Πόσο χάνει τελικά η επιχείρηση σας που δεν είναι στο Snapchat; [video]
Πριν κάποιες μέρες, έκανα ένα ραντεβού με έναν νέο επιχειρηματία, ας τον πούμε Γιώργο. Για να σας δώσω λίγο το background, ο Γιώργος ήθελε να συζητήσει μαζί μου την στρατηγική των πωλήσεων του προϊόντος του μέσα από τα Social Media.
Πριν την συνάντηση μας φυσικά του έδωσα κάποια templates να συμπληρώσει. Συγκεκριμένα templates μέσα από τα οποία μπορείς να καταλάβεις ποιος είναι ο ιδανικός σου πελάτης, τι σκέφτεται, τι αγαπάει, τι επιθυμεί ή τι φοβάται.
Μόλις ξέρεις πολύ καθαρά ποιος είναι ο ιδανικός σου πελάτης μπορείς να κάνεις και μια σωστή, βιώσιμη στρατηγική πωλήσεων. Εάν όμως δεν γνωρίζεις αυτά τα χαρακτηριστικά του ιδανικού σου πελάτη τότε είσαι καταδικασμένος να αποτύχεις.
Ο Γιώργος λοιπόν είχε συμπληρώσει όντως τα templates. Έχει δουλέψει πολύ και είχε βρει ακριβώς το πρότυπο καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται το προϊόν του, πράγμα πολύ σημαντικό.
Ο ιδανικός του πελάτης ανήκε στο ηλικιακό γκρουπ 15-25. Πρόκειται για μια μερίδα του πληθυσμού η οποία είναι ιδιαίτερα ενεργή στα social media. Όπως ήταν αναμενόμενο, η επόμενη ερώτηση μου αφορούσε τις πλατφόρμες Social Media τις οποίες χρησιμοποιεί η εταιρεία του για να φτάσει στους πελάτης της. φυσικά το Facebook & το Instagram ήταν οι πρωταγωνιστές.
Προς μεγάλη μου έκπληξη όμως δεν ανέφερε καθόλου το YouTube ή το Snapchat. Μάλιστα για το δεύτερο, είπε πολύ συγκεκριμένα ότι δεν το χρησιμοποιεί η εταιρεία του επειδή ο ίδιος δεν ξέρει πως να το χρησιμοποιεί.
Κάπως έτσι αποφάσισα να σας πω όλη την αλήθεια για το Snapchat.
Γιατί;
Γιατί τελευταία διαβάζω πολλά άρθρα που λένε πως το Snapchat πέφτει ως εφαρμογή, χάνει χρήματα και χρήστες και ούτω καθεξής.
Ωστόσο, δεν συμβαίνει αυτό πραγματικά.
Στο βίντεο εξηγώ αναλυτική την πραγματικότητα γύρω από το Snapchat και τον λόγο όλης αυτής της καταστροφολογίας.
Στην τελική ναι, το Snapchat μπορεί να μην μεγαλώνει τόσο γρήγορα όσο το ήθελαν οι προβλέψεις. Και μπορεί όντως κάποια στιγμή να πάψει να υπάρχει (ακολουθώντας το MySpace ή το Hi5).
Αλλά, το Snapchat συνεχίζει να διατηρεί την πλειοψηφία των χρηστών ηλικίας 15-22, «κλέβοντας» τους ουσιαστικά από το Facebook.
Και όταν η εταιρεία σου απευθύνεται είτε σε ηλικίες 15-25 είτε σε ηλικίες λίγο μεγαλύτερες καλό θα ήταν σήμερα να είσαι εκεί που είναι οι τωρινοί ή οι αυριανοί πελάτες σου.
Μην περιμένεις αυτό το κοινό να περάσει στα πιο «παραδοσιακά» social media (Facebook, Instagram) για να αναπτύξεις μια σχέση μαζί τους. Γιατί ο ανταγωνιστής σου μπορεί σήμερα να μπαίνει στο Snapchat και μετά από λίγο καιρό να έχει κάνει dominate σε εκείνο το κοινό και να είναι για το δικό σου προϊόν πλέον πολύ αργά!
Στο τέλος του βίντεο εξηγώ και τι ακριβώς είναι τελικά το Snapchat, γιατί έχει “πιάσει”, γιατί οι χρήστες ξοδεύουν τόσο χρόνο σε αυτό λόγω του FOMO (Fear Of Missing Out)!
Η συμβουλή μου: Χτίστε σωστή στρατηγική social media με βάση του που βρίσκονται σήμερα οι ιδανικοί σας πελάτες και όχι με βάση του που θα βρίσκονται σε 2 χρόνια από τώρα.
Σχόλια