NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Marketing
ανάγνωση

Πόσο αθλητικός τύπος είσαι; Marketing tips για να μην βγεις ποτέ OffSide!

Πόσο αθλητικός τύπος είσαι; Marketing tips για να μην βγεις ποτέ OffSide!

Είναι πρωί, βρίσκεσαι στο γραφείο σου παρέα με ένα διπλό espresso να μετράτε τις ημέρες μέχρι την Παρασκευή. Ανοίγεις μηχανικά το laptop, παίρνεις μία βαθιά ανάσα και ξεκινάς με το πιο δημιουργικό project της εβδομάδας… το Marketing Plan ενός Fashion Brand. Safe επιλογή. Έχεις αμέτρητα κανάλια επικοινωνίας στη διάθεσή σου και ένα ευρύ φάσμα κοινού στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς. Το χαμόγελό σου επιστρέφει.

Δεν περνάει λίγη ώρα και η επαγγελματική σου υπόσταση κινδυνεύει να κλονιστεί. Μόλις σου ανατέθηκε Νέος Πελάτης. Ανοίγεις το memo και συνεχίζεις να διαβάζεις τις λεπτομέρειες. Δεν είναι νέος στο χώρο, προτίθεται να διαθέσει ένα αρκετά υψηλό budget για την προώθησή του και είναι ανοικτός σε φρέσκιες ιδέες. Άνοιξε ο ουρανός και βρέχει ευκαιρίες, σκέφτεσαι. Με αγωνία πας παρακάτω και διαβάζεις την περιγραφή του Πελάτη. Ουπς. Είναι Κατασκευαστής ενός Αθλητικού Brand. Και ναι, κάπου εδώ ο χρόνος σταμάτησε για εσένα.

Είναι η αλήθεια πως πριν χρόνια, σπάνια ο Αθλητικός Κλάδος προέτρεχε σε χρήση mainstream διαφημιστικών κινήσεων, εκτός εάν επρόκειτο για μεγάλου βεληνεκούς εταιρείες, αθλητικές οργανώσεις ή ακόμα και σπουδαίους αθλητές. Η πρόκληση για έναν  Marketer/Brander έγκειται στο ότι έχει μερικές αντικειμενικές δυσκολίες να αντιμετωπίσει. Απευθύνεται σε αρκετά απαιτητικό κοινό, καθώς το προϊόν/υπηρεσία συνηγορούν σε μία  «νίκη» για τον χρήστη, καθώς επίσης, τα κανάλια προώθησης του έχουν μία μικρή διαφορά σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα απλά καταναλωτικά προϊόντα. Κάποιοι μπορεί να προσθέσουν ως έξτρα μειονέκτημα την εποχικότητα του αθλήματος στο οποίο μπορεί να απευθύνεται ένα brand. Μα έχεις δει εσύ ποτέ αθλητή να είναι off season;

Για αρχή, ας ξεκαθαρίσουμε τι αποτελεί αντικείμενο του Sports Marketing. Μπορεί να πρόκειται για: (α) αθλητική ομάδα/οργάνωση, (β) παροχή υπηρεσίας με αντικείμενο τα αθλήματα, (γ) αθλητικά προϊόντα, (δ) αναμνηστικά προϊόντα αθλητικών γεγονότων/ομάδων, κ.α..

Πώς μπορείς, λοιπόν, να επικοινωνήσεις  αποτελεσματικά το Sport Brand σου και να έχεις ένα σταθερά αυξανόμενο κέρδος;

Πέντε Βασικές Κινήσεις θα κάνουν τη διαφορά:

  • Γνώρισε το Προϊόν σου. Κατάλαβε τι είναι αυτό, που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Συνήθως, στο χώρο του αθλήματος, αυτή η Μοναδική Πρόταση Πώλησης (USP) έγκειται στη δημιουργία κάποιου έντονου συναισθήματος.
  • Γνώρισε τον Πελάτη σου. Αναγνώρισε ποιο είναι το άμεσα εμπλεκόμενο κοινό σου, αλλά και το έμμεσα ενδιαφερόμενο. Πρέπει να είσαι σε θέση να ονομάσεις συγκεκριμένα το Target Group σου, ώστε να μελετήσεις πως μπορεί αυτό να συνδεθεί με το προϊόν σου και να ενημερωθεί τόσο για την ύπαρξή σου όσο και για τα τελευταία νέα σου.
  • Γνώρισε την Αγορά. Προσπάθησε να κατανοήσεις τα σημεία κλειδιά, τα οποία θα σου επιτρέψουν να επιτύχεις και να αναγνωρίσεις ποια θέση κατέχει το brand σου σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Χτίσε μία Ομαδική Κουλτούρα. Τα αθλήματα από μόνα τους είναι μία ομαδική προσπάθεια, ακόμα κι όταν μιλάμε για ατομική εκτέλεση. Συγκρότησε μία καίρια ομάδα από ανθρώπους, που θα σε βοηθήσουν για το αρτιότερο αποτέλεσμα.
  • Μετάφερε όλο το Πάθος σου. Τα αθλήματα είναι γεμάτα από πάθος. Αν δεν κατακλυστείς εσύ από αυτό, πως μπορούν οι θεατές /χρήστες του brand σου να νοιώσουν τον ενθουσιασμό, που θες να τους πείσεις πως θα ζήσουν, αν σε εμπιστευτούν, αν τελικά σε ακολουθήσουν;

Στην περίπτωση, όπου το άθλημα ή το προϊόν, που σου έχει ανατεθεί να προμοτάρεις, απευθύνεται σε πιο ηλιόλουστους και θερμούς μήνες, πρέπει  να θυμάσαι πως ζούμε σε μία χώρα, που δεν της λείπει ο ήλιος. Μάθε να ελίσσεσαι. Όταν εσύ ψάχνεις για θέρμανση άλλες χώρες, υποφέρουν από καύσωνα. Και ναι, μόλις βρήκες το εναλλακτικό σου Target Group.

Έσω έτοιμος όλες τις εποχές. Ένας αθλητής δεν ξεκουράζεται ποτέ. Αν θέλεις να σηκώσεις εσύ το Χρυσό στους «Ολυμπιακούς Αγώνες» της ζωής σου πρέπει να έχεις και το ανάλογο Mindset Of A Champion.

Όλοι μας γνωρίζουμε να κλωτσάμε μία μπάλα, πόσοι όμως καταφέρνουμε να βάλουμε γκολ; Εσύ πιστεύεις πως μπορείς; Αν ναι, πείσε και το κοινό σου πως αν σε ακολουθήσει, μαζί θα γράψετε ιστορία κι άσε τον ανταγωνισμό να σκοτώνεται στις οθόνες για το photofinish.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr