Αλέξανδρος Παπαδάκης: Η εταιρική υπευθυνότητα δεν έχει σχέση με το μέγεθος της εταιρείας
Ο κ. Αλέξανδρος Παπαδάκης έχει το ρόλο του External & Community Affairs Manager στην Coca-Cola Τρία Έψιλον. Από τη θέση αυτή είναι υπεύθυνος για την εταιρική εικόνα της εταιρείας, τον στρατηγικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των κοινωνικών προγραμμάτων, καθώς και την ανάπτυξη του Sustainability Report και την ενίσχυση των σχέσεων με τους κοινωνικούς εταίρους. Βρίσκεται στο χώρο της επικοινωνίας 11 χρόνια, έχοντας εργαστεί τόσο σε εταιρείες στρατηγικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων όσο και σε πολυεθνικές επιχειρήσεις σε τμήματα εταιρικών σχέσεων. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει, μεταξύ άλλων, προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας, μελέτες Κοινωνικού και Οικονομικού Αντικτύπου, Κοινωνικούς Απολογισμούς, εκστρατείες εταιρικής φήμης και προγράμματα εσωτερικής επικοινωνίας. Ο κ. Παπαδάκης μίλησε στο epixeiro.gr για τις δράσεις ΕΚΕ της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Τι σημαίνει για εσάς Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και πάνω σε ποιες αξίες και αρχές στηρίζετε την εταιρική σας υπευθυνότητα;
Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον αποτελεί πεποίθησή μας ότι η επιχειρηματική μας επιτυχία είναι αλληλένδετη με την ευημερία των κοινωνιών στις οποίες απευθυνόμαστε. Βασικές αξίες πάνω στις οποίες στηρίζουμε την εταιρική μας υπευθυνότητα αποτελούν, μεταξύ άλλων, o σεβασμός για τους ανθρώπους μας, η βιώσιμη ανάπτυξη, η φροντίδα για το περιβάλλον, η ανταπόδοση στην κοινωνία της εμπιστοσύνης που μας δείχνουν οι καταναλωτές και ο σεβασμός για τους κανόνες της αγοράς και το νομοθετικό πλαίσιο.
Ποια είναι η στρατηγική σας όσον αφορά την ΕΚΕ και ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
Ένας εξαιρετικά σημαντικός πυλώνας μας είναι οι άνθρωποι, τόσο εσωτερικά όσο και οι συνεργάτες μας. Είμαστε 1500 εργαζόμενοι και φροντίζουμε ώστε ο καθένας από εμάς να έχει τις συνθήκες εκείνες που θα του επιτρέπουν να λειτουργεί παραγωγικά και να γίνεται καλύτερος κάθε μέρα. Η φροντίδα στη νέα γενιά αποτελεί επίσης προτεραιότητά μας, καθώς είμαστε μία εταιρεία που απευθύνεται στη νέα γενιά της χώρας μας και απασχολούμε μεγάλο μέρος της άμεσα (περίπου το 40% των εργαζομένων μας). Αυτό αντανακλάται στα κοινωνικά μας προγράμματα όπως το Youth Empowered, για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των νέων. Ένας ακόμα σημαντικός άξονας είναι το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Φροντίζουμε μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθούμε τόσο σε επίπεδο ποιότητας, όσο και σε επίπεδο πόρων, να βελτιώνουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, μειώνοντας το πλαστικό στις συσκευασίες μας και την κατανάλωση νερού και ενέργειας στην παραγωγική μας λειτουργία. Ακολουθούμε τις πιο αυστηρές προδιαγραφές και τα πιο αυστηρά πρότυπα αναφορικά με την ασφάλεια των προϊόντων μας, γιατί θέλουμε κάθε στιγμή ο καταναλωτής να αισθάνεται σίγουρος ότι το αγαπημένο του προϊόν είναι ελεγμένο και ασφαλές για κατανάλωση. Έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για το τι συμβαίνει γύρω μας και φροντίζουμε να συνδράμουμε εθελοντικά, όπου υπάρχει ανάγκη. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι οι καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν τις περιοχές της Μάνδρας και της Νέας Περάμου. Εκεί, τόσο μέσω των δήμων της περιοχής, όσο και μέσω φορέων, όπως ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, φροντίσαμε να διαθέσουμε δωρεάν ποσότητες τροφίμων και κινητοποιήσαμε εθελοντικά τους εργαζόμενούς μας.
Οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, όταν έχουν ένα θετικό και απτό αποτέλεσμα, ενισχύουν την εταιρική εικόνα -Αλέξανδρος Παπαδάκης-
Για ποιες κοινωνικές δράσεις είστε υπερήφανοι και τι σχεδιάζετε για το μέλλον;
Φέτος ξεκινήσαμε το πρόγραμμα για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας Youth Empowered. Απευθυνόμαστε σε νέους 18 έως 30 ετών που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας και τους δίνουμε απαραίτητες δεξιότητες, ευκαιρίες δικτύωσης και καθοδήγηση από έμπειρα στελέχη της αγοράς για να διεκδικήσουν με επιτυχία ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης. Το πρόγραμμα είναι απολύτως δωρεάν για όλους και μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση εύκολα μέσα από τη διαδραστική πλατφόρμα e-learning, youthempowered.gr. Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη τριετία να ενδυναμώσουμε 20.000 ανθρώπους, προσφέροντάς τους δεξιότητες που είναι απολύτως απαραίτητες για το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον.
Το δεύτερο πρόγραμμα αφορά και πάλι στη νέα γενιά, υλοποιείται στη Θεσσαλονίκη και ονομάζεται «Το Σχολείο που Θέλεις». Από το 2012 έχουμε ανακαινίσει 14 σχολικά κτήρια του πολεοδομικού συγκροτήματος, χαρίζοντας ένα ασφαλέστερο και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον για μαθητές και καθηγητές. Οι σύλλογοι γονέων κάνουν αίτηση στους δήμους, οι δήμοι εγκρίνουν τις υποψηφιότητες των σχολίων. Στη συνέχεια εμείς, ως εταιρεία, ξεκινάμε μία ανοιχτή ψηφοφορία στην οποία καθένας έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει το σχολείο που επιθυμεί να ανακαινιστεί. Το σχολείο με τις περισσότερες ψήφους είναι αυτό που τελικά ανακαινίζουμε και παραδίδουμε καινούριο στην αρχή του σχολικού έτους.
Φέτος, είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί η ψηφοφορία ξεπέρασε κάθε ρεκόρ συμμετοχής. Συγκεντρώθηκαν πάνω από 60.000 ψήφοι και δύο σχολεία βρέθηκαν στην πρώτη και δεύτερη θέση, έχοντας κάνει πραγματική υπερπροσπάθεια και έτσι αποφασίσαμε να ανακαινίσουμε και τα δύο σχολεία μέσα στη σχολική χρονιά 2017-2018. Έχουμε παραδώσει ήδη το 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θα παραδώσουμε και το 87ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης.
Πόσο σημαντικές πιστεύετε ότι είναι οι συνεργασίες με κοινωνικούς φορείς και ΜΚΟ;
Πιστεύουμε ότι ζούμε σε μία εποχή συμπράξεων, σε μία εποχή που οι φορείς και οι οργανώσεις, είτε δημοσίου είτε ιδιωτικού τομέα, πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις, για να πετύχουμε μία ουσιαστική αλλαγή για την κοινωνία μας. Αυτό για εμάς δεν είναι απλά μία πεποίθηση θεωρητική, είναι κάτι το οποίο γίνεται πράξη καθημερινά καθώς όλα μας τα προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας βασίζονται σε συμπράξεις. Το «Σχολείο που Θέλεις» γίνεται με την ενεργή συμμετοχή των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος και την υποστήριξη της αλυσίδας Super Market Μασούτης σε τοπικό επίπεδο. Η «Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία», με στόχο την ανάδειξη της Θεσσαλίας ως τουριστικού προορισμού, γίνεται σε στρατηγική συνεργασία με την περιφέρεια Θεσσαλίας και την Marketing Greece του ΣΕΤΕ. To Youth Empowered υλοποιείται με στρατηγικό συνεργάτη το Kariera.gr και με εθελοντική συμμετοχή από ένα δίκτυο που ξεπερνά τους 10 φορείς και εταιρείες.
Πιστεύετε ότι όλες οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να είναι κοινωνικά ενεργές και υπεύθυνες; Ή αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από το μέγεθός τους και την οικονομική συγκυρία;
Η εταιρική υπευθυνότητα δεν έχει σχέση με το μέγεθος της εταιρείας. Όλες οι εταιρείες, ανεξαρτήτως εάν απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους ή ελάχιστους, μπορούν να λειτουργούν με υπεύθυνο τρόπο. Αυτό που αλλάζει είναι η κλίμακα των παρεμβάσεων που μπορούν να κάνουν και οι προσδοκίες των κοινωνικών εταίρων. Όσο πιο μεγάλη είναι η εταιρεία είναι λογικό η κοινωνία να έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις. Αυτό, ως μία εταιρεία που απασχολεί 1.500 άτομα και έχει την ηγετική θέση στον κλάδο της, είναι κάτι το οποίο το αναγνωρίζουμε και στο οποίο προσπαθούμε καθημερινά να ανταποκριθούμε, μέσα από προγράμματα που απαντούν σε βασικά κοινωνικά ζητήματα, όπως το ζήτημα της ανεργίας.
Πείτε μας τρία οφέλη που έχετε αποκομίσει από την εφαρμογή δράσεων ΕΚΕ;
Αρχικά, η καλλιέργεια και η δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες απευθύνονται τα προγράμματά μας. Αναμφίβολα, οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, όταν έχουν ένα θετικό και απτό αποτέλεσμα, ενισχύουν την εταιρική εικόνα. Τέλος, μας δίνεται η ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι, να γίνουμε πιο αποδοτικοί και να έχουμε ακόμα καλύτερο τελικό αποτέλεσμα.
Τι πιστεύει το ανθρώπινο δυναμικό σας για τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας σας;
Οι εργαζόμενοι στην Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι περήφανοι για την υπεύθυνη λειτουργία της εταιρείας. Όταν τους δίνεται η ευκαιρία, συμμετέχουν μαζικά στις δράσεις της με μεγάλο ενθουσιασμό και γίνονται έτσι οι καλύτεροι πρεσβευτές της εταιρείας.
Πείτε μας 3 συμβουλές που θα δίνατε σε εταιρείες του κλάδου που επιθυμούν να εντάξουν τη βιωσιμότητα στη λειτουργία τους.
Το ζήτημα της εταιρικής υπευθυνότητας είναι στενά συνδεδεμένο με την στρατηγική της κάθε εταιρείας και απολύτως στη δική της δικαιοδοσία με το τι θα ασχοληθεί. Σκεπτόμενοι τις δικές μας καλές πρακτικές, θα λέγαμε ότι μία δράση έχει μεγαλύτερες προοπτικές επιτυχίας, όταν χαρακτηρίζεται από διαφάνεια, αμφίδρομη επικοινωνία με τους φορείς και απαντάει σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνία.
Σχόλια