NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Οι αυτόματοι πωλητές στην εστίαση: Τάσεις και οφέλη για επιχειρήσεις - καταναλωτές

Οι αυτόματοι πωλητές στην εστίαση: Τάσεις και οφέλη για επιχειρήσεις - καταναλωτές

Η άνθιση των νέων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας έχει φέρει στο προσκήνιο νέες τάσεις, ανάγκες και καταναλωτικές συμπεριφορές.

Το ίδιο ισχύει και για ζητήματα που αφορούν την λειτουργία μιας επιχείρησης και των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Για παράδειγμα στον κλάδο εστίασης - που αφορά ένα σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων - πολλές είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί ιδιαίτερα από την πανδημία και έπειτα.

Και δεν αναφερόμαστε στα μέτρα προστασίας, τις απαγορεύσεις και τα κλειστά μαγαζιά επί lockdown... αλλά στην έντονη κινητικότητα (ελέω τουριστικής σεζόν πολλές φορές, ανταγωνισμού κ.α) και τις διάφορες ελλείψεις των εργαζομένων που παρατηρούνται.

Όπως σχολιάζουν αρμόδιοι φορείς τα τελευταία χρόνια η έλλειψη εργαζομένων από τα καταστήματα εστίασης - υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι ορατή σε κάθε περίπτωση, κάτι που δημιουργεί προβλήματα στις επιχειρήσεις.

Κάποιοι πάνε και ένα βήμα παραπέρα, υπογραμμίζοντας πως το πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού προβληματίζει πλέον συχνά τις αλυσίδες που σχεδιάζουν να ανοίξουν ένα νέο κατάστημα, περισσότερο ακόμη και από το κόστος της επένδυσης.

Κάτι αλλάζει… κατά τα πρότυπα του εξωτερικού

Στις διεθνείς αγορές, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για μεγάλες αλυσίδες, εστιατόρια σε αεροδρόμια και καταστήματα εστίασης σε πολυχώρους η εικόνα είναι γνωστή εδώ και χρόνια: Τελευταίας τεχνολογίας αυτόματοι πωλητές εξυπηρετούν καταναλωτές με σύγχρονες διαδικασίες και δυνατότητες για κάθε προτίμηση.

Βέβαια και στην Ελλάδα η τάση αυτή γίνεται όλο και πιο έντονη: Γνωστές αλυσίδες εστίασης, όπως τα McDonald's, KFC, Crats, Mono Gyro, Brothers In Law Smash N Pasta, GRC Greece κ.α., έχουν ήδη υιοθετήσει την τεχνολογία αυτόματων πωλητών (self-order kiosks).

«Η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο της εστίασης είναι ιδιαίτερα αισθητή, ενώ το νέο νομοθετικό πλαίσιο με την ψηφιακή κάρτα εργασίας αναμένεται να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες στις επιχειρήσεις. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνολογία προσφέρει αποδεδειγμένα αποτελεσματικές λύσεις, που ήδη εφαρμόζονται στο εξωτερικό και πλέον αναπτύσσονται δυναμικά και στην Ελλάδα», σημειώνει ο κ. Ανέστης Δόμβρης, ιδιοκτήτης της εταιρείας DM SOFT IKE με διακριτικό τίτλο Kiosk POS (http://kioskpos.gr/), που έχει υλοποιήσει την πλειονότητα των αυτόματων πωλητών στη Θεσσαλονίκη και διαθέτει πελατολόγιο σε όλη την Ελλάδα.

Με έμφαση στο customer experience

Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερες αλυσίδες υιοθετούν την λύση αυτή καθώς παρέχεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα, οι πελάτες έχουν την δυνατότητα μέσω των συσκευών (Kiosk POS) να πραγματοποιούν μόνοι τους την παραγγελία τους μέσω οθόνης αφής, επιλέγοντας τα προϊόντα που επιθυμούν στη γλώσσα που προτιμούν, ενώ έχουν και τη δυνατότητα να πληρώσουν απευθείας με κάρτα.

Μεγαλύτερες παραγγελίες ακόμη και έως 25%

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως, σύμφωνα με τον κ. Δόμβρη η χρήση των αυτόματων πωλητών δημιουργεί περαιτέρω ευκαιρίες εσόδων (μεγαλύτερες παραγγελίες ανά πελάτη). Όπως εξηγεί η χρήση της τεχνολογίας αυτής φέρνει έως και 25% μεγαλύτερες σε αξία παραγγελίες. Ο λόγος;

Τα διάφορα features με τους ειδικούς μηχανισμούς, όπως οι προτάσεις για upselling - combo menu, γλυκά, αναψυκτικά και άλλες προτεινόμενες προσθήκες πριν την εντολή πληρωμής - αυξάνουν τις τελικές παραγγελίες.

Αναβαθμισμένη εμπειρία

Στον αντίποδα μια επιχείρηση μέσω μιας υπηρεσίας self-order μπορεί να μειώσει σημαντικά λειτουργικά κόστη ή να προσφέρει μια καινοτόμα πλατφόρμα παραγγελιών στους σύγχρονους και πιο απαιτητικούς πελάτες.

Για παράδειγμα, Gen Z και νεότερες γενιές υιοθετούν την τεχνολογία πια για κάθε καθημερινές ανάγκες ως καταναλωτές.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια διαφορετική εμπειρία με σύγχρονες δυνατότητες για τον καταναλωτή που αναζητά ακόμη υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες, προϊόντα και εμπειρίες.

Δίνει όμως και την δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση εστίασης να ανταπεξέλθει των δυσκολιών υποστελέχωσης και αυξημένου κόστους με μια παράλληλη αναβάθμιση της τεχνολογίας και των υπηρεσιών που διαθέτει στους πελάτες της.


unnamed-19.png?mtime=20250406171915#asset:538287


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr