8 πράγματα που θα σας βοηθήσουν να δείτε την πώληση με άλλο μάτι
Όλοι μας πουλάμε κάτι. Τον εαυτό μας, την ιδέα που έχουμε, την εμπειρία μας, τη γνώση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, την τιμή τους, τον τρόπο πληρωμής τους και ούτω κάθ’ εξής.
Κάποιοι από μας έχουν δυσκολίες με αυτή τη διαδικασία. Θα επιθυμούσαμε να είναι πιο σύντομη και λιγότερο «πολύπλοκος» ο τρόπος για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το «κλείσιμο» του πελάτη. Και αυτό είναι περισσότερο αληθινό παρά ποτέ αυτή τη στιγμή που το αγοραστικό μας κοινό δεν έχει τόσα χρήματα να διαθέσει όπως στο παρελθόν και επιλέγει να ξοδέψει μόνο στα απαραίτητα. Το ποια είναι τα απαραίτητα θα το αναλύσουμε σε επόμενη συμβουλή.
Είτε είστε καλοί στις πωλήσεις είτε όχι, υπάρχουν κάποια πράγματα που αν έχετε φροντίσει να κάνετε από πριν, τη στιγμή που έρχεται να αντιμετωπίσετε τον υποψήφιο πελάτη σας, η ζωή σας γίνεται πιο εύκολη και ο πελάτης σας αντιμετωπίζει διαφορετικά, έχοντας ήδη αναπτύξει την κατάλληλη χημεία μαζί του και κερδίσει σε ένα βαθμό την εκτίμηση και την αποδοχή του.
Είναι γεγονός ότι πρέπει να είστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι και να γνωρίζετε πολλά για τον πελάτη σας. Για την εταιρεία του. Για τις πιθανές ανάγκες του. Για τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει, τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν το έχει κάνει ήδη και ο ανταγωνισμός σας. Τι άλλο λοιπόν μπορείτε να κάνετε;
Για να δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα 8 πράγματα που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις σας ακόμη και αν αντιπαθείτε τη διαδικασία αλλά αναγκάζεστε να την κάνετε;
Μια σύντομη συμβουλή: Βάλτε κάτι άλλο να κάνει τη δουλειά για λογαριασμό σας.
- Φροντίστε να έχετε μια πλήρως ενημερωμένη ιστοσελίδα. Όμορφη, επαγγελματική ιστοσελίδα όπου ο επισκέπτης της όταν τη βρίσκει (και θα πρέπει να τη βρίσκει εύκολα), θα αντιλαμβάνεται κατ΄ευθείαν ότι έχει έρθει στο σωστό σημείο και θα βρει αυτό που ψάχνει. Εξ’άλλου είναι η εικόνα σας και θέλετε να αρέσει σε αυτόν που θα τη δει.
- Δημιουργήστε ένα blog. Δεν σας αρέσει να μιλάτε για σας. Γράψτε για εσάς, για αυτό που κάνετε, για το πώς μπορεί να βοηθήσει τον πελάτη να αντιμετωπίσει με επιτυχία αυτό που τον απασχολεί. Φροντίστε να το ανανεώνετε συχνά. Δώστε αξία, δώστε γνώση, δώστε μυστικά της δουλειάς σας. Γράψτε εκεί, αυτά που λέτε στον πελάτη. Να είστε σίγουροι ότι όταν θα επικοινωνήσει μαζί σας θα νιώθει καλύτερα με εσάς και θα θέλει να ακούσει τι έχετε να του προτείνετε γιατί θα σας έχει ήδη γνωρίσει με την ησυχία του, δίχως να τον πιέζει κανείς.
- Δώστε περισσότερο βάρος στα social media. Όχι μόνο της εταιρείας σας, αλλά και στα προσωπικά σας. facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Google+ και ούτω κάθ΄εξής. Δεν πουλάμε εκεί. Ενημερώνουμε, εκπαιδεύουμε, διασκεδάζουμε, αλληλεπιδρούμε κ.λπ.
- Γράψτε σε άλλα blogs σχετικά με αυτό που κάνετε. Δώστε τη δυνατότητα σε ακόμη περισσότερο κόσμο να γνωρίσει την προσωπικότητά σας καθώς και τη γνώση σας. Έτσι, δε βοηθάτε μόνο το διαχειριστή του blog που σας φιλοξενεί να έχει περισσότερο περιεχόμενο για το blog του, αλλά αυξάνετε παράλληλα και την αναγνωρισιμότητά σας από αυτούς που το επισκέπτονται.
- Διοργανώστε σεμινάρια ή webinars. Είτε από την εταιρεία σας είτε σε συνεργασία με κάποια άλλη σχετική με τη δραστηριότητά σας. Συμβουλέψτε, εκπαιδεύστε και βοηθήστε όσους χρειάζονται τη γνώση σας. Κάποια μπορεί να είναι δίχως χρέωση.
- Κάντε networking. Δικτυωθείτε σε εκδηλώσεις. Όταν συμμετέχετε σε αυτά μην είστε αγχωμένοι για την πώληση. Βγάλτε τη από το μυαλό σας. Καταλάβετε ότι και όλοι οι υπόλοιποι που είναι εκεί θέλουν το ίδιο με σας. Κάντε επαφή με τους επιχειρηματίες που σας ενδιαφέρουν και απλά ενημερώστε τους για το πώς μπορεί να δώσει λύση το προϊόν ή η υπηρεσία σας. Κάντε τους ερωτήσεις για να μάθετε περισσότερα για την εταιρεία τους. Δείξτε πραγματικό ενδιαφέρον. Αν το κάνετε καλά, θα σας θυμούνται και το follow up θα είναι πιο εύκολο.
- Γράψτε ένα ebook. Σίγουρα κάτι πιο σύντομο από ένα βιβλίο. Τα λέτε που τα λέτε, γράψτε τα κιόλας. Απλά, δίχως να προωθείτε την εταιρεία σας μέσω αυτών. Ένα ebook, μπορεί κανείς όχι απλά να το κατεβάσει αλλά να το κρατήσει για να ανατρέξει σε αυτό μελλοντικά, να το προωθήσει και σε άλλους, κάνοντας σας έτσι πιο γνωστούς και σε άλλους επιχειρηματίες.
- Γράψτε στον έντυπο τύπο. Εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ. Όπως και στα blogs τρίτων, έτσι και εδώ, δίνετε χρήσιμο περιεχόμενο σε κόσμο που διαβάζει τα έντυπα αυτά και σας γνωρίζει με τον καλύτερο τρόπο. Όχι βάσει του ποιοι είστε αλλά βάσει της γνώσης σας, της εξειδίκευσής σας, της εμπειρίας σας. Αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητά σας.
Με λίγα λόγια, σταματήστε να προσπαθείτε να πουλήσετε τον εαυτό σας ή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ξεκινήστε να «πουλάτε» αυτό που ξέρετε. Η προσέγγιση είναι διαφορετική. Δεν μιλάτε για σας αλλά για αυτόν και τις ανάγκες του. Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι. Το δεύτερο, είναι να εκπαιδευθείτε στις τεχνικές πώλησης οι οποίες σε συνδυασμό με τη γνώση που προωθείτε, θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε πιο εύκολα τη δραστηριότητά σας. Και μην ξεχνάτε ότι το περιεχόμενο που προωθείτε προς τα έξω, μπορεί να αποτελέσει το πιο σημαντικό εργαλείο πώλησης.
Καλές πωλήσεις!
Σχόλια