Facebook Ads: Πως να Φτιάξετε την Τέλεια Διαφήμιση [Μέρος 2ο]
Αφού έχετε ακολουθήσει τα βήματα του προηγούμενου μέρους, δηλαδή έχετε απαντήσει τις ερωτήσεις και ξέρετε με σαφήνεια σε ποιους απευθύνεστε και τι τους προσφέρετε, ήρθε η ώρα να γράψετε το διαφημιστικό σας μήνυμα.
Πολλές φορές όταν θέλουμε να γράψουμε κάτι, βρισκόμαστε στην αμήχανη θέση όπου κοιτάμε μια άδεια σελίδα και δεν ξέρουμε από που να αρχίσουμε ή τι να γράψουμε. Αν και είναι από τα πιο απαιτητικά κομμάτια του marketing και σίγουρα είναι αυτό που θέλει την περισσότερη εξάσκηση, θα προσπαθήσω να σας καθοδηγήσω όσο καλύτερα μπορώ για να μην βιώσετε ξανά αυτή την αμηχανία και να δημιουργήσετε όμορφα και αποδοτικά διαφημιστικά μηνύματα.
Θα εξετάσουμε ξεχωριστά τις δύο περιπτώσεις των διαφημίσεων, όπως τις είχαμε χωρίσει στο 1ο άρθρο, τα brand awareness ads και τα direct response ads.
Brand awareness
Στα brand awareness ads συνήθως δεν υπάρχει κάποιο call to action, δηλαδή η δομή της διαφήμισης δεν περιέχει κάποιο “επόμενο βήμα” για τον χρήστη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο γιατί δηλώνει πως μια brand awareness διαφήμιση δεν προσπαθεί να πουλήσει κάτι. Άρα, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να προσφέρετε αξία στους άλλους.
Πώς προσφέρω αξία;
Αν γνωρίζετε καλά την επιχείρησή σας και τον ιδανικό σας πελάτη (έχοντας απαντήσει στις ερωτήσεις του προηγούμενου άρθρου), τότε μπορείτε ακόμα και διαισθητικά να δείτε που υπάρχουν σημεία σύνδεσης μεταξύ του brand σας και των ανθρώπων. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα vegan εστιατόριο και θέλετε να μιλήσετε σε vegans, τότε θα μπορούσατε να συνδεθείτε μαζί τους αναγνωρίζοντας το πόσο δύσκολο είναι να φάει ένας vegan στην Αθήνα και για αυτό ανοίξατε το μαγαζί ή να πείτε μια εμπνευσμένη ιστορία για το πως βελτιώθηκε η ζωή σας και η υγεία σας αφότου γίνατε vegan.
Αν και έχει κάποια αξία να αρχίσετε να λέτε για όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μαγαζιού, πως έχετε τα καλύτερα υλικά, τις καλύτερες τιμές και την καλύτερη εξυπηρέτηση, τελικά αυτό που κάνει τον κόσμο να συνδεθεί με το brand σας είναι μια καλή και κατά προτίμηση προσωπική ιστορία γύρω από το γιατί κάνετε αυτό που κάνετε.
Οι άνθρωποι συνδέονται με ανθρώπους και ιδέες, όχι με προϊόντα και εταιρείες.
Ξέρω πως δεν ακούγεται πρακτικό, αλλά είναι η καλύτερη συμβουλή που μπορείτε να ακολουθήσετε για brand awareness: μιλήστε για την ιστορία σας, για τα κίνητρά σας και το όραμά σας και ο κόσμος θα ακολουθήσει. Μην φοβηθείτε να εκτεθείτε! Γράψτε δικά σας λόγια, δώστε αξία και έμπνευση στον κόσμο και μην προσπαθήσετε να πουλήσετε κάτι σε αυτό το στάδιο.
Direct response ads
Εδώ τα πράματα είναι πολύ πιο δομημένα γιατί υπάρχει ξεκάθαρος βραχυπρόθεσμος στόχος. Τυπικά, μια διαφήμιση στο Facebook οδηγεί σε μια εξωτερική ιστοσελίδα. Οπότε, ο σκοπός της διαφήμισης είναι ο κόσμος να κάνει click σε ένα link. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, θέλω να τονίσω το εξής: μην προσπαθείτε να πουλήσετε κάτι από την διαφήμιση. Ο σκοπός είναι το click και μόνο το click!
Ως άνθρωποι, λατρεύουμε να αγοράζουμε πράματα, αλλά σιχαινόμαστε όταν μας πουλάνε κάτι. Με αυτό το σκεπτικό, η διαφήμιση πρέπει μόνο να κινεί την περιέργεια και να δημιουργεί κάποιο συναίσθημα που θα κάνει τους ανθρώπους να κάνουν click.
Τί ακριβώς γράφω στα direct response ads;
Σε αυτά τα ads ακολουθούμε ένα βασικό σκελετό ο οποίος είναι:
- Κάνουμε μια ερώτηση ή λέμε μια καταφατική πρόταση που απευθύνεται στον ιδανικό πελάτη και υπονοείται μια θετική απάντηση
- Γράφουμε μια σύντομη ιστορία για να χτίσουμε μια σχέση με τον χρήστη, συνδέοντας το brand μας με αυτό που θέλει ο ίδιος να πετύχει, να κερδίσει, να νιώσει
- Αν υπάρχει, τότε αναφέρουμε ως πότε ισχύει αυτή η προσφορά και χρησιμοποιούμε λέξεις όπως “σήμερα” και “τώρα”
- Λέμε ρητά τι ακριβώς θα πάρουν από εμάς (προϊόν, υπηρεσία, e-book κλπ)
- Τους κατευθύνουμε στη δράση που πρέπει να πάρουν (να κάνουν click, να τηλεφωνήσουν κλπ).
Για παράδειγμα, ας πάρουμε το ίδιο vegan εστιατόριο το οποίο τώρα θα κάνει ένα αφιέρωμα στη μεξικάνικη κουζίνα για 10 μέρες με ειδικό μενού:
Έχετε θελήσει ποτέ να κάνετε ένα vegan γαστρονομικό ταξίδι; (1)
Εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε αφοσιωθεί στο να δώσουμε ζωή στη φιλοσοφία και την κουλτούρα της vegan διατροφής. Είμαστε σε ένα διαρκές ταξίδι ανακάλυψης καινούριων γεύσεων και υλικών από όλο τον κόσμο. (2)
Από σήμερα και για τις επόμενες 10 μέρες, βάζουμε τα σομπρέρο μας και ταξιδεύουμε στο Μεξικό με vegan tacos και burritos! (3+4)
Τηλέφωνο Κρατήσεων 210 …………. (5)
Η αρίθμηση αντιστοιχεί στην λίστα με τα βήματα παραπάνω.
Προφανώς για να είναι ολοκληρωμένη η διαφήμιση κάτω από το κείμενο μπαίνει και μια όμορφη εικόνα με vegan μεξικάνικα πιάτα που ετοίμασε το μαγαζί ή κάτι αντίστοιχο.
Εδώ κάπου ολοκληρώνεται η σειρά για το πως να στήσετε μια δική σας βασική καμπάνια. Φυσικά αναγνωρίζω πως υπάρχουν πολλά ακόμα ανοιχτά θέματα, τα οποία θα προσπαθήσω να θίξω σε μελλοντικά άρθρα. Αλλά είμαι σίγουρος πως άν ακολουθήσετε τις οδηγίες στα άρθρα που σας έδειξα, θα δείτε πολύ καλά αποτελέσματα πολύ πιο σύντομα από αυτό που περιμένατε!
Είμαι πάντα στη διάθεσή σας για απορίες. Σας ευχαριστώ για την προσοχή!
Σχόλια