Ο Κορκάρης Μιχάλης μετράει 9 χρόνια προϋπηρεσίας σε enterprise web applications ενώ έχει και 2 βραβεία στο ενεργητικό του για mobile applications (pameODEON και theTOC). Από την Άλλη, ο Γιάννης Φρόντζος είναι Android developer με 4 χρόνια προϋπηρεσίας στο ενεργητικό του. Οι δυο τους μίλησαν στο epixeiro.gr.
Tο Work it και το αδερφάκι του Tippy είναι δύο νέες εφαρμογές που στόχο έχουν να φέρουν στο προσκήνιο το ανθρώπινο δυναμικό των καταστημάτων και να δώσουν την ευκαιρία στους καλύτερους να αναδειχθούν, μέσα από την ποιότητα της δουλειάς τους. H ομάδα ξεκίνησε από 2 άτομα, τον Μιχάλη και τον Γιάννη που ασχολούνται με τον προγραμματισμό οι οποίοι ανέπτυξαν την ιδέα και έτσι γεννήθηκαν οι δύο πλατφόρμες. Στην συνέχεια προστέθηκε ο Παναγιώτης σαν business consultant και τέλος, το νέο μας μέλος της ομάδας, ο Γιώργος ο οποίος έχει αναλάβει όλο το sales flow και το digital communication.
Τι το ξεχωριστό προσφέρει το Work it, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη;
Το Work it χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο σε βοηθάει να βρεις δουλειά σαν εργαζόμενος. Η εταιρεία μπορεί να βάλει αγγελία ή μπορεί να σε πλησιάσει χωρίς αγγελία, μπορεί δηλαδή να σου στείλει απευθείας μήνυμα. Και το δεύτερο κομμάτι είναι ότι γράφομαι σαν εργαζόμενος και στο μαγαζί που δουλεύω αρχίζω και παίρνω tips. Τα tips πάντα είναι θετικές αξιολογήσεις. Δεν εστιάζουμε στα αρνητικά. Έχουμε 5 αξιολογήσεις, αν κάποιος είναι γρήγορος κτλ. Οπότε αυτά σου χτίζουν ένα προφίλ στην πλατφόρμα και καθώς ανεβαίνεις στα tips, ανεβαίνει και το ranking σου. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε στην ουσία είναι να μεταφέρουμε όλο το concept που έχει μια πλατφόρμα σαν το trip advisor για τα μαγαζιά, στα άτομα που δουλεύουν εκεί. Ένα παιδί που δουλεύει στο μαγαζί δεν παίρνει τα credits για την δουλειά που κάνει. Τα παίρνει το μαγαζί. Εμείς θέλουμε να βάλουμε το άτομο στο επίκεντρο της δουλειάς. Έτσι, όταν θελήσει να αλλάξει δουλειά, θα μπορέσει να δείξει ότι έχει θετικές αξιολογήσεις από πελάτες. Καλούμε επομένως όσους δουλεύουν σε αυτούς τους χώρους, αλλά και τα ίδια τα μαγαζιά και φυσικά τους πελάτες για να επιβραβεύσουν το εκάστοτε προσωπικό. Τα tips αυτά λειτουργούν και σαν “φορητή φήμη” του barista/bartender. Δεν θα έφτιαχνε π.χ. ποτέ ένας barman, LinkedIn. Γενικά, δεν υπήρχε παλιότερα επαγγελματικότητα στον κλάδο. Γινόντουσαν όλα mouth to mouth. «Θέλω να μου βρεις κάποιον», «Έχεις κανένα καλό σερβιτόρο;». Δεν υπήρχε, επομένως, τρόπος να αναγνωρίσεις τον καλό μπάρμαν. Έπρεπε κάποιος να στον προτείνει.
Χρήμα - πολύ καλό προϊόν - πολύ καλό marketing. Αν έχεις τα 2 τότε θα βρεις το 3ο
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Η ιδέα προέκυψε από εμπειρίες φίλων μας στον χώρο της εστίασης. Ένας φίλος ήταν ένα καλοκαίρι στην Σίφνο και είχε πάει σε ένα μαγαζί και του ζήτησαν να τους βρει προσωπικό από την Αθήνα, να βρει σερβιτόρους και μπάρμεν. Είχε κατεβάσει περίπου 10 άτομα, τους καλύτερους που μπορούσε να βρει. Δυστυχώς, όμως, έπεσε έξω, πολλοί δεν άντεξαν, κάποιοι δεν έκαναν για την δουλειά που έπρεπε και τελικά έμειναν λίγοι. Κάπως έτσι μας ήρθε η ιδέα για μια πλατφόρμα, όπου μπορείς να βρεις τον άνθρωπο που ταιριάζει για την συγκεκριμένη δουλειά και να μπορείς να δεις το background του, ειδικά αν βρίσκεσαι σε ένα νησί που δεν είναι εύκολο να βρεις στοιχεία.
Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;
Όλα τα στάδια από την σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίηση ήταν κάτι νέο για μας. Δεν είχαμε ιδέα από επιχειρηματικότητα, οπότε παρακολουθήσαμε σεμινάρια νεανικής επιχειρηματικότητας. Δεν ξέραμε εάν η αγορά ήταν έτοιμη για ένα τέτοιο προϊόν οπότε φτιάξαμε ερωτηματολόγια και τα μοιράζαμε σε μαγαζιά για να πάρουμε feedback. Δεν είχαμε χρήματα οπότε πήραμε μέρος σε διαγωνισμούς. Μπορεί να μην τα καταφέραμε αλλά κάθε φορά βελτιωνόμασταν και γυρνούσαμε ακόμη πιο προετοιμασμένοι. Στην αρχή δεν πιστεύαμε ότι θα φτάναμε τους 50 registered χρήστες. Τους μετρούσαμε έναν-έναν. Τώρα έχουμε πάνω από 1800 εργαζόμενους και 1300 επιχειρήσεις και μεγαλώνουμε συνέχεια.
Τι θέλετε να δείτε το Work it να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Στα επόμενα χρόνια θέλουμε να εδραιωθούμε σαν την go-to πλατφόρμα για οποιονδήποτε ψάχνει άτομο στον κλάδο του ho.re.ca. Θέλουμε να φτάσουμε το επίπεδο όπου το όνομα μας να είναι συνώνυμο με τον certified-επαγγελματία σερβιτόρο/μπαρτεντερ/μπαρίστα και το πιο σημαντικό, να έχουμε μια υγιής επιχείρηση που να εξελίσσεται.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Κάπου είχαμε διαβάσει ότι χρειάζεσαι 2 από τα παρακάτω 3 πράγματα για να πετύχεις. Χρήμα- πολύ καλό προϊόν - πολύ καλό marketing. Αν έχεις τα 2 τότε θα βρεις το 3ο. Ακόμη δεν μπορούμε να επαληθεύσουμε ότι ισχύει 100% αλλά πλησιάζει αρκετά. Καλώς ή κακώς ένα startup θέλει full dedication οπότε εάν θες να ασχοληθείς θα πρέπει να είσαι φοιτητής ή να παρατήσεις τη δουλειά σου. Τα χρήματα και οι επενδυτές θα έρθουν εάν είσαι σοβαρός στη δουλειά σου, πιστεύεις στο προϊόν σου και δεν τα παρατάς εύκολα. Και προς Θεού μην επικεντρώνεται κάποιος στην επένδυση. Πρέπει να είναι η έσχατη λύση. Χάσαμε πολύ χρόνο στο να ψάχνουμε επενδυτή χρόνο που θα μπορούσαμε να είχαμε αφιερώσει στο να αναπτύξουμε και άλλο το προϊόν και να μας φέρει το ίδιο το προϊόν χρήματα και όχι ο επενδυτής. Οι εποχές όπου επένδυαν σε ιδέες έχουν περάσει. Πλέον πρέπει να δείξεις ότι είσαι κερδοφόρος για να σου ανοίξει κάποιος την πόρτα. Καλώς ή κακώς δεν είμαστε στο silicon valley.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Σκληρή / έξυπνη δουλειά και αισιοδοξία. Κανείς δεν πέτυχε με τη πρώτη. Αλλά η αρχή είναι το ήμισυ το παντός.
Σχόλια