Ο Αντώνης Χαλκιόπουλος, CEO του Tooristas, μίλησε στο epixeiro.gr στα πλαίσια του MITEF Greece Startup Competition 2017.
Συγκεκριμένα, ο Tooristas δημιουργήθηκε στα τέλη του 2014 από τον Αντώνη Χαλκιόπουλο, CEO, τον Ανδρέα Καλαϊτζή, CTO, και τον Θάνο Καραντζιά, COO. Αρχικός στόχος της ομάδας ήταν η απάντηση σε δύο βασικά ερωτήματα που είχαν οι ίδιοι, και λογικά οι περισσότεροι ταξιδιώτες, τα οποία είναι:
- Τι προσφέρει ένας προορισμός;
- Τι συμβαίνει τώρα στον προορισμό;
Η προσπάθεια ξεκίνησε με τρία πανέμορφα νησιά των Κυκλάδων, τη Σίφνο, τη Σέριφο και τη Φολέγανδρο. Για να μπορέσει η ομάδα να φτάσει σε ένα άρτιο σχεδιαστικά και λειτουργικά αποτέλεσμα χρειαζόταν τη βοήθεια ενός έμπειρου γραφίστα - σχεδιαστή UI/UX. Έτσι, προστέθηκε στην ομάδα και ο Ντίνος Κολέτσης και μέσα στο 2015 παρουσιάστηκε η πρώτη έκδοση του tooristas.com με τους τρεις προορισμούς που αναφέρθηκαν.
Στη χρονιά που ακολούθησε οι ιδρυτές της εταιρίας παρατήρησαν ότι οι επισκέπτες του tooristas.com ενδιαφερόντουσαν κυρίως για τις εκδηλώσεις και τις τουριστικές δραστηριότητες, όπως καταδύσεις, μαθήματα μαγειρικής, διαδρομές σε μονοπάτια, κλπ. Οι πάροχοι όμως αυτών των υπηρεσιών, όπως διαπίστωσαν, δεν είχαν τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία για να μπορέσουν να μετατρέψουν το online ενδιαφέρον των πελατών τους σε κρατήσεις. Έτσι αποφάσισαν να φτιάξουν την πλατφόρμα Tooristas και να δώσουν μια ολοκληρωμένη λύση σε αυτούς τους επιχειρηματίες
Επομένως, ο Tooristas φιλοδοξεί να γίνει ο απόλυτος ψηφιακός βοηθός για τους παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων. Μέσα από την πλατφόρμα του Tooristas οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να διαχειριστούν σε πραγματικό χρόνο και από όπου και αν βρίσκονται τις κρατήσεις και τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών τους και να προωθήσουν τις δραστηριότητές τους σε πολλαπλά ψηφιακά κανάλια και αγορές.
Για να μπορέσει η ομάδα να πετύχει το όραμά της προστέθηκαν σε αυτήν το 2016 ο Πέτρος Ευφραιμίδης, senior software developer, και ο Γιώργος Σαλτέρης, junior software developer, και τα έξι πλέον μέλη προχωρούν δυναμικά στην υλοποίηση της πλατφόρμας, η πρώτη έκδοσή της οποίας είναι διαθέσιμη από αυτό το καλοκαίρι.
Όταν πιστεύεις και ενθουσιάζεσαι με μία ιδέα και ένα προϊόν και εμπιστεύεσαι τους συνεργάτες σου, έχεις όλα τα συστατικά που χρειάζεσαι για να κρατήσεις ζωντανό το κίνητρο στην ομάδα
Τι το ξεχωριστό προσφέρει ο Tooristas και ποια τα οφέλη;
Ο Tooristas προσφέρει στους παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων τη δυνατότητα online και offline κρατήσεων καθώς και προώθηση, μαζί με κεντρική διαχείριση, των υπηρεσιών τους σε γνωστά marketplaces και social media όπως το Tripadvisor, η Expedia και το Facebook. Τα σημαντικότερα οφέλη είναι ότι πλέον οι επιχειρηματίες αυτοί θα μπορούν να παρακολουθούν συνεχώς και από όπου και αν βρίσκονται τις κρατήσεις τους και τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών τους, και παράλληλα εκατομμύρια ταξιδιώτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους μέσα από την προώθηση των δραστηριοτήτων τους σε πολλαπλά ψηφιακά κανάλια και αγορές.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς; Ποια είναι τα επιτεύγματά σας ως τώρα;
Επιτυχία για εμάς στην παρούσα φάση είναι να γίνουμε το δεξί χέρι των παρόχων τουριστικών δραστηριοτήτων και να τους βοηθήσουμε αποτελεσματικά στη διαχείριση των επιχειρήσεών τους, αλλά και στην αύξηση των πωλήσεών τους. Σκοπός μας είναι αρχικά να εγγράφονται όλο και περισσότεροι χρήστες κάθε μήνα από την Ελλάδα, και από τον επόμενο χρόνο επιδιώκουμε να προσανατολιστούμε και στην αγορά της Μεσογείου. Η beta έκδοση του προϊόντος είναι διαθέσιμη στην αγορά από τον Μάιο, όπου στην παρούσα φάση γίνονται οι πρώτες δοκιμές σε στοχευμένες επιχειρήσεις. Την προσπάθεια μας αυτή στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα egg - Enter Grow Go της τράπεζας Eurobank όπου η καινοτόμα ιδέα του Tooristas διακρίθηκε στον 4ο κύκλο του. Στα επιτεύγματα της ομάδας περιλαμβάνονται η συμμετοχή στο StartMIT workshop for entrepreneurs and innovators τον Ιανουάριο του 2017 στη Βοστόνη, αλλά και η παρουσία μας στους semifinalists του διαγωνισμού MITEF Greece Startup Competition 2017.
Πώς κρατάτε το κίνητρο ζωντανό στην ομάδα;
Όταν πιστεύεις και ενθουσιάζεσαι με μία ιδέα και ένα προϊόν και εμπιστεύεσαι τους συνεργάτες σου, έχεις όλα τα συστατικά που χρειάζεσαι για να κρατήσεις ζωντανό το κίνητρο στην ομάδα. Φυσικά, από ένα σημείο και μετά θα πρέπει η όλη προσπάθεια να αρχίσει να αποδίδει καρπούς και να έρθουν τα πρώτα έσοδα, αλλά και μία πιθανή χρηματοδότηση ώστε να μπορέσει η ομάδα να συνεχίσει να δουλεύει απερίσπαστα.
Τι θέλετε να δείτε το Tooristas να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Στην παρούσα φάση, στόχος μας είναι να προχωράμε κάνοντας ένα σταθερό βήμα τη φορά και να προσαρμοζόμαστε κατάλληλα στις απαιτήσεις της αγοράς. Φυσικά, κάνουμε πλάνα 3ετίας, 5ετίας αλλά και όνειρα 10ετίας. Ιδανικά, σε 5 χρόνια από σήμερα θα θέλαμε ο Tooristas να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της Μεσογείου και να έχουμε ήδη κάνει τα πρώτα μας βήματα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Θέλουμε το brand Tooristas να εδραιωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο στον χώρο των travel tech επιχειρήσεων.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Οι περισσότερες startup, τουλάχιστον στην Ελλάδα, ξεκινάνε με ιδίους πόρους και συνήθως αυτό που επενδύουν σε πρώτη φάση είναι χρόνος και ίσως κάποια πρώτα λειτουργικά έξοδα. Επομένως, η απάντηση στο ερώτημα είναι ναι. Στη συνέχεια όμως, θα πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλάνο υλοποίησης της ιδέας και εξόδου στην αγορά, ώστε να έρθουν οι πρώτοι πελάτες και κατ’ επέκταση τα πρώτα έσοδα. Από εκεί και μετά, ανάλογα πάντα και με το προϊόν, ακολουθεί η επαφή με επενδυτές και η αναζήτηση πιθανών χρηματοδοτήσεων.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή. Χρειάζεται μια ομάδα με ξεκάθαρους και συμπληρωματικούς ρόλους, καλή μελέτη της αγοράς, πλάνο υλοποίησης της ιδέας και φυσικά, υπομονή και επιμονή για την επίτευξη των στόχων, τόσο των βραχυπρόθεσμων όσο και των μακροπρόθεσμων.
Σχόλια