NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Success stories
ανάγνωση

e-fresh.gr: Το Online Super Market που φτάνει στην πόρτα σου σε λίγες ώρες

e-fresh.gr: Το Online Super Market που φτάνει στην πόρτα σου σε λίγες ώρες

Η Ζήνα Μαυροειδή εργάστηκε για 6 χρόνια σε Big 4 συμβουλευτικές εταιρείες στο Λονδίνο, αναλαμβάνοντας διεθνή transformational project πολυεθνικών εταιριών με έμφαση σε IT και big data analytics. Επέστρεψε ύστερα στην Ελλάδα για να ξεκινήσει την e–Fresh.gr. η οποία έχει ήδη βραβευτεί 7 φορές στο πρώτο 12μηνο λειτουργίας της, ενώ αποτελεί το μόνο ηλεκτρονικό super market που παραδίδει προϊόντα σε λίγες ώρες.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, γιατί δημιουργήθηκε το e-fresh.gr και ποιος  ο σκοπός του;

Η e-fresh.gr ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα το καλοκαίρι του 2016. Στόχος μας ήταν να απαλλάξουμε τον Έλληνα καταναλωτή από το χρόνο που δαπανά κάθε εβδομάδα για τα ψώνια του super market, τις ουρές και το κουβάλημα που όλοι έχουμε ζήσει. Δημιουργήσαμε λοιπόν ένα πλήρες on line super market, με περισσότερους από 14.000 κωδικούς μεταξύ των οποίων και φρέσκα τρόφιμα όπως είδη μαναβικής, νωπό κρέας ή φρέσκο γάλα. Ταυτόχρονα, προσφέραμε στον καταναλωτή την δυνατότητα να παραλάβει την παραγγελία του όχι απλά αυθημερόν αλλά και σε λίγες ώρες από την υποβολή της. Αν μπορείς να βρεις ό,τι ψάχνεις και να το έχεις στην πόρτα σου σε λίγες ώρες, δεν έχεις λόγο να μην παραγγείλεις τα ψώνια του super market on line.  

Πόσο εξοικειωμένο είναι το ελληνικό κοινό με το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Είναι αρκετά εξοικειωμένο με αγορές ταξιδιωτικών εισητηρίων ή θεαμάτων και λιγότερο με νεότερους κλάδους όπως το τρόφιμο. Το σίγουρο είναι ότι ο αριθμός των On line αγοραστών θα εκτοξευτεί τα επόμενα χρόνια, όταν θα αποκτήσουν αγοραστική δύναμη οι γενιές που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει με την χρήση του διαδικτύου.

Μετράτε περίπου ένα χρόνο λειτουργίας και έκτοτε έχετε αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 30%. Ισχύει αυτό; Που οφείλεται αυτή η επιτυχία σας;

Στην e-fresh.gr δαπανήσαμε περίπου ένα δωδεκάμηνο προετοιμασίας, πριν αποκτήσουμε εμπορική δραστηριότητα. Στο διάστημα αυτό έγινε σημαντική δουλειά σε πολλά επίπεδα: Στις εμπορικές μας συνεργασίες, στην δομή και το περιεχόμενο του site, στους αποθηκευτικούς μας χώρους. Όταν βγήκαμε στον αέρα ήμασταν πλέον έτοιμοι να προσφέρουμε μια υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου στο δύσκολο τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων. Πράγματι, οι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας και ο ενθουσιασμός των πελατών μας επιβεβαιώνουν πως υπήρχε ανάγκη για αυτό που προσφέρουμε.

efresh1.jpg?mtime=20180109173208#asset:73863

Πόσα άτομα απασχολεί αυτή τη στιγμή το e-fresh.gr και πόσα βανάκια-φορτηγά έχετε για την εξυπηρέτηση πελατών στην Αττική;

Αυτή τη στιγμή στα κεντρικά γραφεία της e-fresh.gr εργάζονται περίπου 25 άτομα, με άλλα 80 να απασχολούνται στα logistics centers μας, κυρίως στο κομμάτι της διακίνησης που έχει και τις μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Η μεταφορά των προϊόντων μας γίνεται με 37 φορτηγά ψυγεία, που συμβάλουν στην διατήριση της ψυκτικής αλυσίδας μέχρι την πόρτα του καταναλωτή.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητά σας; Η οργάνωση της αποθήκης, η συντήρηση, η έγκυρη μεταφορά, η αλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών;

Προκλήσεις και περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν σε κάθε κομμάτι της δραστηριότητας μας. Θεωρώ ότι η μεταλύτερη πολυπλοκότητα προέρχεται από τις απαιτήσεις διαχείρισης ταχέως κινούμενων φρέσκων προϊόντων, όπως αυτό μεταφράζεται στις αρμοδιότητες του κάθε τμήματος. Δεδομένου όμως ότι η e-fresh.gr είναι σε μια τροχιά έντονης ανάπτυξης είμαστε συνεχώς σε έναν αγώνα δρόμου ανάπτυξης των υποδομών και βελτίωσης των διαδικασιών μας, για να ικανοποιήσουμε με το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση.

