Facebook Ads: Στόχευση, Budget, Placements και Βελτιστοποίηση [Μέρος 2ο]
Συνεχίζοντας, λοιπόν, από εκεί που είχαμε μείνει και έχοντας βγάλει απ’ την άκρη το θέμα της στόχευσης, ας δούμε τις υπόλοιπες ρυθμίσεις στο επίπεδο του adset.
Budget
Πρώτα απ’ όλα, μας δίνονται 2 δυνατότητες. Η πρώτη να θέσουμε daily budget και η άλλη lifetime budget. Τυπικά, είναι καλύτερο να λειτουργούμε με daily budget γιατί αν θελήσουμε να μεταβάλλουμε το budget ή να επεκτείνουμε την καμπάνια για παραπάνω μέρες, η διαχείριση είναι πιο εύκολη. Αλλά εν τέλει, είναι προσωπική προτίμηση για το πως βολεύει τον καθένα να διαχειρίζεται τις καμπάνιες του. Η επιλογή daily/lifetime δεν επηρεάζει τα αποτελέσματα με οποιοδήποτε τρόπο.
Πόσα χρήματα πρέπει να ξοδέψω για την καμπάνια μου;
Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση εξαρτάται κυρίως από το ποιο είναι το marketing budget που διαθέτετε. Η σωστότερη πρακτική είναι η εξής: για κοινά μεγαλύτερα των 20 χιλιάδων τουλάχιστον 5€ την ημέρα και για κοινά μικρότερα των 20 χιλιάδων μεταξύ 1€ και 4€ την ημέρα. Αν ένα συγκεκριμένο adset αποδίδει καλά (θα δούμε τι σημαίνει “αποδίδει καλά” σε επόμενο άρθρο) τότε μπορείτε σιγά σιγά να αυξάνετε το ημερήσιο budget με ρυθμό 20% κάθε 3 μέρες. Σε περίπτωση που το adset δεν φέρνει καλά αποτελέσματα τότε κλείστε το εντελώς και μην ξοδέψετε άλλα χρήματα σε αυτό. Για να κρίνετε πως αποδίδει ένα campaign, ένα adset ή ενα ad πρέπει να το αφήσετε να τρέξει τουλάχιστον 2 με 3 ημέρες.
Placements
Ως αρχικές επιλογές placements έχουμε Desktop ή/και Mobile και μετά καλούμαστε να επιλέξουμε μεταξύ μιας πληθώρας άλλων επιλογών για το που θέλουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας.
Οι επιλογές που πρέπει να έχετε είναι αυτές στην εικόνα. Όλες οι άλλες επιλογές δεν προσφέρουν καλά αποτελέσματα και ο λόγος είναι ότι οι διαφημίσεις δεν φαίνονται “φιλικές” προς την πλατφόρμα και ο κόσμος γενικά τις αγνοεί.
Σημαντική σημείωση: Αν επιλέξετε Instagram Feed ως placement τότε πρέπει να φροντίσετε η διαφήμιση να φαίνεται πιο φιλική στο περιβάλλον του Instagram, το οποίο κυρίως σημαίνει πως πρέπει να είναι πιο δημιουργική και πιο καλαίσθητη. Αν θεωρείτε πως η διαφήμισή σας δεν ταιριάζει στο Instagram, τότε αφήστε μόνο το Facebook Feed ως επιλογή.
Βελτιστοποίηση
Έχω ήδη γράψει πολλές φορές “ο αλγόριθμος του Facebook βελτιστοποιεί”. Ας δούμε λίγο τι εννοούμε με αυτή τη φράση.
Ανά πάσα στιγμή, το Facebook πρέπει να επιλέξει σε ποιους ανθρώπους θα δείξει τη διαφήμισή σας. Ο τρόπος που τους επιλέγει έχει να κάνει με το πόσο πιθανό είναι ο συγκεκριμένος άνθρωπος να αντιδράσει με τον τρόπο που έχετε ορίσει στο campaign objective και στο adset. Έτσι, αν έχετε επιλέξει engagement, ο αλγόριθμος θα δείξει τη διαφήμιση σε αυτούς που είναι πιο πιθανό να κάνουν engage. Αν έχετε επιλέξει conversions - purchase, ο αλγόριθμος θα δείξει τη διαφήμιση σε αυτούς που είναι πιο πιθανό να κάνουν purchase. Έτσι, όσο περισσότερο τρέχει μια καμπάνια και όσο περισσότερα δεδομένα μαζεύει το Facebook σχετικά με αυτούς που αντιδρούν στη διαφήμισή σας, τόσο πιο επιτυχημένα στοχεύει τους επόμενους.
Σημαντικό! Η βελτιστοποίηση συμβαίνει στο επίπεδο του adset! Δηλαδή, ο αλγόριθμος δεν βελτιώνεται επειδή έχετε τρέξει κάποια καμπάνια στο παρελθόν και δεν βελτιώνεται επειδή έχετε παραπάνω από ένα adset στην ίδια καμπάνια. Ο αλγόριθμος αντιμετωπίζει κάθε adset ξεχωριστά και αυτός είναι ο λόγος που προτιμάμε να κρατάμε λίγα adsets με μεγάλα κοινά και με μεγάλα budget, ώστε ο αλγόριθμος να βελτιστοποιείται πιο εύκολα.
Για τις conversion campaigns
Ειδικά για τις conversion campaigns, όταν δημιουργήσετε το adset θα σας δωθεί η ευκαιρία να επιλέξετε και με βάση ποιο conversion να γίνει η βελτιστοποίηση.
Η οδηγία του Facebook λέει πως για να μπορεί να κάνει σωστό optimization ο αλγόριθμος θα πρέπει το εν λόγω conversion να γίνεται τουλάχιστον 15-25 φορές την εβδομάδα. Και εφόσον είπαμε πως το optimization γίνεται στο επίπεδο του adset, αυτό σημαίνει πως θέλετε 15-25 conversions την εβδομάδα λόγω του συγκεκριμένου adset.
Για παράδειγμα, ας πούμε πως θέλετε να δώσετε ένα δωρεάν e-book και για να το κατεβάσει κάποιος πρέπει πρώτα να σας δώσει το όνομα και το e-mail του. Γενικά, μπορεί να έχετε επισκέπτες στο site σας που να κατεβάζουν το e-book, αλλά δεν έχουν έρθει από κάποια διαφήμιση. Αυτά τα downloads δεν συνεισφέρουν στην βελτιστοποίηση του αλγορίθμου άμα παράλληλα τρέχετε και διαφήμιση στο Facebook με conversion “e-book download”.
Φυσικά, το επίπεδο του adset είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και δεν γίνεται να καλύψουμε κάθε ειδική περίπτωση ξεχωριστά σε ένα άρθρο. Όπως πάντα, είμαι στη διάθεση σας για τυχόν απορίες που μπορεί να έχετε!
Στο επόμενο γραπτό επεισόδιο θα ασχοληθούμε με το δημιουργικό και το λεκτικό κομμάτι των διαφημίσεων, δηλαδή τι εικόνες και βίντεο λειτουργούν καλύτερα και τι πρέπει να γράφει μια διαφήμιση στην περιγραφή για να φέρνει τα φθηνότερα αποτελέσματα.
Σχόλια