Tεχνητή Nοημοσύνη και Μarketing. Από τον γίγαντα Τάλω στα chatbot του Content Marketing
Την πιο γρήγορη και απλή απάντηση στο ερώτημα “Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη” θα την βρείτε στο aitopics.org και είναι η παρακάτω: «η επιστημονική κατανόηση των μηχανισμών που αποτελούν τη βάση της σκέψης και της ευφυούς συμπεριφοράς και η ενσωμάτωση τους σε μηχανές».
Το aitopics.org – η μεγαλύτερη συλλογή πληροφοριών του Ίντερνετ σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) – κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή της ΤΝ αναφέρει ότι ο πρώτος καινοτόμος κατασκευαστής ρομπότ ήταν ο ‘Ηφαιστος- για την ακρίβεια ο θεός ‘Ηφαιστος από τον Όλυμπο. Ο μύθος λοιπόν θέλει τον ‘Ηφαιστο ως τον πρώτο κατασκευαστή ενός υπερφυσικού μπρούντζινου ρομπότ ή ανδροειδούς (τον Τάλω, μια πολεμική μηχανή) και μιας σειράς χρυσών γυναικών οι οποίες μπορούσαν να μιλούν. Τον καινοτόμο ‘Ηφαιστο - που πρώτα εκδιώχθηκε από τον Όλυμπο, πέρασε τα χίλια μύρια και στο τέλος έγινε αθάνατος – ακολούθησαν χιλιάδες άλλοι εφευρέτες TN ανά τον κόσμο και τώρα πια εν έτη 2017 ρομποτάκια “pret a porter” όπως η Pepper, ο Romeo, η Siri και τα chatbot έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας.
Chatbot
Εάν έτυχε να τσατάρετε πρόσφατα online με έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών, πολύ πιθανόν να ήταν ένα chatbot, δηλαδή ένα πρόγραμμα υπολογιστή ΤΝ που συνομιλεί στη φυσική γλώσσα. Τα chatbots λοιπόν παρέχουν πια υποστήριξη πελατών, ανιχνεύουν μοτίβα συμπεριφοράς, εντοπίζουν επαναλαμβανόμενα προβλήματα και μπορούν να προβλέψουν τι προκαλεί προβλήματα για ένα συγκεκριμένο χρήστη.
Εκτός από τα chatbots οι τρόποι που η ΤΝ αναμένεται να αναβαθμίσει το παραδοσιακό Content Marketing βοηθώντας τους διαφημιστές να αξιοποιήσουν τεράστιο όγκο δεδομένων είναι και οι παρακάτω:
Pay Per Click (PPC) διαφήμιση ΤΝ-ενισχυμένη
Πλατφόρμες marketing βασισμένες σε ΤΝ μπορούν να αναλύσουν, να διαχειριστούν και να βελτιστοποιήσουν τις πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες. Οι πλατφόρμες αυτές χρησιμοποιούν machine learning για να βρουν τα καλύτερα και αποδοτικότερα κανάλια PPC για την προβολή διαφημίσεων σε επιλεγμένο κοινό. Παρόμοιες πλατφόρμες είναι ο Albert και ο Frank.
Εξατομίκευση ιστοσελίδας
Μηχανές ΤΝ μπορούν να βοηθήσουν στην εξατομίκευση ιστοσελίδας με την ανάλυση εκατοντάδων δεδομένων σχετικά με έναν μόνο χρήστη, συμπεριλαμβανομένων της τοποθεσίας του, των δημογραφικών στοιχείων του, της συσκευής και της αλληλεπίδρασης του χρήστη με την ιστοσελίδα. Χάρη στην εξατομίκευση, τα push notifications μπορούν να είναι συγκεκριμένα για μεμονωμένους χρήστες, παρέχοντάς τους το σωστό μήνυμα την κατάλληλη στιγμή. Η τεχνολογία ΤΝ μπορεί επίσης να σας επιτρέψει να παρακολουθήσετε την ροή δεδομένων στο site σας ελέγχοντας τα analytics σας κάθε δευτερόλεπτο και στέλνοντας σας αναφορές σχετικά με τη γενική απόδοση και τις αλλαγές στα δεδομένα.
