Σύμβουλος Μάρκετινγκ-Τι είναι και πώς να επιλέξω τον κατάλληλο;
Πόσες φορές κατά τη διάρκεια της ζωής σας, έχετε βρεθεί να ζητάτε συμβουλές για κρίσιμα επαγγελματικά σας θέματα από φίλους, γνωστούς και συγγενείς; Είμαι σίγουρος πολλές! Και είναι κάτι απόλυτα λογικό για έναν άνθρωπο να αναζητά μία γνώμη, μία δεύτερη ματιά ή ακόμη και μία λύση για ένα θέμα που τον απασχολεί. Λογικό βεβαίως δεν είναι να ψάχνει απαντήσεις και λύσεις στο λάθος μέρος και από ανθρώπους που δεν μπορούν να μπουν στην ψυχολογία του και το κυριότερο; Στη θέση του. Για τη συμβουλευτική έχουν ειπωθεί πολλά, εδώ όμως θα μιλήσουμε απλά και κατανοητά, λέγοντάς σας πως στην ουσία η δουλειά ενός Συμβούλου Μάρκετινγκ (του προπονητή σας στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας) συνοψίζεται στην παροιμία «Εκεί που είσαι ήμουν και εδώ που είμαι μπορείς να έρθεις!».
Πιστοποιημένος Σύμβουλος ή απλά κάποιος με business γνώσεις;
Πολλές φορές οι επιχειρηματίες θεωρούν πως μπορούν να καλύψουν την ανάγκη της υποστήριξής τους (συμβουλευτική) από ένα παλαιό στέλεχος επιχειρήσεων που έχει business γνώσεις ή κάποιον που μόλις τελείωσε τις σπουδές του. Πρόκειται για μία εντελώς λανθασμένη αντίληψη η οποία μπορεί να οδηγήσει έναν επιχειρηματία στο να βασιστεί σε πρόσωπα που αν και έχουν κάθε καλή διάθεση να τον βοηθήσουν δεν έχουν τις εμπειρίες, την εξειδίκευση και τους τρόπους για να το κάνουν. Έτσι, είναι σημαντικό να αναζητήσετε έναν συνεργάτη που έχει και την ακαδημαϊκή εμπειρία, την επαγγελματική, αλλά και την πιστοποίηση από κάποιον φορέα που εγγυάται τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του στον τομέα του.
Φανταστείτε τον επαγγελματικό σας σύμβουλο όχι σαν έναν τεχνοκράτη ειδικό ο οποίος σας υποδεικνύει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στην επαγγελματική και προσωπική σας ζωή αλλά σαν ένα πρόσωπο το οποίο με την παρουσία του στην καθημερινότητά σας, μπορεί να ξεκλειδώσει τις λύσεις που ίσως έχετε ήδη μέσα σας και απλά αγνοείτε! Παράλληλα με εσάς όμως και ο ίδιος αντλεί γνώσεις και εμπειρίες που βοηθούν και στη δική του εξέλιξη και αυτοβελτίωση. Όπως καταλαβαίνετε το πλαίσιο αλληλεπίδρασης μεταξύ επιχειρηματία και συμβούλου έχει ένα μεγαλύτερο εύρος που δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη μίας επιχείρησης ή σε αμιγώς επαγγελματικά θέματα και απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο. Βλέπετε, ο στόχος ενός καλού συμβούλου δεν είναι η μεμονωμένη επίτευξη ενός επίκαιρου στόχου σας αλλά η ολοκληρωμένη εμπειρία αυτογνωσίας και επίτευξης πολλαπλών στόχων για τη μετέπειτα ζωή σας!
Τους φίλους τους διαλέγουμε!
Τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε τον άνθρωπο ο οποίος θα αναλάβει το ρόλο του συμβούλου μας στην ανάπτυξη της επιχείρησής μας δεν μπορούν να είναι τίποτα λιγότερο από εκείνα τα οποία θέτουμε κατά την επιλογή των φίλων και γενικότερα του κοινωνικού μας περίγυρου.
Εξάλλου δεν πρόκειται για μία στυγνή επαγγελματική σχέση αλλά για μία ξεκάθαρα ανθρωποκεντρική προσέγγιση μέσα από την οποία μπορούμε να φέρουμε μία θετική αλλαγή στη ζωή μας. Βρείτε λοιπόν τον σύμβουλό σας στο πρόσωπο εκείνου του ανθρώπου που θα σας εμπνεύσει εμπιστοσύνη, σεβασμό και διάθεση να πάρετε πράγματα από εκείνον αλλά παράλληλα και να του δώσετε. Η συμβουλευτική μάρκετινγκ είναι ένα ταξίδι για δύο συνεπιβάτες. Η μόνη διαφορά ανάμεσα σ’ εσάς και στον σύμβουλο είναι πως ο πρώτος έχει ξαναβρεθεί στον προορισμό που κατευθύνεστε!
Καλές συστάσεις
Ο άνθρωπος που θα εμπιστευθείτε πρέπει να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στη συμβουλευτική και αυτό είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε από τη στιγμή που έχει τις συστάσεις ανθρώπων που ήδη έχει αλληλοεπιδράσει μαζί τους. Ειδικά στο τόσο προσωπικό επίπεδο της συμβουλευτικής το ψέμα έχει μικρή διάρκεια ζωής. Αν ο σύμβουλος έχει καλό ιστορικό από άλλους ανθρώπους που έχει βοηθήσει, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα έχει καλό παρόν και μέλλον μαζί σας. Ευτυχώς στις μέρες μας είναι πολύ εύκολο για έναν επαγγελματία να διασταυρώσει άμεσα το επίπεδο του ανθρώπου που θα αναλάβει το ρόλο του συμβούλου.
Έμπνευση. Όχι αντιγραφή.
Σύμβουλός σας μπορεί να γίνει μόνο ένα πρόσωπο το οποίο σας εμπνέει. Αυτό το πρόσωπο είναι λογικό να είναι διαφορετικό για τον κάθε άνθρωπο. Ο ιδανικός σύμβουλος για εσάς είναι αυτός που σας οδηγεί να σκεφθείτε και να πράξετε όχι όπως εκείνος αλλά ο καλύτερός σας εαυτός. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να εμπιστευθείτε έναν άνθρωπο στο πρόσωπο του οποίου δεν θα δείτε το ιδανικό προς αντιγραφή πρότυπο αλλά το ιδανικό προς καλλιέργεια πρωτότυπο του εαυτού σας. Εξάλλου, κανένας αξιόπιστος Marketing Consultant δεν επιθυμεί να δημιουργήσει ένα πιστό αντίγραφό του και ούτε πρέπει να σας κατευθύνει με βάση τις εκφάνσεις και τις εκδηλώσεις του δικού χαρακτήρα. Γνωρίστε καλά τον σύμβουλό σας πριν τον επιλέξετε Επιλέξτε τον όχι γι’ αυτό που είναι ο ίδιος αλλά γι΄ αυτό που είστε στην πραγματικότητα εσείς αλλά ακόμη το αγνοείτε.
Σχόλια