NEWSFLASH...
Weekend Reads
ανάγνωση

Ελληνίδες και social media: Μια σχέση αγάπης - Το δικαίωμα στην αυτοέκφραση

Ελληνίδες και social media: Μια σχέση αγάπης - Το δικαίωμα στην αυτοέκφραση

Συνεχώς έδαφος φαίνεται να κερδίζουν οι τάσεις στον τομέα της υγείας και της ευεξίας στην Ελλάδα, αφού η ομορφιά, η μόδα και το wellness είναι στην κορυφή των πιο δημοφιλών online προορισμών των Ελληνίδων γυναικών.

Τα social media και οι influencers αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης των Ελληνίδων όσον αφορά τις νέες τάσεις και τα προϊόντα ομορφιάς, ενώ οι ψηφιακές πλατφόρμες ασκούν μεγάλη επιρροή στις νεότερες σε ηλικία γυναίκες.

Το digital καλάθι των Ελληνίδων γεμίζει με προϊόντα μόδας, ομορφιάς και gadgets, μαρτυρώντας κατά αυτόν τον τρόπο τις σύγχρονες προτεραιότητες στην αγορά.

Φυσικά, διαχρονικά τα πιο στιβαρά κριτήρια των Ελληνίδων στην επιλογή προϊόντων ομορφιάς παραμένουν η ποιότητα και η ασφάλεια, καθότι επιλέγουν αυτά που γνωρίζουν και εμπιστεύονται, με περιθώρια αλλαγής.

Αναφορικά με τα φίλτρα στις φωτογραφίες που δημοσιεύονται στα social media, αυτή φαίνεται να αυξάνεται. Γεγονός, μάλιστα, αποτελεί ότι οι νεότερες τα αποδέχονται ως φυσιολογικά. Βέβαια, οι πιο ώριμες έχουν μεγαλύτερο ενδοιασμό ως προς τη χρήση τους.

Σε νέα πανελλαδική έρευνα της Focus Bari διερευνήθηκαν οι σύγχρονες αντιλήψεις για την ομορφιά στην Ελλάδα, ενώ τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην 48η COSMOESTETICA.

Η έρευνα διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2025, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 1209 άτομα, εκ των οποίων 581 άνδρες και 628 γυναίκες.

Όσον αφορά τις εφαρμογές που επισκέπτονται συχνότερα οι Ελληνίδες, στην κορυφή βρίσκονται οι εφαρμογές που αφορούν το φαγητό και το ποτό, σε ποσοστό 42%, ενώ σε απόσταση αναπνοής, στο 41%, βρίσκονται οι εφαρμογές για τη μόδα και την ομορφιά. Ακολουθεί η υγεία και η φυσική κατάσταση σε ποσοστό 34%, η ψυχαγωγία και τα κουτσομπολιά στο 29%, το lifestyle στο 20% και τέλος ό,τι αφορά την ανατροφή των παιδιών και την οικογένεια, στο 14%.

Ψηφιακό καλάθι Ελληνίδων - Πολύ προσφιλή τα είδη μόδας και ομορφιάς

Ποια είδη αγοράζουν περισσότερο οι Ελληνίδες διαδικτυακά; Τα είδη ένδυσης βρίσκονται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων, σε ποσοστό 71%. Ακολουθούν τα προϊόντα ομορφιάς και καλλυντικών, με 54%, ενώ την τρίτη και τέταρτη θέση καταλαμβάνουν τα είδη υπόδησης και τα ηλεκτρονικά/gadgets, με 50% και 45% αντίστοιχα. Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας φλερτάρουν κι αυτά επικίνδυνα με την τέταρτη θέση αλλά καταλήγουν στην πέμπτη, με ποσοστό 44%. Στη συνέχεια ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και ευεξίας, με 33%, οι οικιακές συσκευές, με 31%, τα έπιπλα και ό,τι αφορά τη διακόσμηση σπιτιού, με 28% και τέλος τρόφιμα και είδη παντοπωλείου, με 17%.

Δώρα με στιλ

Το στιλ επιλέγουν και στα δώρα που προσφέρουν οι Ελληνίδες γυναίκες, καθώς σε ποσοστό 77% επιλέγουν να αγοράζουν ως δώρα ρούχα, παπούτσια και τσάντες, ενώ λίγο πιο κάτω, στο 64%, βρίσκονται τα δώρα που αφορούν την υγεία και την ομορφιά (π.χ. μακιγιάζ και σαπούνια). Σε ποσοστό 61% ακολουθούν τα κοσμήματα, σε ποσοστό 56% τα βιβλία, ενώ τα εξατομικευμένα δώρα, όπως είναι για παράδειγμα οι κούπες ή τα μπλουζάκια καταλαμβάνουν ποσοστό 41% και τελευταία έρχονται τα αξεσουάρ κουζίνας, με 25%.

Τα social media στην πρώτη γραμμή ενημέρωσης για την ομορφιά

Ακόμα ένα αντικείμενο της έρευνας αποτελεί η πληροφόρηση των γυναικών για τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες ομορφιάς. Τα social media κυριαρχούν στην ενημέρωση για την ομορφιά, αφού η πλειονότητα, σε ποσοστό 44%, ενημερώνεται μέσω αυτών. Ένα ποσοστό 22% ενημερώνεται από φίλους και οικογένεια, ενώ το 20% μαθαίνει για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα από δερματολόγους. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκεται η ενημέρωση από καταστήματα και πωλητές, από διαφημίσεις στα ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά), από επαγγελματίες αισθητικούς, από beauty influencers και από πλαστικούς χειρουργούς, σε ποσοστό 19%, 14%, 12% και 5% αντίστοιχα.

Η επέλαση των φίλτρων ομορφιάς

Όσον αφορά την digital έκφραση, σχεδόν όλες οι Ελληνίδες βλέπουν τον περίγυρό τους να ανεβάζει φωτογραφίες με φίλτρα, καθώς το 89% απάντησε "πολύ συχνά/συστηματικά" στην ερώτηση "σχετικά με τις φωτογραφίες στα social, πόσο συχνά βλέπετε άλλους στον περίγυρο των social σας να ανεβάζουν φωτογραφίες στις οποίες έχουν βάλει φίλτρα;". Οι νεότερες, μάλιστα, θεωρούν τα φίλτρα "φυσιολογικά", ενώ οι περισσότερες τα παρατηρούν μεν, δεν δίνουν σημασία δε, αφού ένα ποσοστό 31% αδιαφορεί πλήρως όταν βλέπουν φωτογραφίες συνομηλίκων τους στις οποίες είναι εμφανής η χρήση φίλτρων. Το 11% απάντησε ότι "κοροϊδεύουν τον κόσμο", ενώ ένα ποσοστό 6% και 5% αντίστοιχα απάντησε ότι είναι πολύ φυσιολογικό αφού "έτσι κάνουν όλοι" και ότι είναι δικαίωμα των ανθρώπων να θέλουν να δείχνουν πιο όμορφοι.

Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr