CGWorks: Η ελληνική εταιρεία με τις ολοκληρωμένες λύσεις 3D - τι κερδίζουν οι επιχειρήσεις

Σε μια εποχή όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναδιαμορφώνει κάθε πτυχή της αγοράς, το 3D παίζει καθοριστικό ρόλο στην επικοινωνία, στο marketing και στις πωλήσεις των επιχειρήσεων.
Από φωτορεαλιστικές απεικονίσεις και animations μέχρι AR εφαρμογές και product configurators, η ανάγκη για τρισδιάστατη απεικόνιση είναι πλέον πιο επιτακτική από ποτέ.
Η CGWorks, η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που προσφέρει ολοκληρωμένες 360° υπηρεσίες γύρω από το 3D, πρωτοπορεί στον χώρο, βοηθώντας brands να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας.
Με εμπειρία σχεδόν δύο δεκαετιών και ένα portfolio που περιλαμβάνει κορυφαίες εταιρείες, η CGWorks δεν προσφέρει απλώς 3D λύσεις, χτίζει στρατηγικές που κάνουν τη διαφορά.
Συνομιλήσαμε με την Ζάνια Ηλιάδη, Managing Director και με τον Γιώργο Καζάκο Founder - Managing Partner της CGWorks οι οποίοι ανέλυσαν τα οφέλη του 3D, τις διεθνείς τάσεις, τις προκλήσεις του κλάδου και το όραμά τους για το μέλλον.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Γιατί οι εταιρείες πρέπει να έχουν προϊόντα σε 3D μορφή; Ποια τα οφέλη και πώς συνδέεται γενικότερα με τον λεγόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό;
ΖΗ: Σήμερα, το να έχει μια εταιρεία τα προϊόντα της σε 3D μορφή είναι μονόδρομος, γιατί προσφέρει ευελιξία, ταχύτητα και πολλαπλές δυνατότητες. Το 3D αρχείο κάθε προϊόντος αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη δημιουργία κάθε μορφής περιεχομένου: από εικόνες υψηλής ανάλυσης για e-shop και social media, μέχρι προϊοντικά video ή ενσωμάτωση των προϊόντων σε πραγματικό περιβάλλον (FOOH videos). Εξίσου σημαντικό είναι ότι όλα αυτά τα προωθητικά υλικά μπορούν να παραχθούν πολύ πριν καν το προϊόν βγει στην παραγωγή, κάτι που βοηθά ουσιαστικά σε καμπάνιες και προπωλήσεις.
Συμπερασματικά, το να έχεις τα 3D avatars των προϊόντων σου σημαίνει ότι κρατάς στα χέρια σου ένα εργαλείο επικοινωνίας, marketing και πωλήσεων μαζί.
ΓΚ: Ταυτόχρονα, τα 3D προϊόντα φέρνουν απόλυτη συνέπεια στην παρουσίαση του brand, αφού εξασφαλίζουν ίδιο και άψογο αποτέλεσμα σε κάθε χρήση. Μειώνουν την ανάγκη και τα κόστη από τις συνεχείς φωτογραφίσεις, ειδικά όταν υπάρχουν πολλές παραλλαγές. Και φυσικά, αποτελούν το εισιτήριο εισόδου σε όλες τις νέες τεχνολογίες, όπως οι product configurators, το Augmented Reality (AR), τα interactive experiences και το metaverse. Όλα αυτά είναι ουσιαστικά μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού: βοηθούν τις εταιρείες να δουλεύουν πιο έξυπνα, γρήγορα και αποτελεσματικά, χτίζοντας μια σύγχρονη εικόνα προς τα έξω.
Σε διεθνές επίπεδο ποιες είναι οι τάσεις και οι προοπτικές γενικότερα του κλάδου;
ΖΗ: Σε διεθνές επίπεδο, βλέπουμε ήδη μεγάλες εταιρείες, όπως η IKEA, η Nike και η L’Oréal, να έχουν επενδύσει σοβαρά στο mass digitization, δημιουργώντας 3D avatars των προϊόντων τους πριν καν παραχθούν φυσικά. Έτσι, μπορούν να έχουν έτοιμα όλα τα προωθητικά υλικά - φωτογραφίες, βίντεο, social περιεχόμενο - πολύ πριν το προϊόν βγει στην αγορά, κερδίζοντας χρόνο και κόστος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο κατάλογος της IKEA, που είναι εξ ολοκλήρου 3D από το 2015 και εφεξής, ενώ στα καταστήματα και τα e-shops της βλέπουμε configurators, όπου ο πελάτης φτιάχνει το προϊόν όπως το θέλει, και AR εφαρμογές που του επιτρέπουν να "τοποθετήσει" το προϊόν στον χώρο του πριν το αγοράσει.
ΓΚ: Προχωρώντας, βλέπουμε ότι το μέλλον των 3D προϊόντων δεν περιορίζεται μόνο στη σημερινή αγορά. Οι μεγάλες εταιρείες προετοιμάζονται ήδη ώστε τα προϊόντα τους να υπάρχουν και σε ψηφιακά περιβάλλοντα, όπως το metaverse, είτε ως skins, είτε ως αποκλειστικά ψηφιακά αντικείμενα (digital collectibles). Παράλληλα, η AI έρχεται να ενισχύσει αυτή την τάση, καθώς δίνει τη δυνατότητα να παραχθεί αυτόματα προσωποποιημένο περιεχόμενο για κάθε χρήστη, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα 3D μοντέλα. Άρα μιλάμε για μια αγορά που μετασχηματίζεται δυναμικά, όπου τα 3D avatars των προϊόντων θα αποτελούν τη βάση για κάθε φυσική και ψηφιακή εμπειρία, από την απλή online αγορά μέχρι τη συμμετοχή σε virtual worlds.
Ζάνια Ηλιάδη, Managing Director
Πείτε μας ειδικότερα για την CGWorks. Ποιο είναι, θα λέγαμε, το core business σας και πού ειδικεύεστε;
ΓΚ: Η CGWorks είναι μια εταιρεία που εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες έχει ως πυρήνα της το 3D. Είμαστε, ουσιαστικά, η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που προσφέρει ολοκληρωμένες, 360° υπηρεσίες γύρω από το 3D, από την απλή οπτικοποίηση προϊόντων μέχρι σύνθετα 3D animations, configurators και AR/VR εφαρμογές. Αυτό που μας ξεχωρίζει είναι ότι το 3D δεν είναι μία από τις υπηρεσίες μας — είναι το DNA μας. Συνδυάζουμε αισθητική, τεχνική αρτιότητα και στρατηγική προσέγγιση, με στόχο πάντα να παραδίδουμε λύσεις που υπηρετούν την εικόνα και τις ανάγκες των πελατών μας, είτε πρόκειται για μεγάλα brands είτε για μικρότερες επιχειρήσεις που επενδύουν σοβαρά στο προϊόν τους.
Θέλετε να αναφερθείτε ειδικότερα σε συγκεκριμένες λύσεις - υπηρεσίες της εταιρείας;
ΖΗ: Στην CGWorks εξειδικευόμαστε στο 3D σε όλες του τις εφαρμογές, καλύπτοντας δύο βασικούς άξονες υπηρεσιών. Από τη μία πλευρά, έχουμε τον τομέα της διαφήμισης, όπου δημιουργούμε φωτορεαλιστικές οπτικοποιήσεις, CGI videos, 3D animations και FOOH καμπάνιες, πολλές φορές για προϊόντα που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα. Από την άλλη, δραστηριοποιούμαστε δυναμικά στην αξιοποίηση του 3D στο web, μέσα από interactive 3D εφαρμογές, configurators, AR/VR εμπειρίες και διαδραστικά games.
ΓΚ: Επιπλέον, έχουμε αναπτύξει το Eberus, ένα in-house cloud λογισμικό που δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να διαχειρίζονται τα 3D αρχεία των προϊόντων τους, δημιουργώντας εύκολα και άμεσα εικόνες ή videos περιστροφής, χωρίς να απαιτούνται τεχνικές γνώσεις. Το Eberus το εμπιστεύονται ήδη εταιρείες όπως η Frezyderm, ο Δρομέας και η UNI-Pharma καθώς και γνωστές διαφημιστικές εταιρείες με τα προϊόντα πελατών τους όπως η Sky Express και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Η μετάβαση της 3D ψηφιοποιήσης των προϊόντων αφορά όλους τους κλάδους, μεγάλες επιχειρήσεις και ΜμΕ;
ΖΗ: Τα 3D προϊόντα είναι πλέον απαραίτητα σε ένα ευρύ φάσμα των επιχειρηματικών κλάδων, από τη βιομηχανία, τα καταναλωτικά προϊόντα και τα φαρμακευτικά, μέχρι τη μόδα, τα έπιπλα και το real estate. Οι μεγάλες επιχειρήσεις ήταν οι πρώτες που επένδυσαν δυναμικά σε αυτό, αλλά πλέον βλέπουμε όλο και περισσότερες μικρότερες επιχειρήσεις να τα υιοθετούν, καθώς αναζητούν ουσιαστικό περιεχόμενο που ξεχωρίζει, δημιουργεί εμπειρία για τον χρήστη και οδηγεί σε περισσότερες πωλήσεις.
Σε μια εποχή που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από πληροφορία, το 3D βοηθά τα προϊόντα να τραβήξουν την προσοχή και να μείνουν στη μνήμη. Άρα, ναι, αφορά όλους όσους θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να ξεχωρίσουν σε μια αγορά που αλλάζει διαρκώς.
Μιλήστε μας για κάποιες συνεργασίες σας συγκεκριμένα και πώς επωφελήθηκαν τελικά αυτοί οι πελάτες σας;
ΖΗ: Θα ήθελα να αναφέρω τρία πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα πελατών μας που έχουν αξιοποιήσει και επωφεληθεί στο μέγιστο από το 3D.
Η Frezyderm έχει πλέον όλα τα προϊόντα της σε 3D avatars, τα οποία διαχειρίζεται μόνη της μέσα από την πλατφόρμα Eberus που έχουμε αναπτύξει in-house παράγοντας μόνοι τους εικόνες, βίντεο περιστροφής και interactive 3D προϊοντικές παρουσιάσεις για κάθε ανάγκη, εύκολα και άμεσα.
Η Elite Strom έχει επενδύσει σε ολόκληρη τη γκάμα προϊόντων της σε 3D, από στρώματα μέχρι κρεβάτια και καναπέδες. Σχεδόν όλες οι προϊόντικές εικόνες που υπάρχουν στο eshop και όλοι οι εσωτερικοί χώροι με τοποθέτηση προϊόντος που βλέπουμε στους καταλόγους της είναι ψηφιακές 3D οπτικοποιήσεις υψηλής αισθητικής. Παράλληλα, έχουν έναν από τους πιο λειτουργικούς configurators στην ελληνική αγορά, τον οποίο χρησιμοποιούν τόσο στο eshop τους, όσο και ως εργαλείο πώλησης μέσα στα φυσικά καταστήματα.
Αντίστοιχα, ο Δρομέας ακολουθεί την ίδια λογική: καρέκλες, γραφεία, σαλόνια, όλα σε 3D αρχεία, με δυνατότητα παραμετροποίησης μέσα από configurators, ενώ χρησιμοποιούν και αυτοί το Eberus για να παράγουν άμεσα εικόνες και υλικό για καμπάνιες, καταλόγους και eshop.
Και στις τρεις περιπτώσεις πελατών μας, το 3D τους έχει προσφέρει ευελιξία, ταχύτητα και σημαντική εξοικονόμηση πόρων, ενώ μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε κάθε νέα ανάγκη επικοινωνίας και πώλησης.
Γιώργος Καζάκος, Founder - Managing Partner
Τι προκλήσεις και δυσκολίες συναντά κανείς στον κλάδο; Είμαστε ακόμη πίσω στην Ελλάδα σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους;
ΓΚ: Σίγουρα ο κλάδος του 3D έχει τις προκλήσεις του, τόσο για εμάς που το παράγουμε όσο και για τις εταιρείες που το αξιοποιούν. Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες είναι ότι πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη πλήρη εικόνα του τι μπορεί να τους προσφέρει το 3D — το βλέπουν σαν κάτι "ωραίο", αλλά όχι πάντα ως ένα στρατηγικό εργαλείο πωλήσεων και επικοινωνίας. Παράλληλα, υπάρχει συχνά η λανθασμένη εντύπωση ότι είναι μια πολύ ακριβή λύση, ενώ στην πραγματικότητα, αν υπολογίσει κανείς το πώς το ίδιο asset μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά, το 3D είναι τελικά επένδυση που αποδίδει.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ναι, θα λέγαμε ότι ως αγορά είμαστε ακόμα λίγο πιο προσεκτικοί και συντηρητικοί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία ή η Γερμανία, όπου η υιοθέτηση του 3D σε e-commerce και marketing είναι ήδη δεδομένη. Όμως, βλέπουμε πολύ σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν εταιρείες- early adopters, όπως αυτές που αναφέρε η Ζάνια προηγουμένως, που έχουν επενδύσει στρατηγικά στο 3D και λειτουργούν πλέον σε επίπεδο αντίστοιχο μεγάλων ευρωπαϊκών brands.
Επιπλέον, αυτό που μας χαροποιεί είναι ότι και μικρότερες επιχειρήσεις αρχίζουν να καταλαβαίνουν τη δύναμη του 3D, ειδικά όταν βλέπουν πώς αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη εικόνα, αύξηση πωλήσεων, πιο γρήγορες καμπάνιες. Άρα, ναι, μπορεί να είμαστε πιο προσεκτικοί ως αγορά, αλλά η ωρίμανση έρχεται, και έρχεται γρήγορα. Και γι' αυτό κι εμείς είμαστε εδώ: για να καθοδηγήσουμε σωστά τις εταιρείες σε αυτό το κομμάτι και να τους δείξουμε πώς να αξιοποιήσουν το 3D για να έχουν πραγματικό όφελος.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, πιθανών συνεργασιών και άλλων στόχων, τι επιδιώκει η CGWorks; Ποια η στρατηγική σας;
ΖΗ: Για το 2025, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε με σταθερά βήματα την ανάπτυξη της CGWorks, εστιάζοντας σε ποιοτικές συνεργασίες και στη διεύρυνση των κλάδων που εξυπηρετούμε. Θέλουμε να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση σε αγορές όπως τα φαρμακευτικά, τα FMCG, να αναπτυχθούμε ακόμα περισσότερο στον χώρο του επίπλου και της κατασκευής σκαφών, αλλά και να στηρίξουμε ελληνικές ΜμΕ που θέλουν να επενδύσουν σοβαρά στο 3D.
ΓΚ: Άλλος ένας βασικός μας στόχος είναι να αναπτύξουμε και προωθήσουμε περαιτέρω το Eberus, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και να το καταστήσουμε εργαλείο αναφοράς για τις εταιρείες που θέλουν να διαχειρίζονται τα 3D προϊόντα τους αυτόνομα και αποτελεσματικά.
Παράλληλα, επιδιώκουμε να ενισχύουμε και να διατηρούμε τη θέση μας ως η κορυφαία εταιρεία στην Ελλάδα με 360° υπηρεσίες γύρω από το 3D παραμένοντας πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας και χωρίς να θυσιάζουμε την ποιότητα, την αισθητική και την προσωπική προσέγγιση που μας χαρακτηρίζει.
ΖΗ: Διαχρονικά όμως αυτό που πάντα μας ενδιαφέρει είναι οι συνεργασίες που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και στο όραμα του πελάτη, όχι απλώς ο αριθμός των έργων. Για αυτό και οι περισσότερες συνεργασίες μας είναι χρόνιες. Κάτι πρέπει να λέει αυτό! Με αυτή τη φιλοσοφία, επιδιώκουμε το 2025 να είναι μια χρονιά εξέλιξης, αλλά με σταθερότητα και σεβασμό σε αυτό που έχουμε χτίσει όλα αυτά τα χρόνια.
Σχόλια