Δημιουργία περιεχομένου ΤΝ-ενισχυμένο
Προβλέπεται ότι το 2018 το 20% του συνόλου του Business Content (mail, μηνύματα) θα δημιουργείται από μηχανές ΤΝ. Αυτή τη στιγμή οι μηχανές αυτές μπορούν να δημιουργήσουν αυτόματα περιεχόμενα που έχουν σχέση με περιλήψεις κερδών και ζημιών, τριμηνιαία business reports, περιγραφές ξενοδοχείων, τιμές μετοχών σε πραγματικό χρόνο, ανασκόπηση αθλητικών παιχνιδιών και περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ευφυής ρύθμιση περιεχομένου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Μια μελέτη του 2016 της Demand Metric διαπίστωσε ότι το 80% των διαφημιστών πιστεύει ότι το εξατομικευμένο περιεχόμενο των mail (personalized content) είναι πιο αποτελεσματικό από το "απρόσωπο" περιεχόμενο.
Οι μηχανές ΤΝ μπορούν να χαρτογραφήσουν την εμπειρία του συνδρομητή σε ένα site καθώς και τα browsing data για να κατανοήσουν όλες τις αλληλεπιδράσεις του ατόμου με το site. Αυτή η γνώση επιτρέπει στον αλγόριθμο να δημιουργήσει εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτό επιτυγχάνεται αναλύοντας τα μοτίβα ανάγνωσης και τα θέματα ενδιαφέροντος του πελάτη και προτείνοντας του συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Status quo 2017
Σε μια μελέτη του Demandbase και του Wakefield Research AI, το 80% των διαφημιστών πιστεύει ότι η ΤΝ θα φέρει επανάσταση στο marketing τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτή την στιγμή μόνο το 10% των διαφημιστών χρησιμοποιεί ΤΝ, ενώ μόνο το 26% κατανοεί με σιγουριά πώς η ΤΝ θα χρησιμοποιηθεί στο marketing. Το 40% των διαφημιστών δήλωσαν επίσης ότι σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ τα επόμενα 3-5 χρόνια.
Stella Novus Ltd
Μια εταιρία που σκοπεύει να καινοτομήσει σε αυτόν τον τομέα είναι η Stella Novus Ltd, founder της οποίας είναι ο Ιωάννης Συρίγγος PhD (Artificial Intelligence). Η Stella Novus δραστηριοποιείται σε δύο βασικούς πυλώνες: τη διερεύνηση και δημοσίευση επιστημονικής και ιστορικής έρευνας και την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Σύντομα ο Γιάννης και η παρέα του θα παρουσιάσουν μια καινοτόμο πλατφόρμα ΤΝ για Digital Content Marketing βελτιστοποίηση που θα αξιολογεί υπάρχον περιεχόμενο, θα προτείνει νέο περιεχόμενο και θα εντοπίζει ποιοτικό περιεχόμενο με τη δυνατότητα να γίνει viral, προγραμματίζοντας το posting σε συγκεκριμένες ώρες και κοινό. Το όνομα της πλατφόρμας είναι Αinu και αρχικά θα δοθεί δωρεάν πρόσβαση στους beta testers για 2 μήνες και μετά 50% ετήσια έκπτωση στο προϊόν. Παράλληλα η μηχανή θα παρακολουθεί το περιεχόμενο εξασφαλίζοντας υψηλή ROI και κοινοποιώντας τα αποτελέσματα. Η μηχανή έχει σχεδιαστεί για να είναι πολύγλωσση, αλλά στα πρώτα στάδια θα δημιουργεί περιεχόμενο μόνο στην αγγλική γλώσσα.
Eίναι η ΤΝ το μέλλον του marketing;
Τελικά μάλλον ναι. Γιατί απλούστατα επιτρέπει στους διαφημιστές να εκπληρώσουν ένα όνειρο που θεωρούσαν μέχρι τώρα αδύνατο. Τους επιτρέπει να συνεργαστούν με κάθε πελάτη με έναν εξατομικευμένο, ουσιαστικό τρόπο και σε πραγματικό χρόνο.
Σχόλια