Το Instagram Influencer Marketing αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή trends διαφήμισης ειδικά για συγκεκριμένους κλάδους όπως Μόδα και Ένδυση. Στην ουσία, τα brands στηρίζονται στην προώθηση των προϊόντων τους μέσω ανθρώπων που έχουν μεγάλη επιρροή στο κοινό που θέλει το brand.
Οι Instagramers γνωρίζουν για τις διαφημιστικές ευκαιρίες που μπορούν να τους παρουσιαστούν μέσω του προφίλ τους και καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να ανεβάσουν το καλύτερο content. Έτσι, προσπαθούν να αλληλεπιδράσουν καλύτερα με το κοινό τους και να αυξήσουν τους Followers τους.
Γιατί όμως γίνεται τόσο λόγος για το Instagram;
Οι χρήστες του Instagram αυξάνονται συνεχώς και η ανάγκη να βρίσκεσαι στο μέσο αυτό είναι σχεδόν επιτακτική. Στην Ελλάδα, οι χρήστες του Instagram ξεπερνούν τα 2.4 εκατομμύρια ενώ παγκοσμίως ξεπερνούν τα 700 εκατομμύρια!
Επιπλέον, στο Instagram θα βρείτε πιο ποιοτικές φωτογραφίες. Για αυτό κάποιοι celebrities το προτιμούν από το Facebook λόγω της ιδιότητας του μέσου που σχετίζεται με την υψηλή αισθητική της φωτογραφίας. Η εύκολη εύρεση συναφούς περιεχομένου μέσω των hashtags αλλά και οι προτεινόμενες φωτογραφίες που προτείνει το ίδιο το Instagram βάσει των ενδιαφερόντων του κάθε χρήστη, τραβάνε την προσοχή του χρήστη παραπάνω από άλλα κοινωνικά δίκτυα.
Πώς γίνεται το monetization μέσω του Instagram;
Κάποιοι Instagramers που έχουν έναν χιλιάδες Followers και ειδικά τα celebrities, δέχονται προτάσεις για πληρωμένα posts στο προφίλ τους ή στα Instagram stories. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να είναι μεμονωμένες ή σε πιο μόνιμη συνεργασία. H αμοιβή είναι συνήθως ανάλογη με τη δημοτικότητα των Instagramers και δεν είναι αμελητέα, το αντίθετο μάλιστα μερικές φορές. Πολλές φορές δίνονται στους instagramers δωρεάν παροχές από το brand αντί χρηματικής αμοιβής ή και εκπτωτικά κουπόνια.
Τι πρέπει να προσέξετε όταν θέλετε να κάνετε διαφήμιση με έναν Influencer;
Μην κοιτάξετε μόνο τον αριθμό των Followers
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που κάποια profiles έχουν αγοράσει Fake Followers μόνο και μόνο για λόγους εντυπωσιασμού. Αυτοί λοιπόν οι χρήστες είναι bots. Σπάνια έχουν followers και ακολουθούν χιλιάδες χρήστες. Στην πλειοψηφία έχουν private accounts, κάνουν posts σπάνια και το username τους φαίνεται περίεργο.
Εντοπισμός Fake Instagram Followers
- Συνήθως βρίσκονται τελευταίοι καθώς κάνετε scroll down στη λίστα με τους Followers του Instagrammer που σας ενδιαφέρει.
- Οι περισσότεροι δεν έχουν φωτογραφία προφίλ
- Αν μπείτε στο προφίλ τους, θα δείτε ότι ακολουθούν σε μεγάλη αναλογία πολλούς περισσότερους από ότι τους ακολουθούν.
- Μέσω της Free πλατφόρμας socialblade.com μπορείτε να εντοπίσετε το growth tων Followers ενός account αλλά και τη δραστηριότητά του. Έτσι, μπορείτε να αντιληφθείτε εύκολα πως αν ένας λογαριασμούς κερδίζει 10 – 15 χρήστες ημερησίως και μια μέρα αποκτά 5.000 Followers, τότε μάλλον είναι αγορασμένοι.
Μετρήστε το Engagement Rate
Το engagement Rate είναι ένα ποσοστό που βγαίνει από τη διαίρεση (Αριθμός Likes+Comments/Αριθμός Followers). Όσο μεγαλύτερο το ποσοστό, τόσο το καλύτερο γιατί δείχνει ότι ο Influencer καταφέρνει να πετύχει υψηλή αλληλεπίδραση με τους followers του. Τα Accounts τα οποία έχουν engagement rate πάνω από 7% είναι εξαιρετικά. Κάτω από 2%, η αλληλεπίδραση είναι χαμηλή. Και αν συμβαίνει αυτό, πως θα αλληλεπιδράσει με το δικό σας brand;
Ζητήστε να σας στείλουν insights προηγούμενων posts
Ζητήστε από τον Influencer να σας στείλει insights με τα previous posts ή stories για να δείτε τα Likes, τα Comments, τα Saved posts, τα Impressions, το engagement και φυσικά το Reach. Το Reach είναι ο απόλυτος αριθμός των unique Instagram accounts που είδαν το post. Το να έχει κάποιος χιλιάδες followers αλλά το post του να καταφέρνουν να το δουν μόλις κάποιες εκατοντάδες χρήστες, δεν θα βοηθήσει πολύ το brand awareness σας. Μην εντυπωσιαστείτε αν δείτε κάποιες φορές το Reach να είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό των Followers. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν δεν έχουν κάνει επίσημα follow τον Influencer για προσωπικούς λόγους, αρκετοί χρήστες μπαίνουν να δουν το προφίλ του μιας και είναι Δημόσιο και ασκεί επιρροή σε αυτούς.
Δείτε τη συχνότητα των posts
Αν ο influencer έχει σταματήσει να ανεβάζει περιεχόμενο ή το κάνει μία φορά το μήνα, τότε μάλλον έχει χάσει το ενδιαφέρον που είχε με το Instagram. Καλύτερα να δείτε για κάποιον άλλον influencer που έχει πάρει πιο ζεστά το θέμα!
Ζητήστε να σας στείλει τα δημογραφικά στοιχεία
Όλοι οι Instagramers αν έχουν business account, μπορούν να δουν την ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων των followers τους. Μπορούν να δουν την αναλογία αντρών-γυναικών καθώς και τις ηλικίες των followers. Αν δείτε ότι το κοινό που έχει ο Influencer απέχει από το αγοραστικό κοινό του brand σας, τότε καλύτερα να προχωρήσετε με κάποιον άλλον influencer.
Επομένως πριν καταλήξετε στη διαφήμιση με έναν Instagram Influencer, λάβετε υπόψιν όλους τους παραπάνω παράγοντες για να αξιολογήσετε αν θα κάνει καλό στο brand σας. Μιας και ζούμε στην εποχή των data και του digital marketing, η αξιολόγηση των data και των insights, θα σας οδηγήσει στη σωστή απόφαση.
Σχόλια