NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Οικονομικό Κλίμα: Μικρή βελτίωση σε βιομηχανία - κατασκευές, επιδείνωση σε λιανεμπόριο - υπηρεσίες τον Μάρτιο

Οικονομικό Κλίμα: Μικρή βελτίωση σε βιομηχανία - κατασκευές, επιδείνωση σε λιανεμπόριο -  υπηρεσίες τον Μάρτιο

​Το οικονομικό κλίμα ενισχύεται τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Η μικρή αυτή ενίσχυση του δείκτη προέρχεται από τις Κατασκευές και τη Βιομηχανία καθώς οι Υπηρεσίες, το Λιανικό εμπόριο, αλλά και η καταναλωτική εμπιστοσύνη εξασθενούν ελαφρώς. Οι αισιόδοξες προβλέψεις για την παραγωγή στη Βιομηχανία και οι λιγότερο απαισιόδοξες προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών στις Ιδιωτικές Κατασκευές τροφοδότησαν θετικά τον δείκτη.

Ωστόσο, φαίνεται να ενισχύονται σχετικά οι αρνητικές εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και την οικονομία της χώρας, με αντίστοιχη δυσμενή επίδραση σε Λιανικό Εμπόριο και Υπηρεσίες.

Βεβαίως, τα μακροοικονομικά και δημοσιονομικά δεδομένα της οικονομίας παραμένουν σταθερά, με τη μείωση της ανεργίας να δημιουργεί εισοδήματα σε περισσότερα νοικοκυριά. Το ίδιο συμβαίνει όμως και με τον πληθωρισμό που εμμένει σε τιμές άνω του 2%.

Οι εντεινόμενες εξωτερικές αβεβαιότητες, μέσα σε ένα κύμα προστατευτισμού που εκδηλώνεται στο διεθνές εμπόριο, επίσης αναμένεται να επηρεάσουν τα εξωστρεφή τμήματα της οικονομίας μας, αν και οι ακριβείς συνέπειες δεν μπορούν ακόμη να αξιολογηθούν σε αυτή την ευμετάβλητη συγκυρία.

Άλλωστε, αντισταθμίζοντας αυτές τις τάσεις, η ενδυνάμωση ευρωπαϊκών επιχειρηματικών συμμαχιών σε σημαντικούς κλάδους ενδεχομένως να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες και για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Αναλυτικότερα:

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Μικρή βελτίωση προσδοκιών λόγω της ενίσχυσης των προβλέψεων της παραγωγής τους προσεχείς μήνες

Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία ενισχύθηκε ήπια τον Μάρτιο, στις 112,4 από 110,0 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Από τις μεταβλητές του δείκτη, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και την τρέχουσα ζήτηση ενισχύθηκε ελαφρά, ενώ αντίθετα το θετικό ισοζύγιο προβλέψεων για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες βελτιώθηκε αισθητά, και το ύψος των αποθεμάτων περιορίστηκε.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Μικρή βελτίωση προσδοκιών στις Κατασκευές, κυρίως σε Ιδιωτικά έργα

Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Κατασκευές διαμορφώθηκε τον Μάρτιο, στις 167,8 μονάδες (από 158,8 μον. τον Φεβρουάριο), σε επίπεδο αισθητά υψηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό (152,9 μονάδες).

Η μεταβολή αυτή ήταν αποτέλεσμα της σημαντικής ενίσχυσης των προσδοκιών στις Ιδιωτικές κατασκευές και λιγότερο στα Δημόσια έργα.

Από τις βασικές μεταβλητές του δείκτη, οι αρνητικές προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων περιορίστηκαν σημαντικά, ενώ παράλληλα οι θετικές προβλέψεις για την απασχόληση διατηρήθηκαν αμετάβλητες.

ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: Επιδείνωση των προσδοκιών, υποχώρηση των εκτιμήσεων για τις τρέχουσες πωλήσεις

Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο Λιανικό Εμπόριο υποχωρεί ήπια τον Μάρτιο και διαμορφώνεται στις 94,9 μονάδες, από 98,4 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Η εξασθένιση αυτή αφορά κυρίως τον κλάδο Ένδυσης και Υπόδησης και τα Οχήματα και Ανταλλακτικά, με τους υπόλοιπους βασικούς κλάδους να ενισχύονται.

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Εξασθένιση των προσδοκιών, ηπιότερες προβλέψεις για την βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης

Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις Υπηρεσίες υποχώρησε ελαφρά τον Μάρτιο, στις 113,0 μονάδες, από 114,5 τον Φεβρουάριο.

Από τις επιμέρους μεταβλητές του δείκτη, οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων διατηρήθηκαν στα επίπεδα του προηγούμενου μήνα, ενώ οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση ενισχύονται ήπια, με τις αισιόδοξες προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης να αποκλιμακώνονται σημαντικά.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ: Μικρή εξασθένιση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, γενικευμένη απαισιοδοξία

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξασθένισε ήπια τον Μάρτιο και διαμορφώθηκε στις -43,7 μονάδες, έναντι -41,9 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Και αυτόν τον μήνα οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με διαφορά από τους επόμενους, με τους καταναλωτές στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη –35,2 και τη Σλοβενία (-27,6) να ακολουθούν.

Όλοι οι επιμέρους δείκτες για την γενικότερη οικονομική κατάσταση στην χώρα, αλλά και τα οικονομικά των νοικοκυριών επιδεινώνονται. Η πρόθεση για μείζονες αγορές περιορίζεται με την αποταμίευση να ενισχύεται.

Στις χαμηλότερες θέσεις αυτής της κατάταξης, για τρίτη φορά μέσα στο 2025 βρίσκεται η Λιθουανία (+1,4) με την θετική τιμή του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να συνεπάγεται ουσιαστικά αισιοδοξία από τους καταναλωτές της χώρας.

Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -13,9 μονάδες στην ΕΕ και στις -14,5 μονάδες στην Ευρωζώνη.



... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr