Με καταγωγή από την Αίγινα, ο Γιάννης Λαζάρου αποτελεί τον εμπνευστή της δράσης του Aegina Project, για το οποίο και μίλησε στο epixeiro.gr.
Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, τι είναι το Aegina Project και τι σκοπό έχει;
Το Aegina Project αποτελεί έναν σύγχρονο και εύστοχο τουριστικό οδηγό για το νησί της Αίγινας. Δημιουργήσαμε έναν digital travel guide για το νησί, με σκοπό να είναι οδηγός για κάθε επισκέπτη του, αλλά και χρήσιμο εργαλείο για κάθε κάτοικο της Αίγινας. Η ομάδα που έχουμε δημιουργήσει, θέλει το Aegina Project και όλα του τα εργαλεία, να αποτελέσουν τη μετάβαση του νησιού στη ψηφιακή εποχή. Πέρα από την οργανωμένη προβολή της φυσικής ομορφιάς του νησιού, θα αποτελούμε και κατάλογο των επιχειρήσεων του νησιού.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Η σκέψη του να δημιουργήσω κάτι για το νησί, υπήρχε ήδη από τα πρώτα χρόνια των σπουδών μου. Μπορεί να πέρασαν από το μυαλό μου πολλές σκέψεις για το τι πραγματικά θέλω να δημιουργήσω, αλλά όλα πήραν τον δρόμο τους όταν σκέφτηκα απλά και δημιουργικά. Το να καταφέρεις να υλοποιήσεις κάτι που στοχεύει στην προώθηση ενός ολόκληρου νησιού, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όμως αυτό είναι που μου έδωσε κίνητρο και με έκανε να σκεφτώ τι μπορώ να προσφέρω προσωπικά στο νησί. Έτσι ξεκίνησα, και σιγά σιγά δημιουργήθηκε και η ομάδα.
Ο κάθε τόπος έχει τις δικές του ομορφιές και τα δικά του ξεχωριστά στοιχεία. Αν βρούμε όλοι μας τι μπορούμε να προσφέρουμε στον τόπο μας, σίγουρα θα είμαστε κερδισμένοι. -Γιάννης Λαζάρου-
Γιατί το Aegina Project αποτελεί ένα no budget success story για την Αίγινα; Τι εμπόδια συναντήσετε στην αρχή και πώς τα ξεπεράσατε; Πώς διαχειριστήκατε την έλλειψη budget;
Το να υλοποιήσεις ένα project με ελάχιστο budget έχει 2 εκδοχές. Ή να τα παρατήσεις στον πρώτο χρόνο ή να σκέφτεσαι συνεχώς μεθοδικά και δημιουργικά. Ανήκουμε ευτυχώς στη δεύτερη κατηγορία. Σίγουρα η αρχή ήταν δύσκολη, διότι είχαμε να λύσουμε σοβαρά ζητήματα, αλλά πιστέψαμε στις δυνατότητες μας και προχωρήσαμε. Το μεγαλύτερο θεωρώ πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα projects με ελάχιστο budget, είναι ο σχεδόν μηδενικός προϋπολογισμός για το marketing. Αν και το marketing plan μας είχε συγκεκριμένη στρατηγική, ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί. Ο μόνος τρόπος ήταν να ενεργοποιήσουμε τα word of mouth κανάλια μας για να πετύχουμε τους στόχους μας. Όταν βρήκαμε το σωστό τρόπο, συνδυάσαμε τα social media και μέσα σε 3 μήνες είχαμε χτίσει ένα δυνατό brand.
Ποιο είναι το στρατηγικό σας πλάνο ώστε να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του νησιού με σκοπό να αναπτύξετε περαιτέρω τον τουρισμό; Ποια είναι κατά την γνώμη σας τα στοιχεία που λείπουν από το νησί ώστε να αυξηθεί ο τουρισμός;
Η Αίγινα αποτελεί έναν πολιτιστικό και αρχαιολογικό θησαυρό. Αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει σαφής σχεδιασμός για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Είμαι βέβαιος, ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί συλλογικά έρευνα για τις τουριστικές ροές και τους επισκέπτες του νησιού. Θα μπορούσαμε να ρίχνουμε ευθύνες και να αναζητάμε τους υπευθύνους, όμως βλέπουμε τα θετικά και σχεδιάζουμε βάσει αυτών. Μια ισχυρή επιχειρηματική κοινότητα, με εξωστρεφείς επιχειρηματίες και ποιοτικές επιχειρήσεις, είναι το μεγαλύτερο σκαλοπάτι για να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν στο σύνολο του. Πάνω σε αυτό θέλουμε να επενδύσουμε και εμείς και να προσφέρουμε τα μέγιστα.
Η ομάδα σας έχει μέσο όρο ηλικίας τα 25 έτη. Υπήρχε προηγούμενη εμπειρία από τον χώρο του τουρισμού; Ποια είναι τα δυνατά στοιχεία της ομάδας σας;
Είμαστε μια νεανική ομάδα, κατά κύριο λόγο με καταγωγή από την Αίγινα. Σκέφτομαι συχνά, ότι είμαι τυχερός που έχω μια τέτοια ομάδα και συνεργάζομαι μαζί τους. Μόνο τα 2 μέλη της ομάδας είχαν ουσιαστική εμπειρία στο κομμάτι του τουρισμού, αλλά αυτό δεν αποτέλεσε σε καμία περίπτωση εμπόδιο. Εξάλλου, με τόσο μικρό μέσο όρο ηλικίας, θα ήταν παράδοξο να είχαμε και μεγάλη εμπειρία. Είναι πάρα πολύ θετικό ότι το κάθε μέλος έχει την δική του θέση και δεν τα κάνουμε όλοι, όλα. Αν μπορούσα να ξεχωρίσω τα δυνατά μας στοιχεία, σίγουρα θα έλεγα ότι όλοι μας νιώθουμε αυτό το project δικό μας ‘παιδί’ και δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό.
Τι θέλετε να δείτε το Aegina Project να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Το Aegina Project, αποτελεί project για ένα ολόκληρο νησί. Η ονομασία κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Δεν θέλουμε να παραμείνουμε ένας απλός online τουριστικός οδηγός, που απλά κάνει καταχωρήσεις επιχειρήσεων. Θέλουμε να βοηθήσουμε ώστε όλες οι τοπικές επιχειρήσεις, να εξελίξουν την digital παρουσία τους και να αποκτήσει το νησί τη digital εικόνα που χρειάζεται. Η ομάδα μας έχει γνώσεις σε αντικείμενα που λείπουν πολύ στο νησί και στις τοπικές επιχειρήσεις. Θέλουμε σε 5 χρόνια να νιώθουμε υπερήφανοι για την προσπάθεια μας και τα αποτελέσματα μας.
Τι θα συμβουλεύατε νέα παιδιά που θέλουν και αυτά να αναδείξουν τον τόπο τους μέσα από αντίστοιχα πρότζεκτ;
Οι περισσότεροι νέοι που σκέφτονται να δημιουργήσουν κάποιο δικό τους project, θέλουν να δημιουργήσουν ένα προϊόν που θα αλλάξει το παγκόσμιο σκηνικό. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν είναι άσχημο, αλλά εγώ θα τους πρότεινα να ξεκινήσουν με κάτι που βρίσκεται δίπλα τους. Κάτι μικρό και έξυπνο. Για τον τόπο τους. Το δικό μας project δεν είναι κάποια ιδιαίτερη καινοτομία, αλλά έχει μεράκι και με τις δικές μας πινελιές έγινε ξεχωριστό και έχει μια μοναδική ταυτότητα. Ο κάθε τόπος έχει τις δικές του ομορφιές και τα δικά του ξεχωριστά στοιχεία. Αν βρούμε όλοι μας τι μπορούμε να προσφέρουμε στον τόπο μας, σίγουρα θα είμαστε κερδισμένοι.
Σχόλια