efresh2.jpg?mtime=20180109173249#asset:73864

Τι θέλετε να δείτε το e-fresh.gr να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα; Είναι στα σχέδιά σας να επεκταθείτε και εκτός Αττικής;

Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ανάπτυξη της εταιρείας στους ρυθμούς που έχουμε θέσει. Σε 5 χρόνια από τώρα θα θέλαμε να έχουμε πολύ περισσότερους ικανοποιημένους πελάτες στην Αττική, ακολουθώντας την ανάπτυξη του κλάδου και ενισχύοντας τα μερίδια αγοράς της εταιρείας. Ένα κομμάτι της ζήτησής μας προέρχεται ήδη από την επαρχία την οποία και εξυπηρετούμε σε ανάγκες ξηρού φορτίου. Αυτό αναμένεται να μεγαλώσει αντίστοιχα και στο μέλλον.

Το e-fresh.gr πραγματοποιεί διάφορες δράσεις κατά της σπατάλης του φαγητού. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό.

Θεωρούμε χρέος μας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με φορείς και καταναλωτές για να ισχυροποιήσουμε το μήνυμα ενάντια στην σπατάλη φαγητού. Πέρα από την γενική επικοινωνία, μας ενδιαφέρει να κάνουμε συγκεκριμένα βήματα για να συμβάλουμε με τον τρόπο μας στην καταπολέμηση του προβλήματος. Για παράδειγμα, εμπορευόμαστε μικρές ή και ατομικές συσκευασίες προϊόντων ακόμη και σε είδη μαναβικής, όπως το φρέσκο κρεμμύδι ώστε να μην υποχρεώνουμε τους πελάτες μας να αγοράσουν μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που πρόκειται να καταναλώσουν. Παράλληλα δίνουμε συμβουλές στο αγοραστικό κοινό για το πώς μπορούμε να οργανώσουμε καλύτερα τα ψώνια μας ή να αξιοποιήσουμε το φαγητό που περίσσεψε ώστε να μειωθεί η σπατάλη. Όταν 98,9 κιλά τροφίμων πετιούνται χωρίς να καταναλωθούν στην Ελλάδα, την στιγμή που τόσος κόσμος ζει κάτω από τα όρια της φτώχιας, είναι αυτονόητο πως κάτι πρέπει να αλλάξει.

Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;

Σε γενικές γραμμές θα έλεγα όχι, αλλά σίγουρα δεν χρειάζεται το 100% του κεφαλαίου από την αρχή. Σε κάθε περίπτωση η απάντηση εξαρτάται και από το αντικείμενο της επιχείρισης και τους στόχους που θέτει το κάθε χρονοδιάγραμμα δράσεων.

efresh3.jpg?mtime=20180109173319#asset:73865

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Να πιστεύουν σε αυτό που κάνουν, να μπορούν να εξηγήσουν την αξία που προσδίδει η υπηρεσία τους σε κάποιον που δεν κατέχει το αντικείμενο, να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια.

Πού βλέπετε το ηλεκτρονικό εμπόριο σε 5 χρόνια στην Ελλάδα;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε κλάδους όπου η διίεδυση είναι ακόμη μικρή όπως το ηλεκτρονικό super market. Η γενιά των ατόμων που θα αποκτήσουν στιαδικά μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη τα επόμενα πέντε χρόνια έχει γαλουχηθεί σε μια κοινωνία όπου η χρήση τεχνολογίας και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η νόρμα. Παράλληλα οι λύσεις που αναπτύσσονται στην αγορά είναι πολύ πιο ολοκληρωμένες, ώστε να απαντούν σωστά στις ανάγκες των καταναλωτών. Για αυτή την νέα γενιά καταναλωτών η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν υπηρεσίες όπως αυτή της e-fresh.gr είναι αυτονόητη κι εμείς παράλληλα είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε τις υψηλότερες απαιτήσεις τους.

Και μερικές γρήγορες ερωτήσεις:

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας όταν δεν ασχολείστε με την εταιρία σας;

Ασχολούμαι με τον γιο μου. Είναι 13 μηνών.

Τι βιβλία θα προτείνατε πάνω στο αντικείμενό σας;

Μου άρεσε αρκετά η ιστορία του twitter, όπως περιγράφηκε από τον συνιδρυτή της εταιρείας στο βιβλίο του things a little bird told me.

Αν ήσασταν κλεισμένη σε ένα ασανσέρ με έναν επενδυτή και είχατε 60 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας, τι θα του λέγατε για να τον πείσετε να επενδύσει στην startup σας;

Ότι βάζουμε την ψυχή μας σε αυτό που κάνουμε.

Και αν αντίστοιχα είχατε 30 δευτερόλεπτα με έναν πιθανό μεγάλο πελάτη, τι θα λέγατε σε εκείνον;

Ότι κανένας δεν θα τον φροντίσει οπως εμείς. 

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr