Ο καθημερινός εφιάλτης των περισσότερων οδηγών στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, κλπ.) , αλλά και στο εξωτερικό, είναι να βρουν μια θέση πάρκινγκ. Άπειρες φορές όλοι μας έχουμε γράψει ατέλειωτα χιλιόμετρα στο κοντέρ μας, κάνοντας κύκλους με το αυτοκίνητό μας για να βρούμε μια θέση να παρκάρουμε. Η PARKGURU θέλει να λύσει αυτό το πρόβλημα του πάρκινγκ. Απλά και έξυπνα.
Πώς γίνεται αυτό; Μα φυσικά με την δημιουργία μιας ομάδας 30 ατόμων, που συνεχώς μεγαλώνει. Αποτελείται από μηχανικούς και στελέχη με πολυετή εμπειρία στον χώρο της τεχνολογίας των κινητών εφαρμογών και της στάθμευσης.
Ας γνωρίσουμε λίγο όμως πρώτα τον άνθρωπο που μίλησε στο epixeiro.gr για αυτήν την καινοτόμα εφαρμογή. Ο Ηλίας Χατζής είναι entrepreneur στο χώρο του Internet από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 όταν δημιούργησε τη πρώτη του εταιρία, μία μηχανή αναζήτησης για το Διαδίκτυο και αργότερα τη Eurisko που άντλησε κεφάλαια 1 εκ. ευρώ από ιδιώτες επενδυτές το 1999, για να δραστηριοποιηθεί στο χώρο της διαφήμισης στο Ίντερνετ. Έχει συστήσει διάφορα startups (Anemone, Palo, Onedisk), έχει εργαστεί στη Google και JWT και ήταν μέλος στα διοικητικά όργανα του ΙΑΒ, Ermis Awards. Σήμερα είναι Chief Marketing Officer και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της PARKGURU, παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε νέους επιχειρηματίες ως mentor (MassChallenge, MITEF) και αρθρογραφεί εβδομαδιαία στο Dialyfintech.com καλύπτοντας το χώρο του Blockchain, Bitcoin και Crypto.
Κάθε startup είναι διαφορετική και θα ήταν δύσκολο να δώσω κάποιες συγκεκριμένες συμβουλές σε νέους επιχειρηματίες. Η μόνη συμβουλή που θα ήθελα να δώσω είναι αυτή που έδωσε σε όλους μας ο Steve Jobs: «Stay Hungry Stay Foolish».
Τι το ξεχωριστό προσφέρει η PARKGURU και ποια τα οφέλη;
Το PARKGURU είναι μία “έξυπνη” εφαρμογή που μαθαίνει συνεχώς από τη χρήση που κάνουν οι οδηγοί. Σε συνδυασμό με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence), αλλά και με πληροφορίες από άλλες πηγές (πχ. καιρικές συνθήκες, εορτές, κλπ.), είναι σε θέση να προτείνει στους οδηγούς το καλύτερο χώρο για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητο τους.
Μέσα από το PARKGURU App αλλά και τα υπόλοιπα εργαλεία που παρέχουμε στους συνεργάτες μας (ιδιοκτήτες γκαράζ, δήμους κλπ.), ενισχύουμε τη δυνατότητα τους να καλύψουν τις αδιάθετες θέσεις πάρκινγκ, αυξάνοντας τα έσοδά τους, ενώ ταυτόχρονα βοηθάμε τις πόλεις να μειώσουν τα επίπεδα κυκλοφοριακής συμφόρησης και ρύπανσης. Το SmartOnStreetParking διευκολύνει τους δήμους, γιατί τους επιτρέπει να συνδεθούν εύκολα και να δώσουν ποιοτικές υπηρεσίες στους δημότες τους μέσω της εφαρμογής της PARKGURU.
Η δυνατότητα φωνητικής αναζήτησης είναι διαθέσιμη σε 21 γλώσσες. Ο οδηγός κάνει κλικ στο μικρόφωνο της εφαρμογής, λέει το προορισμό του και η εφαρμογή εμφανίζει μία λίστα με τα πάρκινγκ στη περιοχή, επιτρέποντας στο οδηγό να συγκρίνει, να κάνει κράτηση και να πληρώσει για χώρο στάθμευσης σε λίγα μόνο βήματα. Στόχος μας στο μέλλον είναι να κάνουμε ακόμη πιο απλή την εφαρμογή και να προσθέσουμε περισσότερες δυνατότητες φωνητικής αναζήτησης, που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να κάνουν ερωτήσεις όπως “Που έχω παρκάρει το αυτοκίνητό μου” ή “Ποιο είναι το πλησιέστερο πάρκινγκ στο αγαπημένο μου εστιατόριο;
Σχεδιάζουμε πολλά για το μέλλον και είμαστε μόνο στην αρχή.
Ποιο είναι τα ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;
Τα τρία πράγματα που πρέπει να κάνει η ιδρυτική ομάδα μιας εταιρίας, είναι να καθορίσει και να επικοινωνήσει το όραμα, να στρατολογήσει και να διατηρήσει το καλύτερο δυνατό ταλέντο και να διασφαλίσει πως η εταιρεία δεν θα ξεμείνει ποτέ από κεφάλαια.
Στην PARKGURU το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η ομάδα μας. Τα άτομα δεν είναι απλώς ικανά (απαιτούμενες σπουδές, εργατικότητα, γνώσεις και εμπειρία), αλλά λειτουργούν σαν μία ομοιογενή ομάδα, με κοινούς στόχους που ταιριάζουν στην κουλτούρα της εταιρίας.
Στη PARKGURU έχουμε δημιουργήσει μία κουλτούρα, που ξεκινάει από το όραμά και τις αξίες μας και που παίρνουν σάρκα και οστά με την πρακτική. Το όραμα και οι αξίες έχουν πολύ μικρή σημασία όταν δεν ενσωματώνονται στις πρακτικές της επιχείρησης.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Ζούμε στην εποχή του «On Demand». Όλα είναι διαθέσιμα με το πάτημα ενός κουμπιού από το κινητό μας. Πατάμε ένα κουμπί όταν θέλουμε να φάμε, να βρούμε ταξί ή οτιδήποτε άλλο χρειαζόμαστε. Μέσα σ’ αυτή τη πραγματικότητα έχουν δημιουργηθεί και αναπτυχθεί εταιρίες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο (πχ. Uber). Αξιολογώντας την αγορά του πάρκινγκ, που παγκοσμίως είναι μια αγορά $85 δισεκατομμυρίων, είδαμε πως υπάρχει επιχειρηματική ευκαιρία και πως όλες οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο, λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία με global footprint, που θα παρέχει σε οδηγούς και ιδιοκτήτες πάρκινγκ, μια λύση, την ίδια εμπειρία, ασχέτου γεωγραφίας ή γλώσσας.
Πώς κρατάτε το κίνητρο ζωντανό στην ομάδα;
Είναι εύκολο να ξυπνάς το πρωί για να έρθεις στην δουλειά σου, όταν έχεις την ευκαιρία να δουλέψεις πάνω σε ένα ενδιαφέρον πρόβλημα. Στην PARKGURU δίνουμε την ευκαιρία στους ανθρώπους μας να λύσουν ενδιαφέροντα προβλήματα, και όχι μόνο για την ελληνική πραγματικότητα. Στόχος μας είναι η διεθνής ανάπτυξη για την οποία έχουμε ήδη θέσει ισχυρές βάσεις. Στην εφαρμογή μας ήδη προβάλλουμε αναλυτικές πληροφορίες για εκατομμύρια θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται στην Ευρώπη και Βόρεια Αμερική.
Ο τρόπος επιλογής των ανθρώπων μας είναι πολύ συγκεκριμένος. Οι μεγάλες εταιρίες συνήθως προσλαμβάνουν άτομα που έχουν ήδη κάνει την αντίστοιχη δουλειά στο παρελθόν. Για εμάς στην PARKGURU είναι πολύ σημαντικές οι θεμελιώδεις γνώσεις, η δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων και το κίνητρο να πετύχεις για να φτάσεις ψηλότερα και μαζί σου και η εταιρία για την οποία εργάζεσαι.
Τι θέλετε να δείτε η ParkGuru να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Όπως είπα και πριν στόχος μας είναι η διεθνής ανάπτυξη. Στόχος μας είναι να λύσουμε το πρόβλημα πάρκινγκ και να συμβάλουμε με το τρόπο μας σε ένα καλύτερο περιβάλλον. Στόχος μας είναι η PARKGURU να γίνει household name και χρήστες μας, οδηγοί, ιδιοκτήτες πάρκινγκ και τοπική αυτοδιοίκηση να ξέρουν πως έχουν μία αξιόπιστη λύση που κάνει καλύτερη την καθημερινότητα τους.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Μέχρι πρόσφατα, πριν δημιουργηθούν τα διάφορα venture capital funds, τα περισσότερα ελληνικά startups δεν είχαν πρόσβαση σε κεφάλαια για να αναπτύξουν την δραστηριότητα τους. Οι επιχειρηματίες έπρεπε να βρουν τρόπους να δημιουργήσουν έσοδα από την πρώτη μέρα. Ακόμη και τώρα που υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια στην αγορά, ζούμε στην εποχή των bootstrap startups που δεν χρειάζονται πολλά χρήματα για να φτιάξουν το προϊόν ή να κάνουν τη σύσταση της εταιρίας. Κάποια πράγματα έχουν γίνει πιο απλά. Επίσης, η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τα τελευταία 15 χρόνια, και όλα όσα χρειάζεται μία επιχείρηση τεχνολογικά, βρίσκονται στο Cloud, και δεν απαιτούνται πανάκριβες υποδομές. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε και εμείς στην PARGURU. Μαζευτήκαμε μερικοί μ’ ένα όραμα και πολύ όρεξη για δουλειά.
Σήμερα όμως, δεν είμαστε πλέον σε bootstrap mode. Έχουν επενδυθεί στην PARKGURU 1,5 εκατομμύριο ευρώ από angel investors, ενώ έχουμε soft commitments από μεγαλύτερους VC για ένα Series Α round.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Κάθε startup είναι διαφορετική και θα ήταν δύσκολο να δώσω κάποιες συγκεκριμένες συμβουλές σε νέους επιχειρηματίες. Η μόνη συμβουλή που θα ήθελα να δώσω είναι αυτή που έδωσε σε όλους μας ο Steve Jobs: «Stay Hungry Stay Foolish».
Σχόλια