοπούλου και κάθε χρόνο αναβαθμίζουν μαζί το πρόγραμμα και έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα.

SENJA-ArsakeioPatron-kathigitria.jpg?mtime=20180217130255#asset:78060:freeHeight

«Μετά από 5 χρόνια ενεργού συμμετοχής στην «Εικονική Επιχείρηση», είναι ότι, πλέον, ανυπομονώ για αυτή την αλληλεπίδρασή μου με τους μαθητές – επιχειρηματίες» δηλώνει η κυρία Χριστίνα Ταβλά. «Ανυπομονώ για αυτά που παίρνω από αυτούς, για τη δίψα με την οποία δέχονται τις συμβουλές και τις εμπειρίες μας από τον κόσμο των επιχειρήσεων και την αγορά εργασίας, τις «φιλτράρουν» και τις προσαρμόζουν, με κριτικό πνεύμα, στη φρεσκάδα της νιότης τους, για να τις κάνουν, στη συνέχεια, κτήμα τους».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr