Ζήτησε από το Tinder να της στείλουν όλα τα δεδομένα της και έλαβε υλικό 800 σελίδων!
Η Γερμανίδα ρεπόρτερ Judith Duportail ασκώντας τα νομικά της δικαιώματα, με βάση το European Union's data protection directive (DPD), απαίτησε αντίγραφο των προσωπικών της δεδομένων από το Tinder, την γνωστή εφαρμογή για ραντεβού, για διάστημα τεσσάρων περίπου ετών. Το αποτέλεσμα ίσως και να μην εκπλήξει πολλούς που είναι εξοικειωμένοι με το πόσο πολλά δεδομένα συγκεντρώνουν οι ελεύθερες υπηρεσίες για τους χρήστες τους, ωστόσο το παράδειγμα του Tinder είναι χαρακτηριστικό.
Στο άρθρο της στη Guardian η Duportail γράφει την ακριβή ημερομηνία και ώρα όταν έστειλε το πρώτο της μήνυμα στο Tinder. Αναφέρει αυτήν την λεπτομέρεια για να περιγράψει το πόσο πολλά ευαίσθητα στοιχεία καταγράφηκαν στις 800 σελίδες που της έστειλε το Tinder όταν τους ζήτησε να της στείλουν όλα τα δεδομένα που είχε συλλέξει η εφαρμογή για εκείνη. Τα περισσότερα στοιχεία είχαν προέλευση απευθείας από το Tinder, όπως για παράδειγμα τα μηνύματα, σε ποιους στάλθηκαν και με ακριβείς ημερομηνίες και ώρες, ενώ άλλα δεδομένα είχαν προέλευση και από προφίλ σε Facebook και Instagram. Η Duportail δεν περιγράφει με λεπτομέρειες ποια ακριβώς στοιχεία από το Facebook και το Instagram συμπεριλήφθηκαν, όμως αναφέρει πως το Tinder ανίχνευσε όλα τα likes που έχει κάνει στο πρώτο και αντίστοιχα τις φωτογραφίες που έχει μοιραστεί στο δεύτερο.
Ο αναλυτής δεδομένων και συνιδρυτής του PersonalData.io, Paul-Olivier Dehaye, έγραψε στο προφίλ του στο Twitter πως η διαδικασία του να αποσπάσουν τα δεδομένα της Duportail από το Tinder ήταν εξαντλητική: «Χρειάστηκε μεγάλη ενασχόληση από έναν ακτιβιστή της προστασίας δεδομένων (εμένα) και από έναν δικηγόρο ανθρωπίνων δικαιωμάτων για να μας απαντήσουν. Δύο μηνύματα παραπόνων για την προστασία δεδομένων, δεκάδες e-mails και μήνες αναμονής. Δεν ήταν καθόλου εύκολο!»
Η Duportail σε απάντηση αυτού του tweet ανέφερε πως το Tinder επέλεξε να μην απαντήσει στα αιτήματα άλλων δημοσιογράφων. Η ίδια πιστεύει πως αυτό οφείλεται στο γεγονός πως όσοι έκαναν αίτηση δηλώνουν ανοιχτά πως είναι δημοσιογράφοι στα προφίλ των κοινωνικών τους δικτύων.
Όταν η Duportail ρώτησε γιατί το Tinder χρειάζεται τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών για τους χρήστες του, εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε πως σκοπός είναι η προσωποποίηση της εμπειρίας των χρηστών. Σύμφωνα πάντα με τον εκπρόσωπο, το Tinder χρησιμοποιεί δυναμικά εργαλεία και συμπεριλαμβάνει πολλές παραμέτρους ώστε να προτείνει τα κατάλληλα προφίλ στους χρήστες. Το Tinder φυσικά δεν της απάντησε στην ερώτηση για το πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα δεδομένα από το Tinder για την εξεύρεση των κατάλληλων προφίλ που εμφανίζονται στην οθόνη του χρήστη.
Πόσο ασφαλή είναι τα δεδομένα λοιπόν των χρηστών του Tinder αλλά και της κάθε αντίστοιχης εφαρμογής ειδικά σε περίπτωση που παραβιαστεί η ασφάλεια ή αν πουληθεί η εφαρμογή σε τρίτους; Η ιστορία της Judith Duportail μας υπενθυμίζει για ακόμη μια φορά πως όταν μια υπηρεσία είναι δωρεάν, εμείς αποτελούμε το ίδιο της το προϊόν.
Σχόλια