NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Τι να περιμένεις από έναν καλό επενδυτή

Τι να περιμένεις από έναν καλό επενδυτή

Τα νούμερα δεν κάνουν τη διαφορά

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω δει νέους δυνητικούς επιχειρηματίες να προσπαθούν να προσελκύσουν επενδυτές. Παρατήρησα ότι εστιάζουν σε διάφορους παράγοντες που θεωρούν, ή τους έχουν πει σύμβουλοι, ότι θα πρέπει να προσέξουν – ο βασικότερος από αυτούς «τα νούμερα». Χωρίς να ισχυρίζομαι ότι τα νούμερα δεν είναι σημαντικά θα ήθελα να δουν τα start-ups και κάποιους άλλους παράγοντες που θα τους βοηθήσουν να προσελκύσουν τον κατάλληλο επενδυτή.

Ο παραμελημένος παράγοντας

Στα τόσα χρόνια που συνεργάζομαι με φορείς που διαχειρίζονται και βοηθούν στην ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων, θεωρώ ότι απουσιάζει η εστίαση στον «κατάλληλο επενδυτή». Οι νέοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται μέσα από καλή ενημέρωση και χάρη στα προγράμματα επιχειρηματικότητας που παρέχονται πανελλαδικά τις διαφορές μεταξύ των εννοιών όπως angel investor, venture capital, private equity, private investor, financial partner. Εντούτοις, αυτό που δε διδάσκεται είναι όχι το είδος του επενδυτή, αλλά η προσωπικότητά του και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει στο start-up και την εξέλιξή του.

Το παράδοξο είναι ότι παρόλο που οι start-ups κατανοούν τη βαρύτητα που μπορεί να έχουν ορισμένα στοιχεία, όπως η ηλικία και το φύλο του επενδυτή, δε φαίνεται να κάνουν κάτι ώστε να προετοιμαστούν. Και στηρίζουν την παρουσίαση, κοινώς το pitch, στη νοοτροπία του «ας βρεθεί επενδυτής, και θα τον διαχειριστούμε».  Αυτή η νοοτροπία, ωστόσο, θα μπορούσε να αποβεί μοιραία για την ανάπτυξη μιας ιδέας ή start-up, ειδικότερα. Μερικά χαρακτηριστικά θα ήταν καλό να ληφθούν υπόψη, και τα οποία χαρακτηριστικά τροποποιούν σημαντικά το λεκτικό του pitch, το ντύσιμο, τη στάση του σώματος. Κάποια από αυτά θα δούμε μαζί παρακάτω.

Η σωστή γνώση σώζει

  1. Υπάρχει διαφορά στη συμπεριφορά μεταξύ ενός άνδρα επενδυτή και μιας γυναίκας, όπως είναι λογικό και φυσικό. Οι άνδρες ρισκάρουν περισσότερο, και μάλιστα οι ανύπαντροι έχουν το προβάδισμα σε σχέση με ανύπαντρες γυναίκες επενδυτές.
  2. Οι γυναίκες επικοινωνούν καλύτερα με τους νέους επιχειρηματίες και υποστηρίζουν ενεργά το αρχικό σχέδιο σε αντίθεση με τους άντρες που μεταβάλλουν τη στρατηγική με πιο απόλυτο ύφος εξηγώντας λιγότερο τους λόγους από ότι θα επιθυμούσε ή θα ωφελούσε μια start-up.
  3. Μεταξύ των ανύπαντρων ανδρών και γυναικών επενδυτών, οι επιλογές των γυναικών δείχνουν ταχύτερη πρόοδο χάρη στην ευρυματικότητα και τον τρόπο επικοινωνίας με τους επιχειρηματίες.
  4. Επενδυτές που έχουν αποτύχει αλλά δεν έχουν πάρει δάνειο ή επένδυση για να επανέλθουν τείνουν να είναι ικανότεροι στην επιλογή των start-ups ή της ιδέας που θα υποστηρίξουν.
  5. Επενδυτές που είναι παντρεμένοι δεύτερη ή τρίτη φορά  σε συνδυασμό με γυναίκες μικρότερης ηλικίας μιλάνε και υπόσχονται περισσότερα, ρισκάρουν σε περισσότερες ιδέες και βλέπουν την αποτυχία ως μέρος του παιχνιδιού σε αντίθεση με επενδυτές με μακροχρόνιους γάμους ή και ανύπαντρους επενδυτές.

Απαραίτητη και η προσωπική βελτίωση

Εάν μια start-up βλέπει σοβαρά τον εαυτό της, μέσα σε αυτή τη σοβαρότητα θα χρειαστεί να λάβει υπόψη και την έρευνα για την ομάδα των επενδυτών στην οποία θα παρουσιάσει την ιδέα της. Όλα τα παραπάνω στοιχεία θα καθορίσουν, όπως προανάφερα, το ύφος του pitch σε μεγάλο βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να βελτιώσουν τη δημόσια ομιλία τους, την εικόνα τους και τη γλώσσα του σώματος. Η μειωμένη γλωσσολογική ικανότητα των νέων σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο να μεταφέρουν ιδέες και να προβάλλουν τα θετικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και να «παίξουν λεκτικά μπάλα» με τους επενδυτές για να τους πείσουν ότι αξίζει να τους εμπιστευτούν ίσως τους κοστίσει σε χρόνο, ενέργεια και χρήμα. Η έρευνα για τους επενδυτές και η προσωπική βελτίωση είναι μια καλή αρχή για να ελπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες στην πιθανότητα επιτυχίας. 

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr