Δεν φτάνει να έχεις απλά ένα καλό προϊόν!
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι είναι αυτό που κάνει μια επιχείρηση να προσφέρει τις υπηρεσίες τις σε πολύ υψηλότερες τιμές σε σχέση με μία άλλη ίδιου τύπου επιχείρηση και μάλιστα να έχει και μεγαλύτερη ανταπόκριση από το κοινό;
Έχεις αναρωτηθεί πως φτάνει αυτή η επιχείρηση σε τεράστια επίπεδα επιτυχίας την ώρα που χρεώνει για το ίδιο πράγμα μεγαλύτερο ποσό;
Καταρχάς να ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν χρεώνει μεγαλύτερο ποσό για το ίδιο πράγμα. Προσφέρει πολλά περισσότερα.
Αν “πιάσεις” μία εταιρία και την “σπάσεις” στα μικρότερα κομμάτια λειτουργίας της θα δεις ότι πέρα από ένα εξαιρετικό τμήμα παραγωγής, υπάρχουν δεκάδες άλλα τμήματα υπεύθυνα για τη σωστή και επιτυχημένη λειτουργία της.
Για παράδειγμα, τα πιο γνωστά είναι το τμήμα μάρκετινγκ, το τμήμα διαχείρισης χρημάτων, το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού και το τμήμα πωλήσεων.
Οι αξίες σου καθορίζουν την αξία σου
Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα του μεγέθους τους, πρέπει να έχουν σε αρμονική λειτουργία τα παραπάνω τμήματα για να προοδεύσουν.
Υπήρχαν εταιρίες αξίας δισεκατομμυρίων που καρτέρευσαν λόγω δυσλειτουργίας ενός τμήματος τους.
Ένα παράδειγμα είναι αυτό της Kodak, όπου για πολλά χρόνια έδειχνε ανίκητη στη πώληση φωτογραφικών καμερών. Ήταν πρωτοπόρος στο χώρο της και η αξία της είχε φτάσει να ξεπερνάει τα 31 δισεκατομμύρια. ΝΑΙ! Καλά διαβάσατε. 31 δισεκατομμύρια.
Πως γίνεται λοιπόν μία εταιρία που είχε φτάσει σε αυτό το επίπεδο να δηλώσει πτώχευση;
Είναι απλό. Στη συγκεκριμένη εταιρία το τμήμα καινοτομίας της δεν ήταν αρκετά καινοτόμο. Ειρωνικό έτσι; Κι όμως, παρά το μέγεθος της, τις καινοτομίες που την έφεραν στη κορυφή παλαιοτέρα, η Kodak δεν κατάφερε να μπει δυναμικά στη ψηφιακή εποχή της φωτογραφίας και έτσι έχασε.
Τώρα όμως, πριν χρειαστεί να αλλάξουμε το τίτλο του άρθρου σε “Η ιστορία της Kodak” ας επανέλθουμε στο πώς να ανεβάσεις τον πήχη για να προοδεύσεις και να διαφέρεις.
Ότι και αν κάνεις πρέπει να μεγαλώσεις την αξία της υπηρεσίας σου ή του προϊόντος σου και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα να εστιάσεις στο να βελτιώσεις το ίδιο το προϊόν.
Ζούμε σε μία εποχή όπου μπορείς να βρεις τα πάντα, από πολλές διαφορετικές πηγές, οπότε δεν αρκεί πλέον να είσαι καλός σε ότι κάνεις για να φτάσεις σε υψηλά επίπεδα επιτυχίας. Πρέπει να ξεχωρίσεις για να σε προτιμήσουν.
Η σωστή προσέλκυση πελατών, το customer service, το after sales service και το απλό “Χρόνια πολλά” που θα στείλεις στο πελάτη σου είναι καίρια για να κρατήσεις ψηλά το πήχη ώστε να κρατήσεις εκείνους που σε προτιμάνε αλλά και να τους κάνεις να σε προτείνουν.
Μην υποτιμάς τη δύναμη του “Χρόνια πολλά”. Τέτοιου είδους πράξεις μπορούν να σε κάνουν να απογειωθείς.
Η δύναμη του συναισθήματος είναι ο πιο βαρυσήμαντος συνδετικός κρίκος μεταξύ επιχείρησης-πελάτη.
Όσο πιο ψηλά ανεβάσεις τον πήχη και την ποιότητα της εξυπηρέτησης σου, πριν και μετά την πώληση ανεξάρτητα από το προϊόν ή την υπηρεσία, τόσο πιο πολύ θα μπορείς να χρεώνεις και να έχεις επιτυχία.
Σχόλια