Agora Greek Delicacies: Το Ελληνικό e-shop που κατέκτησε την Βρετανία
Οι Χριστίνα Λυροπούλου και Μιχάλης Σοφιανός μίλησαν στο epixeiro.gr για το Agora Greek Delicacies και το πώς εκμεταλλεύτηκαν το κενό της έλλειψης ελληνικών προϊόντων στην βρετανική αγορά!
Το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ Agora Greek Delicacies γεννήθηκε σαν ιδέα το 2011, από την Χριστίνα Λυροπούλου και τον Μιχάλη Σοφιανό. Στην Γλασκώβη ήρθαν ξεχωριστά το 2010 για το μεταπτυχιακό τους όπου και έτυχε να είναι συμφοιτητές και στην συνέχεια γίνανε φίλοι και συνέταιροι.
Αρκετά νωρίς διαπιστώσανε την ανεξήγητα παντελή έλλειψη ελληνικών προιόντων και όταν τελειώσανε το μεταπτυχιακό σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν αυτό το μεγάλο κενό στην αγορά. Αντιλήφθηκαν πως οπουδήποτε στη Βρετανία υπήρχε η αντίστοιχη έλλειψη ελληνικών προϊόντων όπως και στην Γλασκώβη και αποφάσισαν να ξεκινήσουν ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ με σκοπό να κάνουν τα ελληνικά προϊόντα αυτομάτως προσιτά παντού και σε όλους.
Τι το ξεχωριστό προσφέρει η Agora Greek Delicacies, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη;
Η Agora είναι ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, όπου ο πελάτης έρχεται σε επαφή με υψηλής ποιότητας ελληνικά τρόφιμα και ποτά, τα οποία καθημερινά διανέμονται ανά την Βρετανία: Σε Σκωτία, Αγγλία και Ουαλία. Η γκάμα των προϊόντων που πωλούνται ηλεκτρονικά ξεπερνά τα 400 και περιλαμβάνει όλα τα συστατικά που μπορεί να χρησιμοποηθούν καθημερινά στην ελληνική κουζίνα, μέχρι κατεψυγμένες πίτες, συσκευασμένα τυριά, αλλαντικά, αλλά και φρέσκα γλυκά που παρασκευάζονται κατόπιν παραγγελίας απο εμάς και αλκοολούχα ποτά φυσικά όπως κρασιά, μπύρες και λικέρ. Το Agora είναι εισαγωγέας της γκάμας που πωλείται ηλεκτρονικά και δραστηριοποιείται με περίπου 300 επιπλέον προϊόντα ως ολοκληρωμένη λύση και στον χώρο της χονδρικής, προμηθεύοντας ελληνικά και άλλων εθνικοτήτων καταστήματα, εστιατόρια, deli, αλλά και σουβλατζίδικα ανά την Βρετανία.
Ακόμα και αν υπάρχει αρκετό κεφάλαιο, η ιδέα του να είναι κάποιος επιτυχημένος επιχειρηματίας από μόνη της δεν είναι αρκετή για να δημιουργήσει μία επιτυχημένη εταιρεία - Χριστίνα Λυροπούλου και Μιχάλης Σοφιανός-
Τι ανταπόκριση έχουν οι Βρετανοί στα Ελληνικά Προϊόντα;
Τα ελληνικά προϊόντα δεν ήταν ποτέ και δεν είναι ακόμα μόδα στην Βρετανία. Όμως είναι σημαντικό ότι αρκετοί καταναλωτές αναζητούν καλής ποιότητας προιόντα και αυτό τους οδηγεί προς τα Μεσογειακά και συνεπώς στα Ελληνικά. Το ότι η Ελλάδα είναι δημοφιλής προορισμός διακοπών και οι Βρετανοί στην πλειοψηφία τους είναι ευχαριστημένοι με τις διακοπές στην χώρα μας, αυτό αυτομάτως μας κάνει δημοφιλείς στο κομμάτι της αγοράς που ακολουθεί αυτήν την διατροφική κουλτούρα και αναζητά τρόφιμα καλής ποιότητας.
Από πού προέρχονται τα προϊόντα του e-shop σας;
Η γκάμα των προϊόντων είναi ανεξάντλητη καθώς στην κυριολεξία εισάγουμε ό,τι μας ζητηθεί από τους πελάτες μας είτε στην χονδρική είτε στην λιανική μέσω του eshop! Η επιλογή των συνεργατών μας είναι πολύ σημαντική για εμάς, καθώς επιλέγουμε ανεξάρτητους παραγωγούς και συνεταιρισμούς ανά την Ελλάδα με τους οποίους συνεργαζόμαστε, καθώς επίσης και προϊόντα επωνυμίας που έχουν μεγάλη ζήτηση από Έλληνες και εισάχθηκαν για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο από εμάς με το ξεκίνημά μας.
Ποιο είναι τα ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;
Το γεγονός ότι ήμασταν το πρώτο ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ ελληνικών προιόντων εκτός Ελλάδας, με ευρεία γκάμα προιόντων, σε ανταγωνιστικές τιμές και ταχεία κατ’ οίκον παράδοση, το οποίο και έγινε αρχικά viral στους Έλληνες όχι μόνο στην Βρετανία, αλλά και σε αρκετές Ευρωπαικές χώρες από τις οποίες λαμβάναμε ηλεκτρονικές παραγγελίες. Στην συνέχεια, το ότι επενδύσαμε στο digital marketing μας έδωσε μία πολλή ισχυρή θέση στις μηχανές αναζήτησεις με αποτέλεσμα την τεράστια έκθεση του brand name μας σε χιλιάδες χρήστες μηνιαίως. Φυσικά ακολουθούμε συνεχώς τις νέες τεχνολογίες / καινοτομίες στο κομμάτι του e-commerce ώστε να δημιουργήσουμε μια ευχάριστη, γρήγορη και ασφαλή εμπειρία ηλεκτρονικής αγοράς. Το κομμάτι του customer service είναι πολύ σημαντικό σε αυτήν την δουλειά το οποίο συνοδεύεται με μιας υψηλής ποιότητας αγοραστική εμπειρία.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Ένα βράδυ καθώς ήμασταν μερικοί Έλληνες μαζεμένοι, νοσταλγήσαμε ένα τσιπουράκι το οποίο ήταν ακατόρθωτο να βρεθεί οπουδήποτε εδώ στην Σκωτία! Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να σταματήσουμε τις θεωρητικές συζητήσεις για το πως θα μπορούσαμε να το έχουμε και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να εισάγουμε ελληνικά πρoϊόντα.
Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;
Όταν αποφασίσαμε να τρέξουμε την Agora ως επιχειρηματική ιδέα – start-up, δεν είχαμε καθόλου κεφάλαιο και παράλληλα εργαζόμασταν για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε όπως όλοι. Για να εξασφαλίσουμε ένα βασικό κεφάλαιο που θα μας επέτρεπε την έναρξη της λειτουργίας του Agora θα έπρεπε αφού φτιάξουμε ένα ενδιαφέρον και βιώσιμο business plan να το παρουσιάσουμε σε διάφορα πάνελς δημοσίων και ιδιωτικών οργανισμών στην Σκωτία και να τους πείσουμε για να εξασφαλίσουμε την ελάχιστη απαραίτητη χρηματοδότηση. Τελικά αφου περάσαμε απο πάνελς τύπου Dragons Den (!!) από κάποιους απορριφθήκαμε, αλλά από άλλους εγκριθήκαμε και καταφεραμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη χρηματοδότηση και το 2013 ξεκίνησε η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Το κεφάλαιο εκκίνησης που είχαμε εξασφαλίσει ήταν πολύ περιορισμένο γι’αυτό και μία σειρα απαραίτητων ενεργειών έγινε σχεδόν με μηδενικό budget και ατελείωτες ώρες δουλειάς από μέρους μας. Αρχικά ξεκινήσαμε με μία πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε 100% με τις δικές μας ικανότητες και δυνατότητες, όπως και όλα όσα χρειαζόμασταν για το βασικό branding. Για την προώθησή της εφαρμόσαμε μόνοι μας μόνο low budget digital activity μιας και δεν είχαμε καμιά μορφή φυσικής παρουσίας.
Επίσης η εύρεση και ο συντονισμός των παραγωγών που συνεργαζόμαστε πήρε πολύ χρόνο, άλλα άξιζε καθώς έχουμε μια πολύ ικανοποιητική ισορροπία τιμής και ποιότητας σε όλα τα προιόντα που εμπορευόμαστε.
Το επόμενο σημαντικό στάδιο ήτανε να φτάσει σαν επιχείρηση το σημείο που οι λειτουργίες της θα ήταν βιώσιμες. Οι στελείωτες ώρες δουλειάς επέτρεψαν την υγειή οργανική ανάπτυξη της εταιρείας και την δημιουργία ενός ισχυρού brand name στο χώρο.
Τι θέλετε να δείτε η Agora Greek Delicacies να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Προσπαθουμε συνεχώς να εξελισσόμαστε και να βελτιωνόμαστε με καινούρια προιόντα, υπηρεσίες και εφαρμογές στο χώρο του e-commerce και να προσελκύουμε νέα κομμάτια της ηλεκτρονικής αγοράς. Θέλουμε να μπορέσουμε να διαδώσουμε την ελληνική κουζίνα και να ταυτιστεί το Agora με τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στην αντίληψη των καταναλωτών σε ολόκληρη την μεγαλή Βρετανία.
Παράλληλα, αυτήν την στιγμή δουλεύουμε πάνω σε ξεχωριστή πλατφόρμα που αυτοματοποιεί τις αγορές των πελατών χονδρικής για να ελαχιστοποιούμε τον χρόνο εξυπηρέτησης των πελατών μας, να αυξήσουμε την ταχύτητα, και να δημιουργήσουμε κάτι που θα ανταγωνίζεται τα συστήματα των μεγαλύτερων wholesalers στην Βρετανία.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Η πραγματικότητα είναι αρκετά πεζή σε αυτό το σημείο! Ακόμα και αν υπάρχει αρκετό κεφάλαιο, η ιδέα του να είναι κάποιος επιτυχημένος επιχειρηματίας από μόνη της δεν είναι αρκετή για να δημιουργήσει μία επιτυχημένη εταιρεία. Οι ατελείωτες ώρες δουλειάς είναι αναπόφευκτες, το να διαβάζεις την αγορά παίρνοντας συνεχώς feedback και έχοντας ανοιχτά μάτια και αφτιά στις τάσεις τις αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να είσαι ευέλικτος είναι ένας από τους παράγοντες που οδηγούν στην συνεχή ανάπτυξη. Η υπομονή είναι πολύ βασικός παράγοντας σε μία start-up καθώς μία νέα εταιρεία περνά από πολλά οικονομικά και λειτουργικά σταδια για να επιτευχθει μία οργανική, υγειής και συνεχής αναπτυξη. Η επιμονή στο να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό στον δικό του χώρο και το ότι αποφεύγουμε να απογοητευόμαστε όταν τα πραγματα δεν έρχονται όπως θελουμε ή εχουμε προβλεψει, θωρακίζουν ψυχολογικά έναν νέο επιχειρηματία.
Σχόλια