Ας πούμε ότι ερχόταν κάποιος και σας έλεγε: «Δώσε μου 2€ και εγώ θα φροντίσω να μιλήσω σε 1000 κατάλληλα άτομα για αυτό που κάνεις. Μάλιστα, μπορώ να τους γράψω μια ιστορία, να τους δείξω μια δελεαστική εικόνα του προϊόντος σου ή ακόμα και να τους βάλω να δούνε ένα βίντεο που θα τους εξηγεί τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Και μην ανησυχείς, μετά θα κατευθύνω τους ενδιαφερόμενους προς τα εκεί που θέλεις εσύ, να σου στείλουν μήνυμα ή να σε πάρουν τηλέφωνο, να σου δώσουν το e-mail τους ή ακόμα και να αγοράσουν απευθείας. Στο τέλος, για να μην νομίζεις ότι σε κοροϊδεύω κιόλας, μπορώ να σου δείξω αναλυτικά όλα τα δεδομένα και τα αποτελέσματα της δουλειάς μου. Α, και για να μην ξεχάσω, επειδή μαθαίνω γρήγορα, την επόμενη φορά πιθανότατα θα χρειαστώ λιγότερα λεφτά για να κάνω την ίδια δουλειά».
Ακούγεται ουτοπικό, έτσι;
Το εργαλείο
Για τους συνεργάτες μου και εμένα, δεν είναι ουτοπία αλλά απλή καθημερινότητα. Το εργαλείο που χρησιμοποιούμε; Τα Facebook Ads. Όχι, όχι. Δεν εννοώ το «προώθηση της δημοσίευσης» (boost post) που σας βγάζει η σελίδα σας στο Facebook. Μεταξύ μας, αυτός είναι ο γρηγορότερος τρόπος να δημιουργήσετε μια μαύρη τρύπα στο marketing budget σας που σας φέρνει μέτρια ως καθόλου αποτελέσματα, άγχος και απογοήτευση. Τα Facebook Ads αυτή τη στιγμή αποτελούν χωρίς αμφιβολία το φθηνότερο και αποδοτικότερο τρόπο να κάνετε marketing. Αρκεί, βέβαια, να ξέρετε πως λειτουργούν. Στην πραγματικότητα, τα boost posts είναι και αυτά Facebook Ads. Ωστόσο, η μέθοδος εκτέλεσής τους είναι η πιο απλοϊκή που γίνεται και δεν αγγίζει ούτε το 10% των πραγματικών δυνατοτήτων της πλατφόρμας.
Ας πάρουμε τα πράματα από την αρχή
Το επιτυχημένο marketing βασίζεται αρχικά σε μια έννοια: την προσοχή. Αν δεν έχετε φροντίσει να αρπάξετε την προσοχή του πιθανού σας πελάτη, τότε ακόμα και να πουλάτε χρυσό σε τιμή βαμβακιού, θα είναι πολύ δύσκολο να χτίσετε μια δυνατή και κερδοφόρα επιχείρηση γιατί πολύ απλά κανείς δε θα σας ξέρει. Αυτό είναι κάτι που ισχύει ανεξάρτητα από την τεχνολογία που χρησιμοποιείτε, τα κανάλια επικοινωνίας σας ή τη βιομηχανία που βρίσκεστε.
Πού υπάρχει προσοχή;
Δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram είναι «υπεραγορές προσοχής». Η έννοια της προσοχής στο marketing έχει την ίδια βαρύτητα με την έννοια της τοποθεσίας στην κτηματομεσιτική. Φανταστείτε τη διαφορά στο ενοίκιο μεταξύ ενός μαγαζιού στην Ερμού στην Αθήνα και ενός μαγαζιού στο Μοσχάτο. Η τοποθεσία καθορίζει την αξία του ακινήτου. Έτσι λοιπόν, το να διαφημίζεστε σε δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα αυξάνει την αξία της επιχείρησής σας.
Πώς μαζεύω την προσοχή του κόσμου;
Η απάντηση είναι πιο απλή από ό,τι περιμένετε. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πάτε σε ένα μέρος που υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα ενδιαφερόντουσαν για εσάς και να τους πείτε για το brand σας. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν είναι και τόσο πρακτικό και φυσικά ούτε φθηνό. Μέσω των Facebook Ads, έχετε δυνατότητα στόχευσης με βάση τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των χρηστών. Έτσι, πολλαπλασιάζεται η πιθανότητα να δει τη διαφήμισή σας κάποιος που όντως ενδιαφέρεται. Ακόμη, σας δίνεται και η δυνατότητα επαναστόχευσης (retargeting) των ανθρώπων που έχουν δείξει ενδιαφέρον στο παρελθόν, αλληλεπιδρώντας μαζί σας στο Facebook ή επισκέπτοντας το site σας. Συνολικά δηλαδή, χρησιμοποιώντας έξυπνα τα Facebook Ads, φέρνετε την επιχείρησή σας και το μήνυμά σας στα κατάλληλα μάτια και αυτιά και αποκτάτε την προσοχή του κόσμου.
Πώς μπορώ να αρχίσω να κάνω Facebook Ads για την επιχείρησή μου;
Υπάρχουν πολλές καλές πηγές πληροφορίας στο διαδίκτυο (π.χ. Στο Youtube), όπως και online courses που παρέχει το ίδιο το Facebook για το πως να κάνετε μια διαφημιστική εκστρατεία. Βέβαια ίσως δεν έχετε το χρόνο ή την υπομονή για να τα μάθετε από την αρχή, ή φοβάστε πως το χρηματικό κόστος (ή το κόστος ευκαιρίας) θα είναι πολύ μεγάλο. Τότε, αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να βρείτε άτομα που εξειδικεύονται στο Facebook Marketing για να τους ζητήσετε συμβουλευτική ή ακόμη και να τρέξουν τις διαφημίσεις για εσάς!
Σχόλια