Μήπως έχετε πωλήσεις, όχι όμως αρκετές ώστε να αναπτυχθεί η επιχείρησή σας και να διατηρήσετε ένα επίπεδο το οποίο θα σας επιτρέψει να ζείτε όπως επιθυμείτε; Να το θέσουμε διαφορετικά. Μήπως θέτετε στόχους πωλήσεων και στη συνέχεια παρατηρείτε ότι ήταν «εξωπραγματικοί» και θα πρέπει να τους αναθεωρήσετε, προς τα κάτω;
Καταρχήν να συμφωνήσουμε στο εξής. Δεν υπάρχουν εξωπραγματικοί στόχοι. Καλά διαβάσατε. Υπάρχει έλλειψη αρκετής προσπάθειας και ικανού αριθμού ενεργειών που θα οδηγήσουν στο να πετύχετε το στόχο σας.
Πριν σταματήσετε να διαβάζετε παρακάτω, κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι μπορεί να είναι άτυχοι, μπορεί το οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας να είναι δύσκολο, οι πελάτες να μην έχουν χρήματα να διαθέσουν, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που πουλάνε να θεωρούνται πολυτέλεια και ούτω κάθ΄εξής. Μπορούμε να συμφωνήσουμε με αυτά αν θέλουμε και να περιμένουμε να αλλάξουν. Μάλλον, να περιμένουμε κάποιοι άλλοι να τα αλλάξουν. Η κυβέρνηση, η Τρόϊκα κ.λπ. Άλλοι όμως, που σκέφτονται διαφορετικά, θα αναλάβουν μια πιο ενεργητική στάση και θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση λίγο πιο αποτελεσματικά ή πιο επιθετικά.
Μπορούμε να ρίχνουμε την αιτία σε οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός από εμάς για την κατάσταση που έχουν περιέλθει. Αυτός δεν είναι ένας πολύ πετυχημένος τρόπος αντιμετώπισης ενός προβλήματος. Κι από την άλλη μπορούμε να πούμε ότι δεν έχουμε κάνει αρκετές ενέργειες, με επιμονή ώστε να πιάσουμε τους στόχους μας. Ποιο από τα δύο, τελικά μπορεί να μας οδηγήσει στην επίτευξή τους; Αν πιστεύετε ότι κάποιος άλλος θα κάνει τα πράγματα καλύτερα ώστε να μπορούμε να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας, τότε ίσως πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τα πράγματα γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Τουλάχιστον όχι, στο άμεσο μέλλον. Όσοι, συμφωνούν με το δεύτερο τρόπο, θα συμφωνήσουν επίσης, ότι τίποτε στη ζωή δεν έρχεται επειδή ο καλός Θεός τους συμπαθεί περισσότερο ή επειδή έχουν έμφυτα ταλέντα στο να προσελκύουν την τύχη και τα χρήματα.
Οι στόχοι πιάνονται με σκληρή δουλειά. Πόση δουλειά θα μας ρωτήσετε; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Τόση όση απαιτείται για να τους πιάσετε. Τελεία.
Τι σημαίνει αυτό; Αν κάνετε 10 τηλέφωνα για να πουλήσετε και κλείνετε 1 πελάτη, για να κλείσετε 10 πελάτες πόσα πρέπει να κάνετε; Αν στέλνετε 100 emails την εβδομάδα και ένας αγοράζει από την ιστοσελίδα σας, πόσα πρέπει να στείλετε για να αγοράσουν 20; Όλα τα άλλα είναι εύκολα. Κάντε ένα πλάνο με τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε και κάντε τες. Δίχως δικαιολογίες. Είναι καλύτερα να κάνετε κάτι και να μην πιάσετε το στόχο σας παρά να περιμένετε να έρθει ο στόχος σε σας με μαγικό τρόπο ή επειδή ένας άλλος αποφάσισε να το κάνει.
Όσοι διοικούν μια επιχείρηση το γνωρίζουν πολύ καλά. Τίποτε δεν έρχεται από μόνο του. Πρέπει να δουλέψουν σκληρά, -επαναλαμβάνουμε-, να δουλέψουν πολύ σκληρά για να καταφέρουν να πετύχουν τους στόχους τους είτε αυτοί αφορούν σε νέες συνεργασίες, είτε σε αύξηση πωλήσεων κατά 20%, είτε περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους είτε ακόμη να βρουν έναν κατάλληλο και ικανό υποψήφιο για μια θέση στην επιχείρησή τους.
Το μυστικό εδώ δεν είναι να δουλέψει κανείς σκληρά. Πριν σηκώσει τα μανίκια και ξεκινήσει, θα πρέπει να υπολογίσει με ακρίβεια πόση ενέργεια, πόσες και ποιες κινήσεις πρέπει να κάνει, πόση προσπάθεια από αυτόν και το προσωπικό του απαιτείται για να πιάσει το στόχο του. Διαφορετικά δουλεύει δίχως να τον πιάνει. Ακόμη πιο δυσάρεστο είναι να δουλεύει σκληρά αλλά όχι τόσο σκληρά, δίχως να φτάνει το επίπεδο που θα του επιτρέψει να τον πιάσει.
Γιατί ένα business plan δεν έχει αποτελέσματα; Γιατί δεν υπολογίστηκε σωστά η προσπάθεια που θα πρέπει να γίνει για να πετύχει. Απλοϊκό θα μας πείτε. Όμως αναλογισθείτε το εξής. Κάνετε ό,τι χρειάζεται στη δική σας επιχείρηση στoν τομέα του marketing για να έχετε τις πωλήσεις που θέλετε; Κάνετε όσα τηλέφωνα ή συναντήσεις χρειάζεται για να κλείσετε τον αριθμό των πελατών που θα σας επιτρέψει να λειτουργείτε όπως θέλετε;
Θέλετε περισσότερες πωλήσεις; Προσπαθήστε περισσότερο.
Θέλει κόπο, αφοσίωση, ενέργεια, θυσίες και βέβαια, με τον κατάλληλο τρόπο. Δεν αναιρεί το ένα το άλλο. Μπορεί να έχει κάποιος τον τρόπο αλλά χωρίς σκληρή δουλειά, δυστυχώς δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.
Παλιά, τις «καλές» εποχές, ίσως δεν χρειαζόταν τόση πολύ προσπάθεια όσο σήμερα. Ευτυχώς δεν μας απασχολεί τι γινόταν τότε, καθώς ζούμε στο σήμερα και αυτό δεν έχει καμία σχέση με το τότε. Τώρα, είναι καθήκον του επιχειρηματία να καθίσει να υπολογίσει με ακρίβεια το ποσό της προσπάθειας που απαιτείται για να πιάσει τους στόχους του. Μια συμβουλή που θα σας φανεί πολύ χρήσιμη όταν ξεκινήσετε να το κάνετε. Μην ξεκινάτε ανάποδα. Δηλαδή ποιους πόρους έχω τώρα στη διάθεσή μου για να πιάσω τους στόχους αυτούς. Ξεκινήστε με ένα μεγάλο στόχο, όχι ρεαλιστικό. Μεγάλο στόχο και δουλέψτε το πηγαίνοντας προς τα πίσω. Για να τον πετύχετε χρειάζεστε αυτά κι αυτά. Τόσους πωλητές, τόσα τηλέφωνα, τόσες συναντήσεις, τόσα emails, τόσα posts στο facebook και στο twitter, τόσες επαφές στο LinkedIn, τόσα emails εβδομαδιαία.
Αν δεν φέρνουν τα αποτελέσματα που θέλετε οι υπάρχουσες κινήσεις και ενέργειες που κάνετε μήπως είναι καιρός να τις αλλάξετε; Το να «αλλάξετε» σημαίνει «αυξήσετε» στην προκειμένη. Πόσο; Όσο απαιτείται για να πετύχετε. Στη κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικό το μέγεθος. Μην σας ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι. Κοιτάξτε τι πρέπει να κάνετε εσείς. Κι αφήστε τις δικαιολογίες σε αυτούς που δεν προσπάθησαν αρκετά.
Θέλουμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Μόνο τότε είμαστε ευτυχισμένοι και νιώθουμε ικανοποίηση από τη δουλειά που κάναμε για να τα καταφέρουμε. Το πρόβλημα που δεν τους πετυχαίνουμε δεν είναι ούτε οι στόχοι, ούτε η χώρα, ούτε η κυβέρνηση, ούτε ο ανταγωνισμός, ούτε ο/η σύντροφός μας, οι τράπεζες, το προσωπικό μας κ.λπ. Εμείς είμαστε στο τιμόνι της επιχείρησής μας και εμείς είμαστε υπόλογοι για ό,τι συμβαίνει στην επιχείρησή μας. Όσο πιο γρήγορα το αντιληφθεί ο καθένας από μας και αποφασίσει να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεται, τόσο πιο γρήγορα θα μπει σε δράση και θα πετύχει.
Σχόλια