Το Ferryhopper ξεκίνησε από τους Βασίλειο Λαχανά (υπεύθυνος για την ανάπτυξη λογισμικού (Backend/Frontend) καθώς και για την ανάπτυξη και υλοποίηση όλων των αλγορίθμων και λειτουργιών που σχετίζονται με την διαδικασία αναζήτησης και το σύστημα κρατήσεων), Παναγιώτη Σαράφη (υπεύθυνος για την ανάπτυξη και συντήρηση των web/mail server και των συστημάτων επικοινωνίας με τους χρήστες), Χρήστο Σπαθαράκη (υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του project, τον σχεδιασμό της επικοινωνίας και την καθημερινή λειτουργία της πλατφόρμας) και τον Aiden Short (υπεύθυνος για τo business plan, την υλοποίηση του αρχικού marketing plan καθώς και για την έρευνα της αγοράς και τον σχεδιασμό επικοινωνίας εξωτερικού).
Το να δουλεύεις μέσα σε μία ομάδα που λειτουργεί καλά είναι πάντοτε πιο ευχάριστο και δημιουργικό
Η αρχική ιδέα προέκυψε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών. Το καλοκαίρι του ‘14 δυσκολεύονταν πολύ να πάνε από νησί σε νησί και η εύρεση της κατάλληλης ανταπόκρισης ήταν μία πραγματικά πολύπλοκη διαδικασία. ‘Ετσι, τους γεννήθηκε η απορία πώς και δεν υπάρχει μία εφαρμογή που να καλύπτει αυτή την ανάγκη. Μετά από περίπου ένα χρόνο αποφάσισαν να φτιάξουν ένα site που, μεταξύ άλλων, θα βρίσκει όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ των νησιών. Σκοπός ήταν (και είναι) να διευκολυνθούν αρχικά οι διακοπές των ίδιων, για αυτό και βάλανε πολύ προσωπικό μεράκι. Και μέσα από αυτό όμως τους αρέσει να κάνουν εύκολες και διασκεδαστικές και τις διακοπές όλων όσων απολαμβάνουν τα ελληνικά νησιά! Η ομάδα του Ferryhopper μίλησε στο epixeiro.gr για το πρότζεκτ τους και το όραμά τους για αυτό.
Τι το ξεχωριστό προσφέρει το Ferryhopper, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη;
Το Ferryhopper βάζει μία νέα πνοή στον χώρο των ακτοπλοϊκών μεταφορών. Απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν τις ακτοπλοϊκές μεταφορές και κυρίως σε αυτούς που τους αρέσει να κάνουν το ταξίδι τους πιο εύκολο και συνάμα πιο περιπετειώδες. Πιο εύκολο γιατί μέσα από το Ferryhopper η διαδικασία αναζήτησης και έκδοσης εισιτηρίων είναι τελείως απλή. Και πιο περιπετειώδες γιατί μέσα από την εύρεση ανταπόκρισης, μπορεί κάποιος να συνδυάσει νησιά που δεν έχουν απευθείας σύνδεση ενώ παράλληλα θα απολαύσει και έναν καφέ στο ενδιάμεσο νησί. Μέχρι τώρα, το κοινό του Ferryhopper τους έχει όλους, από 20άρηδες backpackers μέχρι τους 60άρηδες Αμερικάνους που έχουν λατρεία με το Αιγαίο.
Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;
Αρχικά θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι είμαστε η πρώτη και μοναδική μέχρι τώρα πλατφόρμα που παρέχει πληροφορίες για ακτοπλοϊκά ταξίδια στο Αιγαίο με ανταπόκριση. Το δεύτερο πλεονέκτημά μας, όσο τετριμμένο κι αν ακουστεί αυτό, είναι η προσοχή που δίνουμε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Επειδή τα καράβια είναι το αγαπημένο μας μέσο, μας αρέσει να κάνουμε εύκολο το ταξίδι του επιβάτη και να μοιραζόμαστε όλα τα hints & tips που κάνουν ένα ταξίδι εύκολο και ωραίο.
Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;
Το να στήσεις μία δική σου επιχείρηση είναι από μόνο του μία σοβαρή απόφαση. Αρχικά μας φαινόταν βουνό γιατί ήταν ένας χώρος που δεν είχαμε ψηλαφίσει ποτέ, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα διαδικαστικά και η γραφειοκρατία δεν αποτέλεσαν πρόβλημα… Το βασικό μας άγχος ήταν πώς θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε κάποιο κεφάλαιο για να υλοποιήσουμε και να προωθήσουμε την ιδέα μας. Τελικά μέσα από τη συνεργασία που κάναμε με το ταξιδιωτικό πρακτορείο Champion Travel (είναι το πρακτορείο που για χρόνια βγάζαμε τα εισιτήριά μας), καταφέραμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στις αναγκαίες βάσεις δεδομένων (συνεργαζόμαστε με την ForthCRS) και αρχίσαμε να υλοποιούμε το πρωτότυπο. Μας πήρε πολλά απογεύματα, πολλή δουλειά, πολλούς καφέδες αλλά είχαμε αρκετό ενθουσιασμό για το όλο εγχείρημα και αυτό μας έβγαλε ασπροπρόσωπους!
Η εταιρία σας έχει την μεγαλύτερη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες θα μπορούσαμε να πούμε. Έχετε κάποιο επιχειρηματικό σχεδιασμό για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες που απαιτούν οι χειμερινοί μήνες;
Κι όμως ο χειμώνας είναι μία αρκετά δημιουργική περίοδος… Τους χειμερινούς μήνες στοχεύουμε να διευκολύνουμε τη ζωή των νησιωτών, των φοιτητών αλλά και όλων αυτών που επισκέπτονται τα νησιά για τις δουλειές τους... Παράλληλα όμως, υπάρχει και πολύτιμος χρόνος για να δούμε που βρισκόμαστε και να κάνουμε αλλαγές, να δουλέψουμε και να εφαρμόσουμε νέες ιδέες και να βελτιώσουμε το σύστημά μας έτσι ώστε να είναι ακόμη καλύτερο για την επόμενη high-season του καλοκαιριού.
Τι θέλετε να δείτε το Ferryhopper να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Θα θέλαμε το Ferryhopper να είναι μια απόλυτα ολοκληρωμένη μηχανή αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα μπορεί να βρίσκει όλη την πληροφορία μέσα από τις διάφορες πηγές που την οργανώνουν, να την κρατά ενημερωμένη και να την παρουσιάζει με το βέλτιστο τρόπο στον χρήστη. Πιστεύουμε όμως ότι είναι αρκετές οι ιδέες που έχουμε για να δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση και ευελπιστούμε ότι θα τα καταφέρουμε! Και πιστεύουμε ότι την ποιότητα και πληρότητα των υπηρεσιών μας θα την αναγνωρίσει ακόμη περισσότερο και ο Έλληνας και ξένος ταξιδιώτης!
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Μάλλον είναι πολύ νωρίς για να αρχίσουμε να δίνουμε συμβουλές! Αυτό που μπορούμε να πούμε πάντως είναι ότι για μας ήταν σημαντικό το γεγονός ότι δοκιμάσαμε με όσο πιο απλό και γρήγορο τρόπο γίνεται την ιδέα μας. Και το να εφαρμόσεις κάτι απλό το οποίο θα το κουβεντιάσεις ή θα το τεστάρεις με τους φίλους σου είναι κάτι που σου δίνει πολύ χρήσιμο feedback για το πώς να προχωρήσεις. Και προφανώς, το γεγονός ότι είμασταν φίλοι και άρα είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία ήταν σημαντικό. Το να δουλεύεις μέσα σε μία ομάδα που λειτουργεί καλά είναι πάντοτε πιο ευχάριστο και δημιουργικό. Και τέλος, επειδή όλοι θα περάσουν από διάφορα σκαμπανεβάσματα, είναι σημαντικό να πιστεύουν ότι η ιδέα τους έχει κάτι το διαφορετικό και αξίζει τον κόπο να την δουλέψουν ακόμα και αν αυτό ανά στιγμές δεν φαίνεται!
Σχόλια